emmaljunga edge duo combi eller simo duo??

gulletnr3

Forelsket i forumet
E i tvil om kas vogn eg ska velga, noen me erfaringar/meiningar elle andre idèar? [:D]

Har prøvd emmaljunga litt, men har simo selv, og hadde ikke byttet bort simoen min nei[;)]

Jeg har emmaljunga duo edge fra sist svsk,og er fornøyd med den[;)]simo har jeg ingen erfaringer med...

ORIGINAL: Vugge

Simo er veldig tung i vekt! Og personlig syns jeg edgen er penere :)

Simo kombi veier 16,9 kg (20,8 kg med bag oppi), og emmaljunga duo edge veier 19,3, så veldig tung er den vel ikke i forhold..

tusen takk for respons, barra te å diskutera videre [:D]

simo duo er litt lettere en simo kombi.. hadde tatt simo duo.. det har jeg gjort.. syntes den er finest å veldig fine dempere osv..

ORIGINAL: Diddij

Simo kombi veier 16,9 kg (20,8 kg med bag oppi), og emmaljunga duo edge veier 19,3, så veldig tung er den vel ikke i forhold..

Puh.. Nei, den er vel ikke det da..
Men den er kanskje bygd opp på en annen måte da så tyngdepunktet kommer et annet sted ? Jeg vet ikke.. Har prøvd begge to, og jeg personlig syns den virket tung. Har blitt frarådet å kjøpe Simo, også i butikker som faktisk selger Simo, og siden det var spørsmål om hva vi mente, tenkte jeg bare jeg skulle si min oppfatning da vettu [;)]

Har ikke sagt noe på det jeg[;)] ville bare legge til hva de faktisk veier...
Har også prøvd begge, over tid, og har endt opp med å ha simo, mye pga av hvor jeg bor, i nord-norge trenger man en vogn som tåler nord-norsk vær[;)][8D] det gjør ikke emmaljungaen, men ikke at det var spørsmålet heller...
Ville bare fremme til vedkommende som spurte at de er ca lik i vekt, slik at ikke hun ser for seg 25 kg på simo, og 15 kg på emmaljunga[;)]

Jeg hadde simo kombi til nr 1. Var/er kjempefornøyd med den og skal bruke den til nr 2 også. Har ingen erfaring med emmaljunga, annet enn at jeg prøvde den litt i butikken da jeg skulle kjøpe vogn.

viktig å ha ei lett vogn (me tanke på ryggen min) men vil samtidig ha den beste vognen te gullet mitt [:D]

Syns sjøl emmaljunga e tøff å se på å virke mindre i str, mens Simo e litt finare å se på men virke noe større i str.

Sikkert kjempe gode vogner begge to.

Når det komme te bilstolar da, ka ville dokke kjøpt då?

ORIGINAL: Saro

viktig å ha ei lett vogn (me tanke på ryggen min) men vil samtidig ha den beste vognen te gullet mitt [:D]

Syns sjøl emmaljunga e tøff å se på å virke mindre i str, mens Simo e litt finare å se på men virke noe større i str.

Med tanke på sikkerhet, helt klart maxi cosi[;)] men vi skal ha acta graco logico denne gangen, da den er litt større enn maxi cosi sin, så den kan brukes litt lengere[;)]

signerer denne jeg..

Med tanke på sikkerhet, helt klart maxi cosi[;)] men vi skal ha acta graco logico denne gangen, da den er litt større enn maxi cosi sin, så den kan brukes litt lengere[;)]

De sa på butikken der jeg så på både maxi cosi og be safe at be safe setene testes i kræsj i 70 km/t, mens maxi cosi tror jeg var 50 km/t. Hadde egentlig bestemt meg for besafe, pga at ryggen kan legges ned, men herregud for en tyngde.. Den var jo supertung før ungen kommer oppi :p Så tror vi skal ha maxi cosi sitt, de har vel kommet med et nytt et også som skal kunne vare _litt_ lenger enn tidligere..

ORIGINAL: tulla29

De sa på butikken der jeg så på både maxi cosi og be safe at be safe setene testes i kræsj i 70 km/t, mens maxi cosi tror jeg var 50 km/t. Hadde egentlig bestemt meg for besafe, pga at ryggen kan legges ned, men herregud for en tyngde.. Den var jo supertung før ungen kommer oppi :p Så tror vi skal ha maxi cosi sitt, de har vel kommet med et nytt et også som skal kunne vare _litt_ lenger enn tidligere..

Be safe er enormt tunge ja, dobbelt så tunge som maxi cosi sine...
Vet ikke helt med kræsjfarta da, men vet at maxi cosi har vært testvinnere i en rekke tester gjennom tidene. Også nå...
Der jeg har vært å sett, så er ikke maxi cosi sine babystoler noe særlig større enn for et par år siden, og den vi hadde sist vokste han for ut av.

jeg står også mellom emmaljunga og simo
har brukt simo vogn til to barn og er strålende fornøyd - men nå som vi skal ha nummer tre skal vi kjøpe ny vogn - så er veldig usikker....

ORIGINAL: tulla29

Be safe er enormt tunge ja, dobbelt så tunge som maxi cosi sine...
Vet ikke helt med kræsjfarta da, men vet at maxi cosi har vært testvinnere i en rekke tester gjennom tidene. Også nå...
Der jeg har vært å sett, så er ikke maxi cosi sine babystoler noe særlig større enn for et par år siden, og den vi hadde sist vokste han for ut av.

Det var kommet et nytt et akkurat nå.. Litt tyngre enn det de har hatt før, og med ny base. Det som gjør at man kan bruke det lenger er at man kan vippe litt på det i basen sånn at det kommer lenger unna seteryggen i bilen. I tillegg kan basen brukes opp igjen på neste stol [:)] Eneste dumme er at neste stol foreløpig bare er forovervendt. De drev og utviklet de også, men jeg aner jo ikke om det er klart til vi trenger det [:)]

Back
Topp