Emmaljunga, eller....

*Frk.Rødhette*

Elsker forumet
Årh. For et mareritt Har mest lyst på Emmaljunga vogna, men den er jo litt dyr, pluss at vi må reise til Bergen eller Stavanger for å kjøpe den. Og da må vi liksom kjøpe den å, kjipt om di ikke har inne den fargen vi er ute etter.
For den kan jo ikke bestilles på nettet, noe som irriterer meg grenseløst!
Synest Emmaljunga vognene er utrolig pene, og er ikke helt fan av vogner som TFK osv..

Jeg ser litt på Basson sine vogner også, men føler ikke at di er like gode.. Men pene er dem da! Men tror man får det man betaler for, og kvalitet er selvsagt veldig viktig!

Hva vogn har DU tenkt og velge, og hva er favoritten?
Trenger virkelig litt inspirasjon her, hehe.. For jeg blir helt frustrert av dette.. emoticon
 
Hæææ? Jeg kjøpte jo emmaljunga vogna mi på Barnas Hus i Haugesund i 2010.

Og da hadde de også emmaljunga på mamma mia i ølen! så det burde ikke være nødvendig å reise helt til Stvg eller Bergen vel? Eller er det noe nytt som har skjedd?

jeg hadde ikke kjøpt noen ting annet enn emmaljunga, har prøvd mange forskjellige av venninner og synes MIN, city cross, alltid er best! :) hehe!
 
Barnas hus tar ikke inn Emmaljunga lenger emoticon
Men Ølen ja, der er det jo også en butikk. Glemte den helt ut;)
 
Jeg vil ha Emmaljunga city cross.. Og nå kommer jo flere av citybaggene med vuggefunksjon i 2013 modellene, så tror nesten det bare MÅ bli det.. Møter litt motstand her hjemme da, men får det vel som jeg vil tilslutt tenker jeg.

Ellers hadde jeg vurdert moutain buggy for det ser ut som en veldig bra vogn, men jeg er litt skeptisk til 3 hjul, kanskje litt liten bag(?) og det at sittedelen ikke kan vendes...
 


Soul skrev:

jeg hadde ikke kjøpt noen ting annet enn emmaljunga, har prøvd mange forskjellige av venninner og synes MIN, city cross, alltid er best! :) hehe!


Lurer på hvordan city crossen er på tur i skogen og i ulendt terreng?! Valget står mellom edge og city cross.. Vi er mye på tur så er nødt til å ha en som er god å trille på ujevnt underlag, men så bor vi i Bergen så hadde vært greit å hatt en vogn det går an å ha med seg på tur i byen også :) 
 
Hva med Norske Simo eller Brio? Jeg kjøper ikke Emmaljunga pga at de ikke kan la alle forhandle vognene sine. Syns også den er litt stor og klumpete.. Basson vil jeg ikke anbefale deg å kjøpe, du får det du betaler for :)
 
Jeg har Emmaljunga Nitro City - den har 4 hjul med de 2 forresrste er svingbare og det er helt magisk!!! Skal aldri har fire faste hjul! Så er d ikke lufthjul så man slipper punktering men det er demping i vogna så det veier opp :) Hjulene forran kan låses som er en fordel på vinteren og når man går på grusvei.

Et tips skjekk at du har plass til vogna i bilen før du handler den ;) Mountain Buggy er ganske lang om jeg ikkeh usker feil.

Du kan jo ringe til butikken å be dem holde den av dersom du må reise et stykke for å kjøpe den?

Jeg hr foresten grå vogn, herlig, for den skal være ganske så skitten før det synes ;)
 
Har emmaljunga city cross etter storesøster, og den er vi veldig fornøyd med. Den er så lett og god å kjøre. Men fikk nesten lyst å kjøpe ny city bag nå, siden noen sier at 2013-modellen har vuggefunksjon..
 
Jeg sverger til simo. Vi har båbe kombi vogn og reisetrilla til simo. Aldri punktert de luft dekkene på kombi vogna, den er gull å trille i skogen og ulent terreng :-) vinterføre er den gull, snøen kladder seg ikke på dekkene... Simo for alle penga er i hvertfall :-)
 
Hehe tror du vil få like mange svar her som det er damer her inne :P men min erfaring er ikke Simo.. Kjempe fornøyd når jeg hadde baby men nå er den bare stor og tung så blir bare brukt som sovevogn her hjemme.. Nå skal vi ha emmaljunga city cross.! Stor og fin bag, større enn Simo sin (kombivogn) og mye lettere.. Simo veier alene 23 kg mens emmaljunga city cross veier 12..
 


