Emmaljunga Edge Duo vs. City cross....

Prøver på nr 3 <3

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Septemberlykke 2016
Noen som kan si meg hvilken som er best eller hva som er de største forskjellene? Den ene tingen er som jeg har forstått - er at bagen til Edge Duo er en smule lenger. :)

Er det noen her inne som har erfaring med noen av disse??

Gleder meg sånn til å kjøpe ny vogn denne gang!! (Kjøpte brukt sist - vogna hadde allerede noen småfeil, men nå kan den bare brukes som sovevogn).

Etter hva jeg har forstått, så er city cross smalere, og kommer med svinghjul.
Det er veldig upraktisk om du skal sprade ute i sne, men praktisk på bytur igjennom kjøpesenter osv...
Den er også lettere i vekt enn duo, så det er enklere å ta med seg på reise med f.eks fly.

Ja den jeg har nå har vendbare hjul, men det som først var praktisk har nå bare blitt en plage da låsen ikke fungerer lenger og hjulene bare vingler, så vil ha "faste" hjul denne gang.

Men jeg forstår det også slik at man uansett kan velge understell på begge vognene :) ser vel egentligt for meg at det blir Edge duo på meg også, men er greit å hørra fra folk som har erfaring med vognene, sånn at jeg kan være sikker på mitt valg ;)

Du får jo city cross med 4 faste hjul også :)
Vi er 95% sikre på at vi skal ha den vogna. Virker som en god vogn samtidig som den ikke er alt for tung. Er bare 162cm selv, så greit med ei vogn jeg ikke drukner helt i og faktisk klarer og løfte inn og ut av bilen :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Selv er jeg 174 høy og samboer 187, så vi vil ikke ha en for lav vogn eller en hvor styret er slik at vi nesten sparker i vogna når vi går :P og i tillegg vokste gutten vår veldig fort(og gjør det fremdeles :O ) så denne gang ville vi ha en vogn som hadde god og romslig bag men samtidig ikke er for tung :P

Selv er jeg 174 høy og samboer 187, så vi vil ikke ha en for lav vogn eller en hvor styret er slik at vi nesten sparker i vogna når vi går :p og i tillegg vokste gutten vår veldig fort(og gjør det fremdeles :O ) så denne gang ville vi ha en vogn som hadde god og romslig bag men samtidig ikke er for tung :p

Sjekk ut Hartan sine vogner! VELDIG fornøyd :-)

Største forskjellen er vekta, edge veier noen kg mer. Anbefaler deg å prøve flere vogner på butikker, da kjenner du hva du liker og ikke.

Har city cross og er fornøyd med både Sportsdelen og bagdel.

Har investert i city cross med supreme bag. Med bagen på og understellet som har 4faste hjul veier den ca 11, 5kg kontra edgen som veier 16-17 kg med bagen på.
Supreme bagen er 3-4cm kortere enn edge bagen, men tror den er like bred.
Utslagsgivende for vår del var vekten med tanke på at jeg skal løfte den i bilen samt at jeg triller mest på vinteren.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har city cross med faste hjul. Kjempefornøyd! Største forskjellen er vel størrelse og vekt. Synes city crossen var veldig greit å løfte og få inn i bilen. Slipper å ta av bagen :)

Har City cross med faste jul! Strålende vogn! God på alt føre :) (ikke optimal kjøpesentervogn, men det er jo ikke Edge heller)
Vi har løftet vogn mye inn og ut av bil,så ville ha en lettvekter! Hadde city bag på vinteren, tenkte ikke på at den ikke var god og lun. Minsten frøs hverfall ikke :)
Eneste er at baggen er litt liten, så vår store gutt måtte litt tidlig over i sportsdelen. Satt litt rart i den i begynnelsen, men det gikk seg fint til! Han synes det var superstas å få lov å se seg omkring :)

City cross er med faste hjul. Nitro er med svingbare hjul. ;) Nå kan du også få Duoene med svingbare hjul. Men kan ta dette enkelt og greit først. :)

Edge Duo / Mondial Duo: De er større enn både City Cross og Nitroen og bagen er større /lengre. Men den er tyngre. Sånn som jeg har forstått det etter mange timer i barnevognsbutikk er at edge og mondial har en plate nedi vognen som man kan sette opp om barnet vil sitte litt før det er på tide å bytte til sportsdelen (mye brukt hos den lille jeg har nå!). Kommer med både bag og sportsdel. :) Tung å ha med på kjøpesenter! Passer best til de som bor landlig til og trenger en stødig vogn! Tar stor plass i bil, så bør ha litt plass for å få den med.

Nitro: Denne kommer med sportsdel, men mulighet til å kjøpe til citybag om du vil ha bag eller bruke quadrolift. Denne er liten og grei å ha med seg i bil. Greit med de svingbare hjulene med tanke på kjøpesenter. Er låsbare hjul noe som er greit å ha når vinteren kommer og man skal ute i snøen. Om jeg ikke husker feil kan man kjøpe helt faste større hjul til vinterføre, men er ikke helt sikker.

