Emmaljunga nitro city vs Buggaboo cameleon

Sjokokvinne

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Sensommerbarna 2016
Hei igjen. Jeg slo fra meg Quinny Freestyle XL og lurer nå på Emmaljunga Nitro city ELLER Buggaboo cameleon. Noen erfaringer med disse?

Hei igjen. Jeg slo fra meg Quinny Freestyle XL og lurer nå på Emmaljunga Nitro city ELLER Buggaboo cameleon. Noen erfaringer med disse?
Vi har cameleon. Synes den er en kjempefin byvogn. Fint og moderne utseende, lett å bære og trille, snur på en femøring, og bagdelen er god og lang. MEN jeg synes lille sitter litt dårlig i sportsdelen foreløpig, han er liksom for kort til å rekke frem med knærne til knekken (hvis du skjønner :p), så blir sittende litt krum i ryggen i stedet for inntil seteryggen. Regntrekket som hører til er et mildt sagt @#%$ å få på, særlig hvis det har ligget kaldt. Og litt dårlig tilgang til kurven under vogna.
Så pluss og minus, men i det store og hele godt fornøyd.

Jeg hadde Nitro i ca 5 mnd. Super nitro Tror jeg. Helt ok vogn. Grei å kjøre på utenfor terreng ect. Synes den hadde liten handlevogn, og litt tungvint å legge sammen ect. Nå var jeg vandt til Stokke. Som har stor handlevogn og lette klikksystemer. Så jeg gikk tilbake til Stokke trailz. :)

Jeg hadde Nitro i ca 5 mnd. Super nitro Tror jeg. Helt ok vogn. Grei å kjøre på utenfor terreng ect. Synes den hadde liten handlevogn, og litt tungvint å legge sammen ect. Nå var jeg vandt til Stokke. Som har stor handlevogn og lette klikksystemer. Så jeg gikk tilbake til Stokke trailz. :)
Hjulene på super nitro ser jo større ut, men går det virkelig bra med så små hjul som det er på nitro city? Vi har crescent classic fra før, og den er jo himmel på jord, men veldig stor for meg å bruke i byen, så vil ha en mammavogn :P

Vi har cameleon. Synes den er en kjempefin byvogn. Fint og moderne utseende, lett å bære og trille, snur på en femøring, og bagdelen er god og lang. MEN jeg synes lille sitter litt dårlig i sportsdelen foreløpig, han er liksom for kort til å rekke frem med knærne til knekken (hvis du skjønner :p), så blir sittende litt krum i ryggen i stedet for inntil seteryggen. Regntrekket som hører til er et mildt sagt @#%$ å få på, særlig hvis det har ligget kaldt. Og litt dårlig tilgang til kurven under vogna.
Så pluss og minus, men i det store og hele godt fornøyd.
Takk for svar. Det er viktig at hun sitter behagelig og godt. Hun er 7 mnd og har brukt sittedel siden 5 mnd, for hun er rett og lett så stor! :P I lave høyder da. Cameleon er fin å se på, men jeg tror kanskje jeg går for emmaljunga for denne gang, hvis jeg kan bli overbevist om at de små hjulene foran duger. Den har jo fått terningkast 5, så det må da være OK! :S

Jeg har svært dårlig erfaring med emmaljunga, da selene på sportsdelen ble for korte når mi lille var 9 mnd. I tillegg er det en håpløs kant over hodet, som gir en ekstremt dårlig liggestilling når hun skal sove. Blir så trangt at hodet ligger på skakke. Og skal man utvide selene så kommer de enda lengre opp mot den kanten.... :( men nydelig vogn å trille og se på! Skulle bare ønske sportsdelen var bedre...

Vi har emmaljunga nitro city og er kjempe fornøyd. Kjøpte en brukt 2012 modell. Den er veldig lett og trille og kjører like godt på grus som brio happy duo som vi hadde først. Kjempe lett og svinge og kan kjøres med en hånd. Har også kjørt den en del på gress og det går helt fint :) selene kan man dele i to og jeg bruker kun de rundt beina når han sitter. Selene over skuldrene passer enda i posen når han skal sove (er 14 mnd). Ja kurven er litt liten under, men har en ekstra krok på styret så det er egentlig ikke ett stort problem :)

Jeg er kjenpe fornøyd med Cameleon, stor og god bag.
Sportsdelen er også veldig god, elsker at man kan bruke den som stol når restauranter o.l ikke har det.
Liker også at den er helt rett i ryggen, ikke slak helling som mange barnevogner har.

Er også veldig glad i sommerkalechen, gull verdt når det er varmt.

Tilgjengjel har jeg aldri hørt om noen som er fornøyd med sportsdelen til emmaljunga. De første kjøper seg en ny..

Back
Topp