Emmaljunga eller Simo? Duo eller kombi?

Nøttelit1

Andre møte med forumet
Er så usikker på hvilken vogn vi skal kjøpe. Frister mest med kombi, tror jeg.
Jeg synes at Emmaljunga har veldig fine vogner, med det er også simo vognene.
Noen som har innspill? Det er jo et hav å velge mellom:)
Venter en liten jente i slutten av august!:)
 
Vi hadde Emmaljunga Duo til vår første, kjempefornøyd med stabiliteten til vogna. Den er stor og tung, men gir god plass i baggen til babyen lenge, og den er stødig også på vinterføre.Jeg kjenner ikke til Simo dessverre, så der får jeg ikke gitt deg noen tips.
 
mellom de to vognene er det igrunnen smaken som avgjør.. (og litt pris.. simoen er nok rimeligere, og du har iallefall større sjans til å finne den på tilbud.. )
jeg har hatt simo kombi og emmaljunga duo edge...

jeg solgte emmaljungaen og sitter igjen med simoen... ingen over ingen ved siden for min del..

ja, emmaljungaen SER tøffere ut.. men jeg er klassisk og kjedelig så simoen apellerer mer til mitt hjerte.. :)

Min er gammel da og ikke spesielt moderne.. :P - kjøpte den til eldstemann i 06, men den er like fin :)


Siden jeg har vogndilla så overtalte jeg gubben til å kjøpe en ny vogn også.. *host*
Vi har litt høy bil og da tenkte jeg at da kan den nye bare ligge i bilen hele tiden.. og så kan denne være hjemme-og gå på turvogn :)

Brio Sing, i brun...
 
jeg er førstegangs og har lest mye om vogner føler jeg, valget endte på en emmaljunga city cross bla pågrunn av:

Bag og sete hver for seg, ett klips og den er av/på, begge kan snus begge veier.
lett vogn 
smarte løsninger (eks myggnetting i kallesja)
store hjul, fint på grus,sand, snø og slafs. + punkteringsfrie
kan slå sammen vogna helt ned med bag/sportsdel på 
liten sammenslått
kjent merke/kvalitet.
kan sette bilstol på med adapter (bla emmaljunga, og maxicosi)
Best i test

ja, det jeg kom på i farta... ;)
 
Vi valgte simo duo i stede for emmaljunga siden jeg liker simoen sitt utsende bedre, pluss at den er litt rimeligere. Valget falt på duo da det er større plass i bagen. Der er det god plass til voksipose til vinteren, og vi kan bruke bagen lenger før vi må skifte over til sportsdelen :o) 
 


kristin1986 skrev:
jeg er førstegangs og har lest mye om vogner føler jeg, valget endte på en emmaljunga city cross bla pågrunn av:

Bag og sete hver for seg, ett klips og den er av/på, begge kan snus begge veier.
lett vogn 
smarte løsninger (eks myggnetting i kallesja)
store hjul, fint på grus,sand, snø og slafs. + punkteringsfrie
kan slå sammen vogna helt ned med bag/sportsdel på 
liten sammenslått
kjent merke/kvalitet.
kan sette bilstol på med adapter (bla emmaljunga, og maxicosi)
Best i test

ja, det jeg kom på i farta... ;)


Jeg kjøpte meg vogn i dag, og valget falt på Emmaljunga Mondial Duo Kombi. Den er i skinn og er sååå fiiin :) Skal derfor være lett å rengjøre.
Valget falt også på denne av grunner som du nevner her. Det skal også nevnes at man kan vugge bagdelen når bare den står på gulvet.

 
Jeg har både en simo kombi og en emmaljunga. Bruker aldri emmaljungaen, den blir bhg vogn,om de klarer å få ham til å sove i den!!

Jeg elsker simo kombi :) Brukte bagen til han var 8/9 mnder, nå bruker jeg forlengelsesdelen så er som en bagvogn enda. Eneste vognen jeg får ham til å sove lenger enn 20 min i. Også elsker jeg at den er så bouncy, hater harde vogner.
Det er god plass i den og egentlig er det den beste sovevognen i bhg, så jeg vurderer sterkt å kjøpe en ny simo kombi til nye,slik at gullet kan ha simon sin i bhgen, bare det at jeg må ha søskenvogn og!!
 
Vi har simo kombi og er kjempe fornøyd med den!
Meeeen synes emmaljunga vognene er knall fine de også!! :)
 
Back
Topp