Emmaljunga nxt90 vs. S alu. Noen erfaring?

Stinemor93

Glad i forumet
Junibollene 2023
Aprilspirene 2025
Driver å ser etter vogn nå. Og gjerne alt i en pakkedeal med bilstol. Vi vet vi vil ha besafe izi så den er grei. Men ser nå både på nxt90 og s alu. Har mest lyst å prøvekjøre begge, men det er langt til nærmeste babybutikk.
Noen som har noe erfaring med disse?
De bør være fin å kjøre på snø (bor i nord-norge), og vi bor også øverst på en fjelltopp med mye bakker rundt.

Takknemlig for råd, for begynner å kjenne på stress at vi ikke har disse tingene på plass enda:nailbiting:

Har en anbefaling ang vogn når du bor v bakker, HÅNDBREMS!! og gode hjul, tfk var iallefall genial, for meg.

Kom over den på et forum

Vedlegg

• Screenshot_20230328_141950_Chrome.jpg
    Screenshot_20230328_141950_Chrome.jpg
    606 KB · Visninger: 50
Vi valgte NXT90. Den er litt «røffere» og mer solid enn alu S, så tenker nok den er det beste valget for dine behov, mens vi primært valgte den fordi den blir noe mindre/flatere når man legger den sammen.

Vi har også valgt NXT90. Kommer til å trille en del på skogsvei og grusvei, så det virket som det beste valget for oss. Gleder meg til å prøve den på ordentlig ☺️
Vi bestilte en pakke fra rudo.no, det fulgte med BeSafe bilstol og adaptere. Base har vi kjøpt utenom.

Nxt90 er tyngre og har dårligere demping enn Alu S. Syntes feks at den var veldig tung å vippe opp på fortau o.l, i forhold til alu S. Men jeg bor ikke i nærheten av bakker osv, og har mildere vinter her på Sørlandet :)

Back
Topp