City cross er med faste hjul. Nitro er med svingbare hjul.
Nå kan du også få Duoene med svingbare hjul. Men kan ta dette enkelt og greit først.
Edge Duo / Mondial Duo: De er større enn både City Cross og Nitroen og bagen er større /lengre. Men den er tyngre. Sånn som jeg har forstått det etter mange timer i barnevognsbutikk er at edge og mondial har en plate nedi vognen som man kan sette opp om barnet vil sitte litt før det er på tide å bytte til sportsdelen (mye brukt hos den lille jeg har nå!). Kommer med både bag og sportsdel.
Tung å ha med på kjøpesenter! Passer best til de som bor landlig til og trenger en stødig vogn! Tar stor plass i bil, så bør ha litt plass for å få den med.
Nitro: Denne kommer med sportsdel, men mulighet til å kjøpe til citybag om du vil ha bag eller bruke quadrolift. Denne er liten og grei å ha med seg i bil. Greit med de svingbare hjulene med tanke på kjøpesenter. Er låsbare hjul noe som er greit å ha når vinteren kommer og man skal ute i snøen. Om jeg ikke husker feil kan man kjøpe helt faste større hjul til vinterføre, men er ikke helt sikker.
City Cross: Vi kan vel si at denne er en mindre versjon av edge og mondial. Er med bag og sittedel om jeg ikke husker heeelt feil nå. Om det ikke er med bag så har du alltids mulighet til å kjøpe til en city bag eller quadrolift.
Håper dette var forståelig.
Vi har nå en Edge duo med Sports Ctyptonite understellet (teleskophåndtak). Jeg er høy, samboer er høy og generelt hele familien er stor og dette var den eneste vogna de kunne trille uten å gå oppi vogna eller med krummet rygg. Bortsett fra vekta og at den tar stoooor plass i bilen (de få gangene den er med på biltur) så er vi veldig fornøyd! Han her er like over 6 mnd nå og bruker enda bag med vinterpose!