Emmaljunga Edge Duo

Majalis

Glad i forumet
Juli13-jentene
Noen som har erfaring med denne vogna?
Leste også at det går an å kjøpe bilsete til baby som det går an å sette på istedenfor bagen f.eks - er det praktisk?

Kjenner jeg er helt blank når det kommer til kompetanse på vogner så alle tips mottas med takk :)

Hei! Sniker litt nå men. Leste det samme som deg om setet da jeg har kjøpt emmaljunga vogn, du må jo da ha adapter. Men når jeg googla selve emmaljunga setet så fikk jeg opp en del advarsler om at basen til dette setet ikke var helt trygt. Fant desverre kun artikler fra 09/10, så dette kan jo ha forandret seg.

Jeg har kjøpt emmaljunga Edge duo med adapter til barnesetet, og jeg synes det virker kjempe praktisk.
Og fikk også beskjed om at det var helt trygt å bruke det :) (tror ikke de hadde solgt det ellers)

Maxi cosi bilstolen passer på basen til emmaljunga:) ett mye bedre sete,som de Anbefaler på det sterkeste!:)

Har kun gode erfaringer med den vognen! Elsker den, rett og slett! Har classic understell og det kan anbefales. Store lufthjul som er gode på alt av underlag. Jeg har gått turer på asfalt, grus, snø, slaps og traktorveier. Ingen problemer med å komme frem noe sted! :) min søster har adapter til Britax bilstol tl sin edge duo. Vi hadde ikke det (selv om vi hadde maxi cosi setet), men har veldig lyst på adapter denne gang. Dessverre finnes ikke Edge duo som tvillingvogn. Hadde den gjort det, hadde jeg ikke vært i tvil om hvilken vogn vi skal ha.

Vi endte opp med å bestille Emmaljunga Duo vogn, men en av de lettere modellene(pakke med blant annet stelleveske, regntrekk, myggnetting, hel kurv under,lufteluke, parasoll, solskjerm, soltrekk(innebygd), myggnett innebygd), trekk til føttene når ungen blir så stor at den kan sitte i det større setet, bag, madrass, og sete for når barnet blir større). Samt adapter til maxi cosi bilstol og maxi cosi bilsetet.

Vognen vi valgte kostet 8900 på den butikken i Strømstad(hjerneteppe!). 250 for adapteren til bilsetet dersom vi kjøpte maxi cosi setet der. Husker ikke hvor mye det kostet for bilsetet jeg....

Hvis noe skulle skje med vogna så er de forpliktet til å reparere vogna der de selger Emmaljunga vogner. De kan imidlertid ta betalt for aribeidstid med vogna hvis de er vrange på det. Det er 2 års garanti på vogna.

Var en lettere sportutsutgave fra Eannalinja vi bestilte . tror den var 7kg lettere enn an andre vi haffr drtt op. Nestilce maxi cosi bilsetet og adapter så det kunne festes på vogna :)

Vi endte opp med å bestille Emmaljunga Duo vogn, men en av de lettere modellene(pakke med blant annet stelleveske, regntrekk, myggnetting, hel kurv under,lufteluke, parasoll, solskjerm, soltrekk(innebygd), myggnett innebygd), trekk til føttene når ungen blir så stor at den kan sitte i det større setet, bag, madrass, og sete for når barnet blir større). Samt adapter til maxi cosi bilstol og maxi cosi bilsetet.

Vognen vi valgte kostet 8900 på den butikken i Strømstad(hjerneteppe!). 250 for adapteren til bilsetet dersom vi kjøpte maxi cosi setet der. Husker ikke hvor mye det kostet for bilsetet jeg....

Hvis noe skulle skje med vogna så er de forpliktet til å reparere vogna der de selger Emmaljunga vogner. De kan imidlertid ta betalt for aribeidstid med vogna hvis de er vrange på det. Det er 2 års garanti på vogna.

Vi betalte 8200 for vogna med alt som du også fikk med og hvis vi kjøpte Maxi cosi sete (som var på tilbud) så fikk vi med adapter gratis. Her også tar de inn vogna hvis noe skjer, reparerer den gratis. Og hvis vi må sende den inn så får vi låne vogn :D

Vi betalte 8200 for vogna med alt som du også fikk med og hvis vi kjøpte Maxi cosi sete (som var på tilbud) så fikk vi med adapter gratis. Her også tar de inn vogna hvis noe skjer, reparerer den gratis. Og hvis vi må sende den inn så får vi låne vogn :D

Hvor kjøte dere vogna?