Lullaby91 skrev:


Soul skrev:

jeg hadde ikke kjøpt noen ting annet enn emmaljunga, har prøvd mange forskjellige av venninner og synes MIN, city cross, alltid er best! :) hehe!


Lurer på hvordan city crossen er på tur i skogen og i ulendt terreng?! Valget står mellom edge og city cross.. Vi er mye på tur så er nødt til å ha en som er god å trille på ujevnt underlag, men så bor vi i Bergen så hadde vært greit å hatt en vogn det går an å ha med seg på tur i byen også :) 

city crossen er veldig bra i skogen i allfall. har gått mye tur i skogen og den er så stødig, ikke minst fordi den har gode, relativ brede hjul, og selvfølgelig 4 hjul, synes det er helt umulig med vogner med bare 3 hjul jeg.

men jeg har også brukt den i byen ofte... den er ikke sååå tung som mange andre (brio f. eks) og jeg får plass til den, både med bag og sportsdel i min lille audi a3... så det er absolutt ingen problem!

men sier av erfaring at når den lille har passert 6 mnd så er det greit med en handle-trille som kan brukes i byen og på kjøpesenter.... de koster jo ikke all verden og er lettvindt å ta med i både buss og tog osv.
 
Skal ha Basson Parma vogna etter tassen. Så på Emmaljunga forrige gang, men de er så store og klumpete og veier tre ganger så mye som min Basson.
"Man får det man betaler for" er ikke alltid gjeldende. Med Emmaljunga betaler man for merket. 
Eneste som er kjipt med min Basson er sportsdelen. Selene i den er helt på trynet.
(Basson er ikke helt himmelsk, de heller, selvfølgelig. Kjøpte en sportsvogn av det merket, og den var håpløs. Basson lager dårlige sportsvogner, men bagvognene er helt gull)

Tenkte å kjøpe en liten sak i tillegg, til å putte bilsetet på. Man får så lite annet med seg med en hel bagvogn i bagasjen.. Hihi..
 
Jeg har ikke mye greie på de vognene som er nå men har hatt brio til begge mine og jeg er kjempe fornøyd..gode og kjøre i ulent terreng,på snø og på vanlige veier..
 


*trollemor* skrev:
Jeg sverger til simo. Vi har båbe kombi vogn og reisetrilla til simo. Aldri punktert de luft dekkene på kombi vogna, den er gull å trille i skogen og ulent terreng :-) vinterføre er den gull, snøen kladder seg ikke på dekkene... Simo for alle penga er i hvertfall :-)



<3 ><3 simo simo simo ><3 ><3 jeg har prøvd en del, sverger til simo :)>
 
synes d er så vanskelig, dette med vogn. Noen sverger til emmaljunga og andre til brio. For meg er det viktig at den er lett, god på snø (drittføre) og at jeg får plass til den i min Toyota carina:-) ellers er det også veldig greit at man kan montere på bilstol. Hørt utrolig mye bra om emmaljunga fra de rundt meg. Så blir nok city crossen... Jeg bor i Trondheim, så kjører til Østersund for å kjøpe den. En på jobb sparte flere tusen på å gjøre det
 
vi har emmaljunga city cross :) kjempefornøyd men tror jeg skal kjøpe en bag med vuggefunksjon i nye skinn fargen <3 eller jeg vet at jeg skal kjøpe den selv om mannen er uenig :P
 
hvorfor vil dere ha city cross i stedet for  edge duo? Har egentlig ikke vurdert city'en engang jeg, siden du må kjøpe bagdel for seg selv.. Blir liksom "stress" med en gang da :P
 
Jeg har edgen , trodde den var best sist... Men den er ganske tung å trille, rett og slett. Ellers en flott vogn, men sammenlignet med citycross er det jo like tung som en kampstein...
De har jo et understell som visstnok skal være til edgen og være lett, men det er visst ikke helt 100% bra og er bredere enn sport chassis til edgen. Den vognen er bred nok fra før av for å si det sånn ;)
 
har simo, og maxi cosi fra 2010 som e heilt fin så bruker nok dem,, om jeg ikke forelsker meg helt i en annen da.. litt vogn dilla kan du si.. har en unge og er i vogn nr 7 (med triller da) + at gubben e blitt smitta.
 
Arver en simovogn av en venninne, og noe mer enn det gidder jeg ikke stresse med vogn :)
Trenger en vogn som er god på vinterstid, en vogn som tåler "gårdsplass" og litt ulent terreng, og det tror jeg den vogna fungerer perfekt for.

At den er stor og tung ser jeg egentlig bare på som positivt, da får jeg trimmet litt når jeg er ute å triller, det har jeg helt sikkert veldig godt av :D
 
Back
Topp