Emmaljunga NXT90

Bringebærpudding

Gift med forumet
Assistert-jentene
Julikulene 2020
Noen med erfaring med denne? Og hvordan er den i bagasjen på en ganske liten bil? :)

Og velger dere sportdelen som heter «flat» eller den «ergo», isåfall hvorfor det ene eller det andre?

legger ved bilde :) 754FEC78-CA15-408F-9227-D2FB79183627.png
 
Denne har jeg også sett på. Den er relativt liten når man slår den sammen, så hvertfall sånn ut i butikken. Jeg har selv stort bagasjerom, så er ikke så bekymret for det. Jeg ville valgt flat, fordi jeg har lest flere som ikke liker ergo og ikke mener den er ergonomisk riktig. Lykke til i vognvalg, er så mye å velge mellom, så blir jammen ikke klok :wtf::p
 
Vi har nettopp bestilt denne. Jeg brukte mye tid på å bestemme meg og kunne sikkert skrevet en hel bok, men skal prøve å begrense meg til det du spør om ;)

Understellet er ganske lite sammenslått, på størrelse med f.eks. Bugaboo Fox. I følge hun som jobbet i butikken er understellet på 2020-modellen til NXT’en mindre sammenslått enn tidligere modeller, så det er sikkert lurt å gå for den nyeste modellen hvis man har begrenset bagasjeplass. Det et også greit å merke seg at understellet er vesentlig tyngre enn på Fox’en, så hvis man skal mye inn og ut av bil er det kanskje noe man bør tenke på.

Vi var veldig usikre på hva slags sittedel vi skulle velge, men endte med ergo. En del av de andre merkene kommer kun i ergo-modeller og vi fikk beskjed i en av butikkene vi var i at dette begynner å bli mer og mer vanlig. Ergo-delen er også en del mindre (igjen en fordel mtp bil). Men vet at en del mener det kun er flat som gjelder. Tenker at vi må se an barnet litt og være forberedt på å bytte.

Det skal sies at dette er vårt første barn, så vi har ikke erfaring med andre vogner fra før. Det tenker jeg et både en fordel og en ulempe :)
 
Vi har 2018 modellen, den er litt tung, men tar liten plass og går i bagasjen på en Audi a3.
Valgte ergonomisk, og frøkna har sovi veldig godt i den.
 
Jeg har 90 modellen fra 2019 og 60 modellen fra 2020. Og både flat og ergo sittedel, lille sitter ikke noe godt i flat enda, selv om han er 13 mnd. Han sklir bare nedover. Så veldig glad jeg har ergo nå, håper han sitter bedre i flat mot våren. Fine med emmaljunga nå er jo at man får kjøpt sittedelene løst nå, slik at det er mulig å bytte senere :)
 
Mange sammenligner denne vogna med bugaboo buffalo og bugaboo fox. Da vil jeg bare påpeke at solskjermen på Nxt90 er vesentlig kortere enn på bugaboo sine vogner, og vogna veier en del mer enn bugaboo. Ellers forteller mange at babyen ikke sitter noe godt i Flat sportsdelen før de blir godt over 1 år gamle.
 
Mange sammenligner denne vogna med bugaboo buffalo og bugaboo fox. Da vil jeg bare påpeke at solskjermen på Nxt90 er vesentlig kortere enn på bugaboo sine vogner, og vogna veier en del mer enn bugaboo. Ellers forteller mange at babyen ikke sitter noe godt i Flat sportsdelen før de blir godt over 1 år gamle.
Solskjermen til vår 90f går helt ned til beina.
90f er også mye høyere i bruk enn buggaboo, men du har helt rett, det er en tung vogn.
Vi har 90f, og her blir det sittepute fra easygrow når vi bytter fra liggedel.
 
Vi har den med ergonomisk sportsdel. Var stort sett fornøyd med vognen med bag, bortsett fra den er tung og at vindskjermen er veldig lav. Sittekomforten i sportsdelen er jeg fornøyd med når lillegutt er våken/sovner en kort dupp, han virker til å sitte godt i den og trives der. Men til fast hvil bruker vi en emmaljunga city cross som vi kjøpte brukt på finn. Den er mye større og bedre skjermet ifht vær og vind. Kan hende det hadde vært bedre med nxt90f.

Jeg hadde ikke kjøpt samme vogn igjen. Synes den er vanskelig å kjøre hvis man har stelleveske på, særlig med sportsdelen. Da blir det som vekten er feil fordelt og den "drar" til sidene.
 
Back
Topp