Den vi har sett på het Emmaljunga City Cross. Blir jo MYE billigere å kjøpe dette i Norge hvis det er i Norge du har kjøpt det... Vi har ikke gjort mer enn å bestille vogna, men den kan alltids avbestilles.

Hvor kjøte dere vogna?

Den vi har sett på het Emmaljunga City Cross. Blir jo MYE billigere å kjøpe dette i Norge hvis det er i Norge du har kjøpt det... Vi har ikke gjort mer enn å bestille vogna, men den kan alltids avbestilles.

Var i Norge ja :) en lekebutikk på Hamar i Hedmark.(lekehuset tror jeg den heter) Vi har ikke bestilt city cross'en da, men vanlig classic cryptonet(?) understell. Så kan jo hende den blir dyrere med det andre understellet, det vet jeg ikke :p hvilket Maxi cosi sete bestilte dere? :)

Var i Norge ja :) en lekebutikk på Hamar i Hedmark.(lekehuset tror jeg den heter) Vi har ikke bestilt city cross'en da, men vanlig classic cryptonet(?) understell. Så kan jo hende den blir dyrere med det andre understellet, det vet jeg ikke :p hvilket Maxi cosi sete bestilte dere? :)

Vi kjøpte maxi cozi cabriofix på Torshov. Tilbud der nå :)

Jeg er litt usikker på om jeg skal ha edge duo eller city cross, hva anbefaler dere og hva er grunnen til deres valg av barnevogn?

Jeg er litt usikker på om jeg skal ha edge duo eller city cross, hva anbefaler dere og hva er grunnen til deres valg av barnevogn?

Jeg velger Edge duo fordi man kunne velge mellom fire understell.vi valgte classic understell fordi den har luft hjul og større hjul enn city cross (bor der det er grusvei), justerbart håndtak (teleskophåndtak funker ikke for meg siden jeg er så lav), vugge funksjon på bag, følger med både bag og sportsdel, stål kurv under. Liker ikke tanken på at kurven under skal bli gjennomvåt etter jeg har gått i snø osv for å så dra den med inn i bil eller hus.. :)

vi kjøpte Edge duo til førstemann fordi jeg synes cc var for lav. Både jeg og mannen er ganske høy. V valgte også classic understell med lufthjul og metallkorg. Kjøpte brukt til en fin pris. Er veldig fornøyd med den!

Jeg velger Edge duo fordi man kunne velge mellom fire understell.vi valgte classic understell fordi den har luft hjul og større hjul enn city cross (bor der det er grusvei), justerbart håndtak (teleskophåndtak funker ikke for meg siden jeg er så lav), vugge funksjon på bag, følger med både bag og sportsdel, stål kurv under. Liker ikke tanken på at kurven under skal bli gjennomvåt etter jeg har gått i snø osv for å så dra den med inn i bil eller hus.. :)

Vi valgte City Cross da jeg er ganske lav og lite og er avhengig av å ha de klemmene for å justere høyde på håndtaket ;) Vi valge med sånne andre hjul(ikke luft) da min mann som er mekaniker mente det var bedre. Valgte modellen med "låste" hjul... og sort kurv under. Fulgte med bag, sportsdel, stellebak, innebygd myggnetting, lufteventil bak, solskjerming(innebygd), parasoll, stellebag, regntrekk og vognpose til sportsdelen. Ville gjerne ha den vannflaske-holderen som kostet 189kr også. Til sammen ble det 9129 sek på kattis i Strømstad.

Vi hadde Edge Duo som første vogn sist, og jeg liker den veldig godt som bagvogn for den er stødig og stabil. Men den er fryktelig tung, så den ble solgt da vi gikk over til sportsdelen. Har hatt flere typer Emmaljunga etter det og elsker vognene derfra, men denne gang blir det nok mest sannsynlig en City Cross pga den er nesten 7 kg lettere enn Edge. Ender vi opp med Edge blir det i allefall ikke sportsunderstellet siden det er tyngst, så liker jeg bedre sånne "knekk-håndtak".

Vi hadde Edge Duo som første vogn sist, og jeg liker den veldig godt som bagvogn for den er stødig og stabil. Men den er fryktelig tung, så den ble solgt da vi gikk over til sportsdelen. Har hatt flere typer Emmaljunga etter det og elsker vognene derfra, men denne gang blir det nok mest sannsynlig en City Cross pga den er nesten 7 kg lettere enn Edge. Ender vi opp med Edge blir det i allefall ikke sportsunderstellet siden det er tyngst, så liker jeg bedre sånne "knekk-håndtak".

7kg forskjell? Når jeg regner på det så får jeg ca 2 kg forskjell på cc og Edge med classic understell, og begge med sportsdelen.

Back
Topp