Emmaljunga NX serien eller Bugaboo buffalo

☆ Lilletrille ☆

Lykkelig mamma
♡Junigull 2016♡
Hei [emoji4]
Vi skal kjøpe ny vogn når jeg ikke bærer lillegutt like mye. Kriteriene er at vognen må være ergometrisk, mulighet til å snu han mot meg, lett å komme til handlekurv og liten sammenlagt. Kom frem til disse 2, men klarer ikke helt bestemme meg for hvilken av disse. Hvem ville du valgt og hvorfor? [emoji4]

Last edited:
hvor gammel er han ?
jeg eeeeeeelsket emmaljunga scooter s, men det er ren sportsvogn og kan ikke vendes mot trilleren :)
hørt mye bra om buffalo, men den er jo veldig dyr

hvor gammel er han ?
jeg eeeeeeelsket emmaljunga scooter s, men det er ren sportsvogn og kan ikke vendes mot trilleren :)
hørt mye bra om buffalo, men den er jo veldig dyr
10 mnd [emoji4] vil ha mulighet å kunne snu han mot meg også

Hvis du vil ha erfonomisk tror jeg ikke jeg ville gått for noen av de.. de blir liggende i en sittende stilling, de får ikke ligge rett..
hva med babyjogger city premier? Der kan du snu han begge veier, og han kan ligge mere rett.
Evt NX90F ser ut til å være bedre i liggestilling :)

Hvis du vil ha erfonomisk tror jeg ikke jeg ville gått for noen av de.. de blir liggende i en sittende stilling, de får ikke ligge rett..
hva med babyjogger city premier? Der kan du snu han begge veier, og han kan ligge mere rett.
Evt NX90F ser ut til å være bedre i liggestilling :)
NXT90F er flat i liggestillingen. F står for Flat. Den er dermed ikke ergonomisk. Jeg var akkurat og så på og fikk forklart dette i går.

NXT90F er flat i liggestillingen. F står for Flat. Den er dermed ikke ergonomisk. Jeg var akkurat og så på og fikk forklart dette i går.

Men å ligge i sittestilling kan da ikke være mer ergonomisk? Og da lurer jeg på hvorfor mange er opptatt av helt flat liggestilling til barna sine?

Men å ligge i sittestilling kan da ikke være mer ergonomisk? Og da lurer jeg på hvorfor mange er opptatt av helt flat liggestilling til barna sine?

Ergonomiske sittedeler er skålformede og støtter kroppen bedre enn "vanlige" sittedeler. Spesielt mindre babyer har ofte en dårlig sittestilling og synker sammen i de vanlige sittedelene. Babyen sitter ikke når den ergonomiske sittedelen ligger helt ned, da har de faktisk full liggestilling hvor hodet og rygg ligger plant, mens beina ligger litt opp.

Hva man foretrekker er litt smak og behag. Plusset med en vanlig sittedel er at denne kan brukes med mykbag, ergo trenger man egentlig ikke bag. Også er mange av de med vanlig sittedel større/har lengere rygg, men det gjelder absolutt ikke alle.

Står endel om dette her: http://ombarnvagnar.com/2017/03/vad-ar-skillnaden-mellan-vanlig-och-ergonomisk-sittdel/

Tusen takk for alle svar [emoji4]

Back
Topp