Emmaljunga Classic og Edge

Love4two

Forumet er livet
Jeg har nok en gang et spørsmål angående barnevogn som jeg håper dere kan hjelpe meg med [:)] Denne tråden er den samme som ligger på Svangerskapet, Spebarnstid og Småbarnstid.
Jeg har tidligere sett litt på Quinny, men har den siste måneden tenkt litt på Emmaljunga sine vogner Classic og Edge. Er det noen av dere som har erfaring med disse to? Ser at de begge to har en vugge funksjon, og har derfor lurt litt på når en bruker denne? Tenker litt på om ikke vi kunne bruke baggen som seng en periode fordi jeg synes en sprinkelseng er litt for stor til en nyfødt. har noen av dere erfaring med å bruke baggen som seng om kvelden?

Tusen takk for svaret Liv1. Har vognen holdt seg så fint at dere satser på å bruke den til nr. 2 nå? Hvor lenge lå Snuppa i baggen? Tenker det må være plass til en dynpose eller no til vinteren, håper nå i hverfall det... [8|]

Hørtes bra ut [:)] Har fått litt sansen for den jeg da, så vi får se hva det til slutt ender opp med. har vært innom Emmaljunga, Simo, Quinny og nå tilbake til Emmajlunga. Men vat du hva som er forskjellen på Classic og Edge? Klarer ikke helt så forstå det på nettsiden.

Kan jo svare deg selv om vi har bestemt oss for simo - men undersøkte utrolig mye om emmaljunga og.. Forskjellen mellom classic og dup er først og fremst utseendet og litt pris. Ellers er det stort sett bare den lufteluka i kalesjen som du ikke får på classicen. Ellers har den den samme vuggefunksjonen, luftingen i bunnen og integrert myggnetting. Classic er i utgangspunktet uten vendbart styre, men om du vil ha med sport understell, så kan du fint det, men det koster litt mer, tror jeg, og det veier litt mer. Men hovedforskjellen er design og farger. Edgen kommer i ganske mange flere farger enn classic. Tror ikke det var flere forskjeller akkurat nå som jeg kommer på..... håper det hjalp litt.. [:)] 

Tusen takk for all hjelpen jenter [:)] [:)]

liv1 den platen du nevner i baggen, er det noe som følger med eller kjøpes i tillegg?
Tenker selv å kjøpe en sånn dunpose, som er mykere enn voksiposen så dette blir bra.

FruE Hvis jeg da går for Edge, følger det vendbare styret med i prisen da? Og hva skal en med en lufteluke?

Mener det vendbare styret var med i prisen på edgen ja... Vet ikke HELT sikkert at classicen blir dyrere med vendbart styre, det er nok lurt å undersøke priser på forskjellige butikker. Jeg bryr meg ikke med noen lufteluke, fant ut at jeg likte simo bedre uansett. Men det kan vel være greit på varme dager for å få litt sirkulasjon under kalesjen....

ORIGINAL: Hege77
FruE Hvis jeg da går for Edge, følger det vendbare styret med i prisen da?

Sitter her med katalogen:
Det er sport understellet som har vendbart styre....
Edge med sportsunderstell: 6995,-
Edge med classic understell: 6795,-

BflyW du har vel ikke prisen på Classic med og uten vendbart styre også? [;)][:)]

Classic:
Sportsunderstell: 6995,-
Classic understell: 6395,-

Jeg har nå gått helt bort i fra Quinny vogna og er 90% sikker på at det blir en Emmaljung. Skal til Sverige en tur i påsken regner jeg med, så da får vi se hvordan prisene ligger i forhold til her. Håper på å spare litt da vet dere [:)] Takk for de norske prisene BflyW og liv1 jeg er nå også ganske sikker på at de begge vil falle i smak [:)] Må innrømme at jeg kun har sett disse vognene på internett, så jeg får ta en tur ut i butikken og bli 100% overbevist [:)]

Back
Topp