City Cross: Vi kan vel si at denne er en mindre versjon av edge og mondial. Er med bag og sittedel om jeg ikke husker heeelt feil nå. Om det ikke er med bag så har du alltids mulighet til å kjøpe til en city bag eller quadrolift.

Håper dette var forståelig. :) Vi har nå en Edge duo med Sports Ctyptonite understellet (teleskophåndtak). Jeg er høy, samboer er høy og generelt hele familien er stor og dette var den eneste vogna de kunne trille uten å gå oppi vogna eller med krummet rygg. Bortsett fra vekta og at den tar stoooor plass i bilen (de få gangene den er med på biltur) så er vi veldig fornøyd! Han her er like over 6 mnd nå og bruker enda bag med vinterpose!

City cross er med faste hjul. Nitro er med svingbare hjul. ;) Nå kan du også få Duoene med svingbare hjul. Men kan ta dette enkelt og greit først. :)

Edge Duo / Mondial Duo: De er større enn både City Cross og Nitroen og bagen er større /lengre. Men den er tyngre. Sånn som jeg har forstått det etter mange timer i barnevognsbutikk er at edge og mondial har en plate nedi vognen som man kan sette opp om barnet vil sitte litt før det er på tide å bytte til sportsdelen (mye brukt hos den lille jeg har nå!). Kommer med både bag og sportsdel. :) Tung å ha med på kjøpesenter! Passer best til de som bor landlig til og trenger en stødig vogn! Tar stor plass i bil, så bør ha litt plass for å få den med.

Nitro: Denne kommer med sportsdel, men mulighet til å kjøpe til citybag om du vil ha bag eller bruke quadrolift. Denne er liten og grei å ha med seg i bil. Greit med de svingbare hjulene med tanke på kjøpesenter. Er låsbare hjul noe som er greit å ha når vinteren kommer og man skal ute i snøen. Om jeg ikke husker feil kan man kjøpe helt faste større hjul til vinterføre, men er ikke helt sikker.

City Cross: Vi kan vel si at denne er en mindre versjon av edge og mondial. Er med bag og sittedel om jeg ikke husker heeelt feil nå. Om det ikke er med bag så har du alltids mulighet til å kjøpe til en city bag eller quadrolift.

Håper dette var forståelig. :) Vi har nå en Edge duo med Sports Ctyptonite understellet (teleskophåndtak). Jeg er høy, samboer er høy og generelt hele familien er stor og dette var den eneste vogna de kunne trille uten å gå oppi vogna eller med krummet rygg. Bortsett fra vekta og at den tar stoooor plass i bilen (de få gangene den er med på biltur) så er vi veldig fornøyd! Han her er like over 6 mnd nå og bruker enda bag med vinterpose!
TUUUSEN takk for veldig utfyllende og informativt svar!! Dette var til stor hjelp ;)

Det som er viktig er å vite hva du trenger i ei vogn. Jeg hadde krav om at jeg kunne ha mulighet til å ha sittedelen begge veier, den skulle være god å trille, lett å manøvrere, være høy nok til at samboer på litt over 2 meter kan trille og ikke minst tåle terreng. Vi har ikke bil så for meg var ikke det med i kravet når vi så på vogn. :) Var mye inn og ut av butikkene som fører Emmaljunga for å teste, tenke og ikke minst plage de stakkars ansatte med alle spørsmålene mine, hehe. :p En ting er at emmaljunga kun de som fører Emmaljunga kan reparere de. Ikke alle butikker fører Emmaljunga, da det skal være en viss avstand mellom hver butikk som har Emmaljunga. :)

Pappa har en stor 7-seter som man kan ta inn og ut seter av og vi får vår Edge Duo inn der hel om vi slenger over håndtaket sånn at det ikke kommer i kræsj med vinduet. Elsker å slippe å måtte slå sammen vogna når han henter oss! Når mamma kommer i sin lille fiesta derimot.... Må demontere hele forbanna vogna. Får bare plass til understellet i bagasjerommet (om jeg tar av alle hjulene) og må ha bagen i bagsetet. Men vi fikk plass til vogna i en bitte liten Colt med litt frem og tilbake og omplassering.

Vi har både en Colt og en Passat, men det er som regel passaten jeg bruker, så satser på st jeg får plass til vogna i den uten for mye styr :)

Jeg er ikke store jenta (160) og har ingen problemer med p løfte Edge duo inn og ut av bilen. Vil også si at vår gutt var helt gjennomsnittlig på lengde men vokste ut a. Baggen ved 6-7 mnd og var på sommeren. Hvis det hadde vært vinteren, med plass til vinterpose og baggen var mindre, måtte han ha gått over til sportsdel enda tidligere...

Back
Topp