Emmaljunga nxt 90 vs bugaboo buffalo

Lykken_i_livet

Andre møte med forumet
Hei!!

Har et lite dilemma når det gjelder valg av vogn.

Ønsker derfor å høre om noen av dere kan dele erfaringen om dere har hatt enten bugaboo buffalo eller emmaljunga nxt 90. Positivt og negativt! ☺. Jeg ønsker å ha en vogn som er enkel å håndtere og som fungerer like fint i by som i litt ulendt terreng.

Hei!!

Har et lite dilemma når det gjelder valg av vogn.

Ønsker derfor å høre om noen av dere kan dele erfaringen om dere har hatt enten bugaboo buffalo eller emmaljunga nxt 90. Positivt og negativt! [emoji5]. Jeg ønsker å ha en vogn som er enkel å håndtere og som fungerer like fint i by som i litt ulendt terreng.
Jeg har bare prøvd disse to i butikken, men kan si noe om våre konklusjoner ut fra det:
NXT90 var tung å vippe opp på bakhjulene, for eksempel for å gå på bussen. Dette pga tyngdepunktet. Buffalo var enklere på det.
NXT90 har litt flere prosesser for å legge den sammen og inn i bilen enn Buffalo.
Så om man tar mye buss og/eller kjører mye virker Buffalo bedre. Men derimot virker NXT90 mer stabil, (og jeg personlig syns bagen og sittedelen er finere og ser mer forseggjort ut på NXT90), så hvis jeg skulle bruke den mest til trilleturer (ikke fullt så ofte i bil og buss), ville jeg gått for NXT90.
Dessuten er bagen på Buffalo plassert så langt nede at flere syns det er tungvindt å komme til handlenettet. Dette er lettere på NXT90.

Back
Topp