Emmaljunga edge eller Stokke Trailz?

Andie

Blir kjent med forumet
Førstegangs og har et par spm om vogn!
Har nå vurdert de fleste vogner, bugaboo er uaktuelt for den syntes jeg rett og slett er kustygg og lav, og de "fineste" emmaljungane jeg egentlig hadde lyst på med classic chrome understell var jo fryktelig tunge å kjøre, så det blir enten en Emmaljunga edge med svingbare jul eller en Stokke Trailz.
Noen som har prøvd begge og har erfaringer å komme med?

Her er i hvertfall mine spm:
1. Jeg leste at stokke sin skulle være så lett i forhold til emmaljunga, men når jeg leser om dem på nett så ser det jo ut som om det bare er et par kilo som skiller?
2. Tar stokke mye mindre plass i bagasjerommet enn emmaljungaen?
3. Som førstegangs lurer man på alt... dette her "trekket" som er over der babyen ligger, når har man egentlig det? får julibaby og jeg trodde jeg kom til å ha dyne og så vognteppe over der om det var litt kjølig.. tar man av hele det trekket da? syntes det så lite pent ut uten også , men .. Og når man har voksipose i på vinteren, skal den da under dette trekket og nedi vognen eller tar man det av da og?
4. Kan barnet sitte både forover og mot meg i sittedelen i Edgen? Altså, er den vendbar? Skulle spørre om dette på barnas hus men var aldri noen ledig til å hjelpe oss. Syntes i hvertfall det er et STORT pluss at Stokke kan det.
5. Denne her "tøybiten" som er mellom beina på edgen i sittedelen, hvordan fungerer den når jeg har voksipose i? Sklir ikke ungen ned dersom man ikke har den der?

På forhånd, takk for svar! <3

Skal sies at jeg ikke har testa det i praksis enda da gutten bruker magehuset enda, men siden det sto mellom disse to til oss også så kan jeg si hvorfor jeg landa på emmaljungaen.

Stokke ble rett og slett for uergonomisk for meg som bare er 155 cm høy, men i utgangspunktet var jeg ute etter en høy vogn. Emmaljunga var ikke så lav som jeg så for meg da jeg prøvetrilla tantebarnet mitt :) og de tar ca like stor plass i bagasjen. Stokke er nok enklere å legge sammen da.
Synes også at emmaljunga virka mye mer solid i stoffet, og hele vogna føltes mer robust.
Sportsdelen kan vendes på begge, og det tøystykket på emmaljunga kan kneppes av. Når man brukes voksipose kan jo selene tres inn i posen så barnet vil ikke skli. Trailz sportsdelen synes jeg bare ikke var noe spesielt fin og virka klumpete med pose i. Men Stokke sin er ergonomisk og veit mange elsker den type sittedel, men har også hørt om barn som nekter å sove i den.

Det trekket over liggedelen er nok bare for ekstra ly, og beskytte alt nedi vogna (madrass, pose/dyne, bebis, bamser) og at ting ikke faller ut, eller at noe faller oppi vogna. Gir vel ingen særlig varme anna enn, ja ly :)

Synes nok trailz var lettere å trille, og edge svinghjulene kan henge seg opp av og til, men blir en vanesak. Men selve vekta på vogna er ganske lik. Emmaljunga er nok bare mer kompakt og "vanskeligre" og legge sammen og derfor kan virke tyngre.

Det beste med emmaljunga var at solskjerm og myggnett er integrert i kalesjen [emoji7]

Tror bare du må oppsøke butikken på nytt en dag det ikke er mange der :)

Jeg har tidligere hatt Stokke strailz og har nå emmaljunga viking. Har ikke prøvd Edge, men kan svaret utifra viking.

1) det er minimal vekt forskjell på de to, de nyeste emmaljunga vognene er lette
2) Stokke vogna blir stor sammenlagt, både stort understell og stor bag, tror emmaljunga Edge blir mindre, viking som vi har er mye mindre enn trailzen
3) som det står over gir trekke ly for vind + at det er vannavstøtende. Storebror var mai barn og brukte kun trekke de første ukene før det ble lagt bort til høsten. Jeg har trekke over posen nå på vinteren pga ly og regn/snø
4) tror den kan sitte begge veier, viking kan det og alle andre emmaljunga vogner jeg har sett kan det.
5) tøybiten tas av når du har pose oppi eller tres igjennom hullet i posen. Jeg har tatt den av. Det er seler i vogna så babyen sitter trygt uten den.

Har bare erfaring fra Emmaljunga da jeg har Emmaljunga Edge Duo :happy: Har sportsunderstellet og det er mye lettere enn di andre da den har harde plastikk hjul som er punkteringsfrie og understellet (hvor du legger varer osv er mykere). Selve vognbagen er veldig lett men sportssetet (det di sitter i når di blir større) er litt tyngre; men vil ikke si at det er så spesielt tungt. Vognen tar litt plass i bagasjerommet Vognen har svingbare hjul som kan låses også. Hatt denne vognen til tre barn og har holdt seg like godt:) Solskjerm og myggnetting er intregert.

Back
Topp