Emmaljunga mondial duo/ duo edge vs simo duo ?

Vestlandsjenta

er nå mamma til to små gull <3
Novemberskattene 2014 <3
Er så usikker! Vil ha ei god og stabil vogn med god plass til vinterpose, og det har jo begge disse vognene. Jeg har hatt emmaljunga duo edge til førstemann, og var veldig fornøyd med den. Topp sovevogn i barnehagen er den også! Men simo duo er jo ganske mye billigere i pris. Jeg leser erfaringer osv på nettet, og ser på bilder av vognene, men greier jo ikke bestemme meg. Hadde egentlig bestemt meg for simo, men ble fort usikker igjen når jeg ser andre som triller med emmaljunga. Føler emmaljunga har flere finesser som jeg liker, for eksempel madrass i baggen, kan få me svingbare forhjul, myggnetting integrert, flere mønster/farger, lavere tyngdepunk på sportsdelen har jeg hørt,osv.
Spørsmålet mitt er vel hvordan dere har kommet fram til et endelig valg av vogn:) ? Tenker spesielt dere som vil ha denne typen vogner. Hva var det som gjore at dere valgte akkuratt den typen? hehe! ;) skal ikke være lett dette med vogn!

Simo er tung som et uvær. Så her blir det emmaljunga

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg skal ha emmaljunga og nå har de lagt ut sniktitten på sin egen side og :)
Bare venter på august nå :)

Jeg skal ha emmaljunga og nå har de lagt ut sniktitten på sin egen side og :)
Bare venter på august nå :)
Ja, tror kansje jeg skal gå for emmaljungaen likevel. Har jo hatt den før og vet at det er ei topp vogn, og synes den er hakket finere enn simoen :) hvilken model skal du ha? og hvilken farge ?:) så det var mange fine å velge mellom i edge duo, men få i mondial duo. Vil ikke ha vogna i skinn siden jeg skal ha den som sovevogn i barnehagen etterhvert, og da tenker jeg "vanlig stoff" er best:)

Ja, tror kansje jeg skal gå for emmaljungaen likevel. Har jo hatt den før og vet at det er ei topp vogn, og synes den er hakket finere enn simoen :) hvilken model skal du ha? og hvilken farge ?:) så det var mange fine å velge mellom i edge duo, men få i mondial duo. Vil ikke ha vogna i skinn siden jeg skal ha den som sovevogn i barnehagen etterhvert, og da tenker jeg "vanlig stoff" er best:)
De aller fleste nye modellene har alle noe skinn så du er ops på det.
Jeg trodde jeg hadde bestemt meg for edge duo i sandhamn, men etter å ha sett fargeprøvene i går har jeg like lyst på Boston :) sittedelen på Boston har mørkt trekk (stoff) nede på fothvileren, mens sandhamn har lys beige som fort blir stygt. :/
På mondial/mondial de lux er det skinn på fothvileren og lettere å rengjøre selv om det er lyst.
Så nå klarer jeg ikke bestemme meg. :p Men jeg vet jeg skal ha de lux understellet :)

De aller fleste nye modellene har alle noe skinn så du er ops på det.
Jeg trodde jeg hadde bestemt meg for edge duo i sandhamn, men etter å ha sett fargeprøvene i går har jeg like lyst på Boston :) sittedelen på Boston har mørkt trekk (stoff) nede på fothvileren, mens sandhamn har lys beige som fort blir stygt. :/
På mondial/mondial de lux er det skinn på fothvileren og lettere å rengjøre selv om det er lyst.
Så nå klarer jeg ikke bestemme meg. :p Men jeg vet jeg skal ha de lux understellet :)
Okei! Jeg har drevet og lest om understell nå. Så på det duo s understellet, men er usikker på hjlene. Om det er like bra å trille som lufthjul. Hadde classic chrome sist gang, og syns det var strevsomt å løfte vongna hver gang jeg skulle svinge. Men komforten å trille var jo super og lydløs. Tror jeg må kjøre til Ølen å test kjøre de forskjellige typene;) Det er 1 time å kjøre, men greit å vite hva en bestiller! :)
Jeg synes den enkle mondial duo navy var superfin og passer fint for både meg å samboeren å trille :) tror ikke det er skinn på den? Husker når vi hadde rosa stripe på vogna til jenta vår, var ikke så kult for pappaen å trille da;)

Okei! Jeg har drevet og lest om understell nå. Så på det duo s understellet, men er usikker på hjlene. Om det er like bra å trille som lufthjul. Hadde classic chrome sist gang, og syns det var strevsomt å løfte vongna hver gang jeg skulle svinge. Men komforten å trille var jo super og lydløs. Tror jeg må kjøre til Ølen å test kjøre de forskjellige typene;) Det er 1 time å kjøre, men greit å vite hva en bestiller! :)
Jeg synes den enkle mondial duo navy var superfin og passer fint for både meg å samboeren å trille :) tror ikke det er skinn på den? Husker når vi hadde rosa stripe på vogna til jenta vår, var ikke så kult for pappaen å trille da;)
Mondial tror jeg er skinn. Men ang understell vent på de nye. Butikkene har allerede kunnet legge inn bestilling og har stoffprøver allerede :)

Fortløpende fra august. Butikken her har bestilt begge fargene jeg var ute etter så jeg får velge blant de. Men 1 august starter fabrikken opp etter ferien og leveringstid er ca 3 uker, men kan bli noe lenger pga backlog etter ferien :) så forventet levering fra september? :)

Fortløpende fra august. Butikken her har bestilt begge fargene jeg var ute etter så jeg får velge blant de. Men 1 august starter fabrikken opp etter ferien og leveringstid er ca 3 uker, men kan bli noe lenger pga backlog etter ferien :) så forventet levering fra september? :)
Okei, takk for god info :) så bra at de kunne ta inn begge farger til deg da :D

Hvilken endte du opp med? Lurer på samme vogn.. Er de kun å få tak i i ølen, ikke Haugesund?

Back
Topp