Emmaljunga, duo S eller classic???

Bruker435sti

Andre møte med forumet
Hei vi har bestemt oss for å kjøpe ny emmaljunga vogn. Elsker denne vognen og var kjempefornøyd med den jeg hadde til gutten min. Men jeg og mannen min klarer ikke bli enig om hvilket understell vi skal ha. Er det noen som kan dele sine erfaringer???
Jeg ønsker classic understell og mannen min ønsker duo S understell med punkteringsfrie hjul. Han ønsker dette fordi d tar mindre plass i bilen og han slipper bytte dekk. Jeg synes ikke de små hjulene og styret er like fint som på classic og er redd den ikke er like god til turer i terreng. Lurer også på forskjellen fra punkteringsfrie hjul og lufthjul?? image.jpg

Jeg skal også ha emmaljunga, men har ikke valgt noen av de understellene du har avbildet her, den til høyre er jo ikke classic modellen men de lux modellen :-) Vi skal ha classic modellen fordi jeg vil ha hjul som ikke svinger for mye i ulent terreng og vi kommer til å kjøre i en del snø. Har flere venner som har hatt emmaljunga i flere år og dekkskift har da ikke vært et tema som går igjen. Jeg skal også gå med hunder, og en vogn med svingbare hjul foran vil bli for ustabil til vårt behov.

Har duo s understell med punkteringsfrie hjul og anbefaler gjerne den ;) elsker svingbare hjul.... Lånte vogn i påska uten det og mareritt å svinge med :P

De til høyre er som sagt de luxe understellet, classic har mindre hjul.

Jeg har hatt begge deler, så kan si hva jeg syns :)

Duo S:
- super lett å svinge med
- stabil i all slags føre da man kan låse forhjulene.
- er det fuktig snø vil det "klæbbe" på forhjulene ordne vil låse seg helt
- når man får på sportsdel er det vanskelig å komme til bagasjehylla (eller hva det nå heter det under)
- vogna er lett å håndtere
- ikke spesielt god demping

De luxe (blir omtrent som classic):
- tar VILT mye plass i bagasjerommet, vi fikk bare plass til vogna i en Passat (stort bagasjerom)
- god i all slags føre, fantastisk i marka
- lett å komme til bagasjebrettet
- håpløs på butikk, må humpe 50 ganger for å komme seg rundt et hjørne
- ekstremt god demping, babyen lå godt
- håpløs i kollektivtrafikk, anbefales ikke på buss

Jeg endte opp med en baby jogger city elite til slutt :p

Jeg har bestilt meg edge duo med duo S Air understell. Håper jeg blir fornøyd. :D Selv tror jeg at det er bedre "demping" i en vogn med lufthjul,derfor gikk vi for en vogn med det.. :) Åsså er det jo svinghjul I tillegg :D

Back
Topp