Emmaljunga eller bogaboo?

Stardust

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Junibarna 2019
FebbisBebbis2021 ❄️
Vet vi har en vogntråd her inne, men ønsker direkte erfaringer fra disse to merkene :) gjerne fra andre som ikke er i juni gruppa og hvis noen leser dette.

Står mellom nxt90 og mondial Deluxe hos emmaljunga, og bogaboo Fox.

Vi bor landlig, med mye snø om vinteren. Trenger derfor en solid vogn, med dekk som tåler litt. Bruk til mye turer ute. Ikke mye kjøpesenter vogn, så at den er liten er ikke viktig:) vil ha vogn som både har ligge og sittedel. Viktig at sittedelen er vendt mot meg/kan vendes begge sider.
Ellers er det supert hvis den ikke er altfor stor å sette i bilen, da vi også har hund som tar plass.

Noen som har erfaringer med disse vognene, eller vet om en annen vogn som kan være perfekt for meg?

Jeg har Bugaboo Buffalo, altså forgjengeren til fox. Kjøpt i 2016. Den er super til vårt bruk da vi har trapp opp til leiligheten vår. Den er enkel å slå sammen, liten under lagring og lett å bære. For oss var det også viktig at sittedelen kan snues mot den som kjører.

Men, den er ikke god å trille på ujevnt underlag og på snø med. Tilnærmet 0 demping og hjulene glir bare det er litt helning, så jeg ville ha undersøkt om fox har blitt utbedret mhp dette.

Jag hade valt emmaljunga mondial till det du beskriver! Har kun prøvekjørt bugaboo av en veninne, men syns rett och slett den vogna er grusom! Och så avskyr jag de ergonomiska sittedelerne. Barna mina sov ikke noe godt i dem. Hvis det er terräng och snö så är 4 fasta hjul overlegent det beste! Uansett om man kan låsa framhjulen. Gick i skog och snö med försteman massa med barselgruppa och det var ingen som kom så lätt frem som oss med 4 faste hjul.

Jeg er enig i at om du skal gå mye i terreng og snø er 4 faste hjul det beste! Har hatt emmaljunga med faste hjul selv. Grunnen til at jeg solgte den var at jeg syns den ble for tung og tok for mye plass i bil. Ellers mye bedre i terreng enn med vogn uten faste hjul.

Jeg er enig i at om du skal gå mye i terreng og snø er 4 faste hjul det beste! Har hatt emmaljunga med faste hjul selv. Grunnen til at jeg solgte den var at jeg syns den ble for tung og tok for mye plass i bil. Ellers mye bedre i terreng enn med vogn uten faste hjul.

Med bugaboo kan du låse forhjulene, slik at du har fire faste hjul. Jeg har bugaboo og er veldig fornøyd med den. Syns emmaljunga virker så stor.

Med bugaboo kan du låse forhjulene, slik at du har fire faste hjul. Jeg har bugaboo og er veldig fornøyd med den. Syns emmaljunga virker så stor.
Har hatt låsbare hjul også men i terreng og snø syns jeg faste hjul fungerer mye bedre.:) Enig i at emmaljunga er stor, men viss man skal gå i terreng og ikke frakte den mye og ikke trille så mye i butikker o.l hadde jeg nok heller valgt den. Nå når vi bor mer urbant heller jeg mer mot bugaboo fox:)

Enig i de som sier Emmaljunga. Hadde den til de to første. Kjempegod og stor/stødig vogn. Jeg er heller ikke noe bugaboo fan. Synes den er alt for lav og stiv i håndtaket. Ihvertfall de jeg har prøvd. Er heller ikke så glad i sportsdelen.

Vet vi har en vogntråd her inne, men ønsker direkte erfaringer fra disse to merkene :) gjerne fra andre som ikke er i juni gruppa og hvis noen leser dette.

Står mellom nxt90 og mondial Deluxe hos emmaljunga, og bogaboo Fox.

Vi bor landlig, med mye snø om vinteren. Trenger derfor en solid vogn, med dekk som tåler litt. Bruk til mye turer ute. Ikke mye kjøpesenter vogn, så at den er liten er ikke viktig:) vil ha vogn som både har ligge og sittedel. Viktig at sittedelen er vendt mot meg/kan vendes begge sider.
Ellers er det supert hvis den ikke er altfor stor å sette i bilen, da vi også har hund som tar plass.

