Emmaljunga City Cross

Merete_

Betatt av forumet
Så først på Emmaljunga Edge Duo, men mange sier den er veldig tung. City crossen skal visst være en del lettere å manøvrere samt inn/ut av bil. Noen som har noen erfaring med denne vognen? Positive/negative sider?

Har desverre ikke noen erfaring, men har også tenkt på Edge Duo. Broren min har hatt samme og var veldig fornøyd. Den veier et par kg mer enn de andre, men det kan også ha sine fordeler når du skal få vognen gjennom sne og slikt. Jeg heller mot å velge den fordi den er romslig og varm for babyen, så får jeg heller late som om jeg får ekstra trening [;)]

jeg forelska meg i edge duoen for mange år siden og det skal jeg ha nå gir meg ikke.. jaja er den tyngre en de andre så får det så være men her er det gjørme og dritt som jeg må dytte den igjenom så greiere den er litt tyngre og mer stabil en en lettere vogn... pluss jeg trenger ikke slå sammen vogna eller noe når jeg setter den i bilen er stort sett bare og trille den inn hehe

ORIGINAL: GledeSprederen

jeg forelska meg i edge duoen for mange år siden og det skal jeg ha nå gir meg ikke.. jaja er den tyngre en de andre så får det så være men her er det gjørme og dritt som jeg må dytte den igjenom så greiere den er litt tyngre og mer stabil en en lettere vogn... pluss jeg trenger ikke slå sammen vogna eller noe når jeg setter den i bilen er stort sett bare og trille den inn hehe

Jasså, hva slags bil har du??

ORIGINAL: Kattepus84

ORIGINAL: GledeSprederen

Jasså, hva slags bil har du?

Sånn bil ønsker jeg meg og[:)]

Er sikkert en Caravell, Hiace, Vivaro eller lignende [;)]

Vi har hatt City Cross til mini, og er VELDIG fornøyde. Bagen er visstnok litt mindre, men holdt til sønnen min ville opp og sitte når han var ca 6-7 mnd, og da passet det perfekt med sportsdel som man kan sette den veien man vil.

Dersom man prøver madrassen til Edge/Mondial oppi City Cross-bagen i butikken vil man se at den ikke er spesielt mye mindre...

Noen sier også at de vil ha større bag med tanke på vinterpose osv da våre nye nurk vil bli født i juli... Min sønn er født helt i begynnelsen av august og for ham passet som sagt bagen helt fint;)

Men det at den er "lett" vet jeg ikke helt om jeg er enig i... sikkert lettere enn andre liknende vogner, men den er litt uhamslig å få inn og ut av bilen... Nå har jeg ganske korte armer da, sp kan jo være derfor...[8D]

Jeg skal ihvertfall bruke City Cross til mini som kommer i juli, og kaaanskje en søskenvogn sånn til og fra barnehage osv... [:)]

Kan absolutt anbefale city cross!!:) den er veldig lett å trille, og bagen har vert rikelig stor, da jenta vår ble født i juni. vi skiftet til sportsdelen like etter jul, men det var fordi ho ville opp å sitte:)stødig og god med fire hjul, og vi har brukt den i terreng,m på grus og på asfalt. Hjulene er punkteringsfrie, noe som er en stor fordel. minuset er at sportsdelen er litt stor og ikke så god til "by bruk", men kjemnpegod siden den er romslig og har full liggestilling. i tillegg kan du ha den i begge retninger. (bagen også)
Anbefales på det varmeste:)

Knall fornøyd med city`n..

Hadde først lyst på duo`n, for den så fin ut på nett, men så fant vi ut at vi begge ville forsvinne bak den "store" vogna, (175 og 163 høye)

Den er litt smalere i understellet, slik at man feks kommer inn på trikken, det gjør nemmelig ikke duo`n på alle trikkene,

Den er kjempe lett å trille/svinge med. Som nevnt er det punkteringsfrie "luft"hjul.

Vi har den i helt hvitt skinn i dypdelen, LETT å holde ren! og sort skinn i sportselen..

Håndtaket kan veldig enkelt justeres, bare klemme inn to "knapper" på hver side. Mens duo har teleskop håndtak.

Vet om folk som er fornøyd med duo, men vet også noen som irriterer seg for at de kjøpte den, når de ser hvor "lett" /praktisk (med tanke på at den er litt mindre) og fin vår er;)

Man blir som regel glad i den vognen man blir vant til;)

Har 2 venninner som begge har city cross, de er veldig fornøyde og har ambefalt meg den ;)

Eneste erfaringen jeg har er at jeg har vært i butikken og undersøkt de litt.[;)] Jeg synes det var veldig stor forskjell på tyngden. Mye lettere å snu og svinge på cityen. Den ser mindre og nettere ut også. Når det gjelder størrelsen på bagene, så står det på nettet at citybagen kun er 4 cm kortere enn edge duoen. Vi har ihvertfall bestemt oss for en citycross. [:)]

Vi har City cross til mini født i oktober 09. Har aldri tenkt at bagen er for liten. Vi byttet til sittedelen når hun var 6-7 måneder fordi hun ikke fant seg i å ligge nedi bagen lenger [:D]

Fordeler: Passe stor, mye lettere enn de andre modellene, stødig, solide hjul, lett å trille og manøvrere rundt over alt. Veldig hendig at man kan sette sportsdelen i begge kjøreretninger og at man veldig enkelt kan justere håndtaket etter høyden på den som triller. Bra med full liggestilling på sportsdelen.

