Emmaljunga Duo Edge sportsdel: bare jeg som har problemer med «nakkestøtten» øverst?

OAB92

Betatt av forumet
Som overskriften tilsier, har jeg noen spm angående sportsdelen til Emmaljunga duo Edge (kjøpt i 2017). Når man har ryggen i full sittestilling er hele ryggplaten mer eller mindre rett, men så fort man tar ned til den midterste halv-ligge-stillingen begynner den øverste delen av ryggen å bøye seg oppover mot «taket», og enda mer bøy blir det på den øverste delen viss man tar den helt ned i ligge stilling! Er det meningen?? Vår jente på 16mnd får hodet godt opp mot den bøyen, så det ser jo rett og slett ikkje behagelig ut å ligge med hodet i en slik oppoverbakke!? Er det noe jeg har misforstått eller ikke fått med meg? Skal jeg løsne noe slik at øverste delen ikke bøyer seg på den måten? Kan umulig være godt for nakke/rygg å ha hodet i mer eller mindre full oppoverbakke pga den dumme bøyen! Denne vognen skal jo liksom være fullt brukende fram til ca 3 år, men er det bare som sittevogn og ikke liggevogn da?? Kan legge ved bilde senere viss ingen skjønner problemet mitt..hehe..

Ta av trekket og løsne på skruen der :) jeg løste problemet slik! Har sikkert ødelagt vogna, men den var jo ikle brukanes uten å gjøre d slik:) jeg drar nå bare litt o toppen når jeg legger den ned, så blir den helt flat

Ta av trekket og løsne på skruen der :) jeg løste problemet slik! Har sikkert ødelagt vogna, men den var jo ikle brukanes uten å gjøre d slik:) jeg drar nå bare litt o toppen når jeg legger den ned, så blir den helt flat
Ja kanskje det er det som må til!:joyful: Men utrolig dumt da! Kan ikke forstå at det skal være nødvendig å «ødelegge» vognen for at en jente på 16 mnd (og normal lengde) skal kunne sove i den!

Ja kanskje det er det som må til!:joyful: Men utrolig dumt da! Kan ikke forstå at det skal være nødvendig å «ødelegge» vognen for at en jente på 16 mnd (og normal lengde) skal kunne sove i den!

I know!!!!! Jeg har angrer på kjøpet av den vogna sååååå mange ganger! Sliter du no med selene? De er for korte her og har vært i hele vinter

I know!!!!! Jeg har angrer på kjøpet av den vogna sååååå mange ganger! Sliter du no med selene? De er for korte her og har vært i hele vinter
Heheh ja vi har bare krysset skulder og hofteselene og festet de i hverandre med krok-festene innpå hvert sitt lille hull på hoftesele-festene, ikke brukt den mellom bena på leenge:wtf:

Har noen tilleggsspm siden du allerede har demontert litt for å få toppen til å slutte å bøye seg:joyful: Toppen ligger da rett, og ikke «henger og slenger»? Ikke problem å få plass til hele ryggen inni kalesjen når vognen er i halv eller full liggestilling med toppen utbrettet? Takk for svar:p

Har noen tilleggsspm siden du allerede har demontert litt for å få toppen til å slutte å bøye seg:joyful: Toppen ligger da rett, og ikke «henger og slenger»? Ikke problem å få plass til hele ryggen inni kalesjen når vognen er i halv eller full liggestilling med toppen utbrettet? Takk for svar:p

Haha, festlig at flere spm kommer!! :hilarious: Den henger og slenger ikke nei, har bare løsnet litt på skruene, ikke fjernet ;) og hele ryggen er inne i kalesjen ;)

Heheh ja vi har bare krysset skulder og hofteselene og festet de i hverandre med krok-festene innpå hvert sitt lille hull på hoftesele-festene, ikke brukt den mellom bena på leenge:wtf:

Jeg må kjøpe løse seler nå som posen ryker i vogna, dødsirriterende! Merkelig at de er så teite!

Gjort noe galt kanskje? 3 åringen på 98 cm bruker den sportsdelen både hjemme og i bhg. Den er mer enn lang nok og selen er også den. 5.5 åringen på minimum 110 cm( lenge siden vi målte) får akkurat ikke plass.

Den kanten er der for sikkerhetens skyld :) Men ja, blir fort i veien. Bøyen på fotbrettet også :yuck:

Back
Topp