Emmaljunga nxt90, britax smile 2 eller noe annet?

Desembermamma88

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Flotte folk der ute! Jeg er ganske grønn når det kommer til barnevogn, men innser at jeg må bestemme meg for noe snart. Jeg ønsker en lett, god vogn med sittedel vendt mot meg. Aller helst ville jeg hatt håndbrems også, men ser at det kan bli vanskelig å få. Det viktigste er at den kan trilles på ulike veier og er lett, da jeg har dårlige knær og bor på toppen av en bakke[emoji28]. Jeg har sett på britax smile 2. Denne har igrunnen det jeg er ute etter, men lurer litt på stoffet? Blir det fort stygt? Synes det ser sånn ut, men har jo ingen erfaring. En annen jeg har sett på er Emmaljunga nxt90. Den er virkelig flott å se på, men er litt usikker på om den kan virke litt tyngre å trille? I alle fall å "vippe opp" når du skal opp en kant? Noen som har erfaring med den? Er det ellers noen vogn jeg burde se på? Skulle gjerne hatt flere alternativer merker jeg. [emoji4]

Jeg ønsker litt det samme som deg. Har prøvd litt forskjellige, synes emmaljungavognene var tunge, og ser jeg vil synes det blir tungt opp bakkene, og over kanter. Så på britax smile 2, den virker som en super vogn, men vi har bestemt oss for stokke trailz. Den oppyller alle krav og har det lille ekstra som at barnet sitter høyt og goood plass under vogna som gjør at vi har gått for den framfor britax :) men det er jo en smakssak :)

Vi har smile 2, ikke begynt å bruke enda, men svoger&svigerinne hadde en ordentlig kikk på den her en dag (de venter nr 3 og prøver å bestemme vogn - vet litt mer hva de ser etter), de var veldig fornøyd med alt de så, så godt mulig de går for den de også.
I tillegg er den jo ganske ok prismessig :)
Eneste er at den kan bli litt klumpete/stor når baby blir større (1-3 år) og kan klare seg med ei lita trille, men da får vi heller evt kjøpe ei Anna vogn da. Det vil jo være tilfelle med de emmaljungaene eg har sett også....

Vi har smile 2, ikke begynt å bruke enda, men svoger&svigerinne hadde en ordentlig kikk på den her en dag (de venter nr 3 og prøver å bestemme vogn - vet litt mer hva de ser etter), de var veldig fornøyd med alt de så, så godt mulig de går for den de også.
I tillegg er den jo ganske ok prismessig :)
Eneste er at den kan bli litt klumpete/stor når baby blir større (1-3 år) og kan klare seg med ei lita trille, men da får vi heller evt kjøpe ei Anna vogn da. Det vil jo være tilfelle med de emmaljungaene eg har sett også....
Takk for svar! Spørs om det blir den altså, er jo halve prisen av emmaljunga...

Vi har både Brio smile og emnljibga edge duo. Utrolig nok så er emmaljunga bedre å trille ute. Inne i butikken så virker emmaljunga tyngre og verre opp en bakke. Men ut fra de to vognene så er emmaljunga den letteste på vinteren og den beste opp den bratte bakken her. Vi kjøpte vrii smile først men den røyk innen 1 år så byttet i en emmaljunga. Har kjøpt Brio smile igjen for å ha i campingvogna siden den tar mindre plass. Jeg er under utredning for fibromyalgi og foretrekker emmaljunga vogna. Brio smile/ Britax smile Blir ganske fort ting, trur man må passa på å smøre hjulene ofte.

Vi har både Brio smile og emnljibga edge duo. Utrolig nok så er emmaljunga bedre å trille ute. Inne i butikken så virker emmaljunga tyngre og verre opp en bakke. Men ut fra de to vognene så er emmaljunga den letteste på vinteren og den beste opp den bratte bakken her. Vi kjøpte vrii smile først men den røyk innen 1 år så byttet i en emmaljunga. Har kjøpt Brio smile igjen for å ha i campingvogna siden den tar mindre plass. Jeg er under utredning for fibromyalgi og foretrekker emmaljunga vogna. Brio smile/ Britax smile Blir ganske fort ting, trur man må passa på å smøre hjulene ofte.
Takk for svar! Vi endte med emmaljunga super viking[emoji4][emoji106][emoji106]

Back
Topp