Minus: Regntrekket som fulgte med var dårlig!! Det ble slaskete og ubrukelig ila et par måneder. Også synes jeg kanskje sittedelen er litt lav?!? Har ingen andre vogner å sammenligne med. Oppdaget også at vektfordelingen på bagen ikke var spesielt lur når man skal bære bagen rundt etter håndtakene. Hodeenden tipper nedover. Så lenge den er på vogna har det ingen betydning, men om man skal bære barnet i bagen et stykke kan det være irriterende.

city crossen veier 11 kg sammen med city bag understellet veier6,5 kg så da kommer det ann på hva man velger å ha av tilbehør og hva det veier ,mål sammenslått er 89x60x47.... edge duo vognas understell veier 8,9 kghjula veier 4 kgsportsdel 6,1kg og bag 5,6kg mål sammenslått 96x67x52,jeg har flere venninner som har hatt den ,men solgt den pga tyngden og størrelsen... så det er altså endel forskjell på de...jeg har selv city cross og er kjempe fornøyt,hadde simo vogn frem til i sommer ,men valgte å bytte den ut pga størrelsen..... har city`n me sportsdel nå og kjøper bare hard bag til å putte oppi til mini nå.....går helt fint med dun pose oppi den bagen hvertfall...

Vi har city cross og har vært kjempefornøyd! Slår den sammen og kan kjøre den rett inn i bilen (har renault laguna), det er lett å trille, lett å manøvrere[:)] Har flere venninner som har emmaljunga edge duo, den er TUNG i forhold, de må ta av bagen før de får slått den sammen og hun ene må ta av hjulene for å få den inn i bilen (har volvo v50).

Ulempen med bagen er at det ikke er sånn brett så babyen kan halvsitte litt etterhvert. Brukte bagen til han var 6-7 mnd, da gikk vi over til sportdelen, og han er ikke spesielt liten og det var med vinterpose. Kommer til å bruke den vognen igjen, bare kjøpe ny bag i en annen farge[8D]

Oooog elsker at det ikke er sånne lufthjul! Men samtidig er den veldig god å trille på grus/ulendt terreng

Takk for svar alle sammen! Er vel litt i tvil enda, men jeg heller mer og mer mot City crossen. Har heldigvis god tid på å bestemme meg enda, og er jo kjekt om mannen er enig i kjøpet også. Vurderer å reise til Sverige, regner med det er litt billigere der siden Emmaljunga er svensk? Er iallefall rimelig sikker på at det blir en Emmaljunga vogn [:)]

fikk beskjed her i norge at bestillings varer fra emmaljunga kunne ta opp mot 2 mnd....kjøpte vogna vår i sverige og sendte mail og bestillte den og det tok ca 6 uker før de hadde den....var litt billigere men ikke så innmari mye,men kommer sikkert litt ann på hvor mye man handler for...

Hei. Jeg har veldig lyst til å kjøpe emmaljunga city cross. Jeg trenger tips til hvor jeg kan få kjøpt en ny en billigst mulig?? Jeg vet at det er en del som reiser til sverige å kjøper den, men når man bor på vestlandet tar det ganske lang tid + at reisen koster en del slik at det er kanskje ikke lønnsomt å reise dit likevel?? Men det jeg lurte på var om det går an å bestille vogn via nettet og få den i posten? men da må man vel betale moms, frakt og toll???

ORIGINAL: Sie28

Hei. Jeg har veldig lyst til å kjøpe emmaljunga city cross. Jeg trenger tips til hvor jeg kan få kjøpt en ny en billigst mulig?? Jeg vet at det er en del som reiser til sverige å kjøper den, men når man bor på vestlandet tar det ganske lang tid + at reisen koster en del slik at det er kanskje ikke lønnsomt å reise dit likevel?? Men det jeg lurte på var om det går an å bestille vogn via nettet og få den i posten? men da må man vel betale moms, frakt og toll???

Hvis du ikke skal reise til sverige er det mange som bestiller fra nettbutikker i tyskland skal vist spare en del på det var en sak om det i vg for ikke så lenge siden at man sparte en del penger på det ;)

vi fikk med garanti fra sverige som sa at forhandlere i norge skal ta garanti saker + reperasjoner...

Back
Topp