Noen som har erfaringer med disse vognene, eller vet om en annen vogn som kan være perfekt for meg?

Sniker, men det er ønskelig ser jeg :D

Vi har bugaboo Buffalo. Den nye varianten som selges nå er Fox. Jeg synes den virker ganske lik uten at jeg har prøvd den, utenom at den virker litt lettere enn Buffalo, og det er isåfall en fordel for den er noe tung. Jeg synes den har du har fungert godt på snø, og med fastlåste hjul har du begge mulighetene, og etter å ha trilla mange vogner er forhjul som kan svinges et must for meg. Helt ærlig, i løssnø er det skikkelig tungt å trille de fleste vogner, på hard og litt løs snø funker denne fint. Jeg synes den har god nok demping og tar du håndtaket opp og ned rugger den veldig fint på baby mens vogna er i ro.

Den mest optimale vogna med tanke på å være lett og trille bra i terreng, er for meg Thule Urban Glide2, med svingbart forhjul, men sittedelen er vendt fra triller og det går fort fra bag til sittedel for de fleste, så det hadde vært uaktuelt i babytida for meg.
Skulle jeg valgt igjen ville jeg vurdert TFK Trail med Multi X-bag sånn at baby kan være vendt mot triller det første halvannet året hvertfall (avhenger av babyen størrelse). Denne er veldig lett å trille, har håndbrems, og tar liten plass i bilen. Tror de andre vognene du nevner her tar mye plass, særlig emmaljunga mondial deluxe.

Når alt kommer til stykket er det virkelig en smakssak hvilken vogn man foretrekker, og alle vognene du nevner er gode vogner. Ser likevel at det som går igjen hos en del (ikke alle) som velger 4 faste hjul, er at de går over til en vogn med muligheter for svingbare forhjul etter hvert. Og det er noe træl med luftfylte hjul som må pumpes opp, bytte slange etter hvert osv., veldig lettvint med hjul uten luft synes jeg :)

Du kan få kjøpe Emmaljunga mondial deluxe 2016-mod relativt billig av meg :p
Til vårt bruk nå blir den for stor, så vi skal over til en mindre vogn, som Fox :p

Jeg er som nevnt veldig fornøyd med bugaboo til mitt bruk, men det er kjøpesenter og tørre veier :p Den er også lett å håndtere og løfte.

Gikk litt i vinter sammen med ei venninne på lett snøføre men jeg sleit mye mer enn hun som hadde emmajunga. I tillegg måtte jeg droppe å være med på turer på sommerføre hvor man skulle gå skogsstier der det var markante røtter for vogna holdt på å velte hver gang det ble litt skjevt. Evt tok jeg bæresela istedet.

Takk for masse gode innspill :) gleder meg til å se og prøve litt. Men har definitivt blitt klokere allerede!

Jeg har Bugaboo Buffalo, altså forgjengeren til fox. Kjøpt i 2016. Den er super til vårt bruk da vi har trapp opp til leiligheten vår. Den er enkel å slå sammen, liten under lagring og lett å bære. For oss var det også viktig at sittedelen kan snues mot den som kjører.

Men, den er ikke god å trille på ujevnt underlag og på snø med. Tilnærmet 0 demping og hjulene glir bare det er litt helning, så jeg ville ha undersøkt om fox har blitt utbedret mhp dette.

En av de største endringene fra Buffalo til Fox er at den nå har fjæring og skal være bedre å trille i snø og ulendt terreng, men litt i tvil om det er nok...

Vi har bestemt oss for bugaboo fox, den er så utrolig lett og trille og tar liten plass i bil. Vi så på emmaljunga og jeg har hatt det før, men den er utrolig tung å trille og løfte i tillegg til at den tar stor plass i bilen.

Ønsker meg Bugaboo fox :) den har alt jeg trenger synes jeg.

Jeg har hat:
Bugaboo Cameleon
Stokke trailz
Bumbleride indie
Babyjogger city elite

+Chicco paraplytralle og Mountain buggy nano.

Back
Topp