Emmaljunga Edge duo

elisabeath

Andre møte med forumet
Etter nå å ha brukt vognen i 8 mnd, så har jeg kommet frem til at jeg er ikke like fornøyd med vognen slik jeg håpet på. Dere som skal kjøpe ny vogn, vil jeg bare gi dere et hint om å tenke dere 2.ganger om før dere kjøper Emmaljunga. Den er STOR og TUNG!! Emmaljunga har veldig lett bagdel, men sportsdelen er jeg ikke fornøyd med i det hele tatt. 

Ikke alle emmaljunga-vogner er like store og tunge. Vi er veldig fornøyde med vår City Cross :)

Jeg har den og er kjempe fornøyd, men jeg vil at den skal være svær da, gir så god plass til ungen og andre ting:) Med riktig lufttrykk i dekkene, er den ikke så tung synes jeg. Men den hadde nok blitt tung om jeg bodde nedi Oslo gryta og måtte inn på trikker og busser og trappeoppganger.

Har hatt min i 3 år nå og 2 mann bruker den nå :)

Jeg ELSKET den vognen i 7 mnd. 
Da tok alle hjullagre kvelden og understellet ble skjevt.
9000,- for den vogna er for mye, så nå skal jeg prøve en annen modell...

~testomania~ skrev:
Det er derfor vi kjøpte Classic Sport i stedet, understellet er mye lettere...

Den veier akkurat det samme som Edge, unntatt om man velger sportsunderstellet på Edge...

Jeg har inntrykk av at de fleste velger Emmaljunga fordi det er en motevogn og alle skal ha den

Er totalt uenig faktisk :) Har Emmaljunga duo smart og er storfornøyd :)

Er kjempefornøyd med mondialen min eg! :-) Synes ikkje den er sååå stor og tung, men alt kjem nok an på kor og korleis den blir brukt.

EFM skrev:
Jeg har inntrykk av at de fleste velger Emmaljunga fordi det er en motevogn og alle skal ha den

trodde det var tre-hjulinger og joggevogner som var motevogner jeg....

Vi har kjøpt Mondial duo,men har ikke tatt den i bruk ennå,siden babyen er i magen ennå.
Kjøpte den ikke pga mote,men pga jeg liker solide vogner, som ser ut som vogner.....

Lissyjane skrev:

Den har vi også. Den er nok ikke så tung som edge'n, da det er en "enklere" vogn. Vi kjøpte smart'n, for synes det var en sykt heftig pris på edge'n. Synes den var veldig grei jeg, og vil bli brukt til nr. to også. Mulig vi kjøper en trehjuling når vi går over til sportsdelen.

*LC* skrev:

Lissyjane skrev:

Den har vi også. Den er nok ikke så tung som edge'n, da det er en "enklere" vogn. Vi kjøpte smart'n, for synes det var en sykt heftig pris på edge'n. Synes den var veldig grei jeg, og vil bli brukt til nr. to også. Mulig vi kjøper en trehjuling når vi går over til sportsdelen.

Kan godt hende den er lettere ja :) Jeg kommer ikke til å kjøpe trehjuling, men pga bruken. Jeg liker å gå i skogen og da synes jeg trehjulingene er litt upraktiske :p Altså det er jo grusveier da, men synes smarten er veldig god å trille :D

EFM skrev:

Vi valgte denne (edge duo) fordi vi bor på landet med mye grus og ulente veier... Har fått prøvd den mye siden min søster også har den, dermed er jeg ganske sikker på mitt valg. Kan forstå at man ikke velger denne vognen hvis man bor i byen, og gjerne i blokkboliger med mye trapper osv.. Jeg tror ikke flertallet velger en vogn til 9000 kr fordi den er så forbaska populær, de fleste har vel noen kriterier de går etter siden dette er et ganske kostbart utstyr og noe man skal bruke i en lengre periode. Men jeg syntes jo ikke akkurat at det trekker noe ned at vogna ser fin ut i tillegg til å ha de funksjonene jeg er ute etter:) 

Synes det er den desidert fineste vogna, men for oss har den aldri vært aktuell pga størrelse og vekt. Men skulle jeg gått etter utseende hadde jeg glatt valgt emmaljunga, for de er utrolig fine!
Hadde simo kombi (som er ganske lik emmaljunga ift størrelse og vekt) til mini i starten og synes den var alt for stor og tung, så denne gangen skal jeg kjøpe vognen som møter alle mine krav og som jeg har ønsket meg til mini i 2år. 

Back
Topp