Emmaljunga City cross - årsmodeller

Linni_83

Andre møte med forumet
Hei,

Ser det er mange som har tenkt å gå for city cross vognen i "vogntråden", så lurer på om det er noen om har satt seg litt inn i forskjellen på de forskjellige årsmodellene? Prøver å finne ut litt om pris på finn.no vs kjøpe ny i Sverige.
 
Kan en del om årsmodellene, og grunnen til at jeg skal kjøpe 2013 modell nå er fordi 2013 modellene har mye nytt (annet utseende og forbedret funksjoner på spesielt understell og hjul, kallesje osv).

Jeg skal kjøpe nytt i Sverige, og det er en god del rimeligere enn å kjøpe det helt nytt i Norge. På Kattis babyshop får du også en med tilbehørspakke "Comfort" med stellebag, fottrekk og parasoll" når man bestiller sportsvogn og bag samtidig :)

Et eksempel på en av prisforespørsel mailene jeg har mottatt fra de:

Emmaljunga City Cross 2013 modell PP Black: Vagnen kostar 6100.- sek
Emmaljunga City Bag Supreme  2013 modell PP Black : Supreme korgen 2500.- sek
Emmaljunga  sportsstelleveske 2013 modell PP Black: skötväska 700.- sek
 
Men vi har ett paket pris på vagnen med korg och comfort paket för 8990.- sek
Vær obs på at PP vognene koster litt mer.

Jeg har jo mast enda mer på de, siden jeg ikke liker det nye håntaket på PP modellene, så da har jeg bestemt meg for sportsdel i Black Carbon og dets svarte understell, men med PP Black supreme city bag. Men comfort pakken kommer da i fargen du bestiller til sportsdelen.

Fikk da denne mailen:
Om du vill ha en PP black Supreme bag till Balck Carbon vagnen då priset blir 8690.- SEK. Comfort paketet är i samma färg som sittvagnen.


Stelleveske i PP Black kjøpte jeg på finn.no (helt ny i plast til en billig penge).
Så da blir det to stellevesker som jeg kan bytte på ;) En til bag del og en til sportsdel :)

Men søskenbrett har jeg kjøpt brukt - de modellene ser helt like de siste årene (vær obs på at de har tre ulike søskenbrett typer etter hva slags vogn/understell du har) :)

Vær obs på at Emmaljunga byttet design på City Cross vognene i 2009, så hvis du kjøper 2008 eller eldre så får du et annet design enn det som er nå (på kallesjen, fottrekk, bagtrekk osv).
 
Jeg har nettopp bestilt på Snövit i Arvika. Dette bestilte jeg:
- Selve vognen, PP dark(?) grey city cross 2013-modell
- City bag PP black
- Fotvarmer til sportsdel
- Stelleveske PP
- Regntrekk fulgte med.

Total pris: 9200.- svenske. Prisen ville blitt rimeligere dersom jeg ikke hadde gått for PP-modellene. 
 
PP modellene er så fine :)
Jeg digger det lakkerte understellet i svart, men synes ikke det nye håndtaket på 2013 modellene er noe særlig, så derfor blir det i Black Carbon, for da får jeg svart lakkert understell med vanlig håndtak :) Men PP Black Supreme City Bag blir det :D

Bestiller i januar, så håper jeg det står 13 på understellet ;) hehe
 
Tusen takk for info! Da er jeg blitt litt klokere på disse barnevognene :)

Kom over denne annonsen på finn.no. 
5400sek uten city bagen. Har sendt mail til de nå for å spørre om det gjelder 2013 modellen. Har et vennepar som gjerne vil selge oss city bagen de har, så da passer det jo bra.

Da skal jeg sjekke pris på Kattis babyshop også, litt kortere å kjøre :)
 
Det er ihvertfall bilde av 2013 modell :)
Men husk at hvis du skal ha fottrekk til sportsdel (som koster 500 kr) så kommer det utenom :) Så ihvertfall ikke noe om det i annonsen.  Og stelleveske koster vel 799 eller noe :)

Er ikke så langt til Strømstad ;) Så kan jo handle litt mat til svenske priser i tillegg ;)
 
Er det noen som vet om mann kan bruke mondial bagen på en city cross?
Jeg synes city bagen er så liten, får jo ikke plass til lammeposen i den en gang :p
 
Det går fint det - det er samme klikkessystem :)

Hvis det hadde vært omvendt, altså city bag på mondial understell så ville man sett at baggen var litt mindre smalere enn selve bredden på understellet - den ville forsatt passet, men hvis man var pirkete ville man lagt merke til det :)
 
Back
Topp