Emmaljnuga Edge Duo

LilleGull90

Flørter med forumet
God kveld! :)

Har bestemt meg for at jeg vil kjøpe Emmaljunga Edge Duo til babyen vår kommer :)
Synes dette virker som ei super vogn, + at man har vogn i mange år frammover!

Det er jeg lurer på er om det er noen av dere som vet om denne vogna må bestilles til butikken?
Var innom barnas hus i Tr.heim her om dagen, og så ikke en eneste Emmaljunga vogn, så ble litt skeptisk.... Ble ikke så jeg spurte på butikken da de var lite folk på jobb + lengre kø framfor disken..
Så da spør jeg dere kloke og vise damer her inne!!:)

Du vil ikke finne Emmaljunga-vogner på Barnas Hus i Tr.heim. De selger ikke merket. Men om du stikker innom Bebito på Solsiden vil du finne et stort utvalg! Bare husk at det kan være ventetid på akkurat den vognen du vil ha fra fabrikk, så bestill i god tid. Emmaljunga selger forresten ikke vogner gjennom nettbutikker, de må kjøpes i butikk. Du kan spare mye om du har mulighet til å dra over til Sverige og handle der, da

Og om du må bestille så husk at fabrikken har stengt på sommeren - de nye modellene kommer fra fabrikk i august - og en del uker før dette så får du ikke tak i nye vogner fra fabrikken...

så du bør få tak i vogna en stund før sommerferien... :)

Men det er en fantastisk vogn - vi har en etter storesøster som vi har vært meeeeeeeget fornøyd med... har ikke noe negativt å si om vogna, og Emmaljunga har kjempeservice om det skulle bli trøbbel med noe... (Vi kjøpte vår vogn i sverige, men har fått tilsendt deler som har gått sund - og ikke betalt en krone for verken deler eller porto :))

Greit vogna er tung å løfte, men det er jo heldigvis hjul på den, så man slipper å bære den rundt...og jeg mener vekta gjør den mer stabil enn den hadde vært om det hadde vært en lettvektervogn...

Angående det å kjøpe i Sverige:
Ser du var innom Barnas Hus i Trondheim, så kanskje du kan ha interesse av å høre om prisene i Østersund:)
Det er to butikker der som har Emmaljunga. Barnens Hus og Babyproffsen. Du må nok kontakte dem og bestille om du er interessert i å kjøpe der, men prisene jeg fikk oppgitt på mail var som følger:

Edge Duo Combi Black med Sport Cryptonite chassi koster 8500 sek.
Med Uniq chassi 9000 sek.

Altså omtrent samme priser som i Norge, blir vel strengt tatt bare kursforskjellen som skiller i prisen...

Skal du ha årets modeller, må du nok vente til august/september. er ett par måneders ventetid på nye modeller. Fjorårets modeller er akkurat samme, med kanskje annen farge f.eks., og så er de billigere.
Ellers tror jeg ikke du trenger å bestille noe ekstra utstyr.
Men skal jeg komme med enbefaling, så ville jeg ikke hatt understellet med "skyve-"håntaket. Er den jeg har, og den blir litt slakk etterhvert. Er selvfølgelig bare å gå innom butikken å få de til å stramme, men er lettere å ha understell med "vippe-" håndtak.

kikister skrev:
Skal du ha årets modeller, må du nok vente til august/september. er ett par måneders ventetid på nye modeller. Fjorårets modeller er akkurat samme, med kanskje annen farge f.eks., og så er de billigere.
Ellers tror jeg ikke du trenger å bestille noe ekstra utstyr.
Men skal jeg komme med enbefaling, så ville jeg ikke hatt understellet med "skyve-"håntaket. Er den jeg har, og den blir litt slakk etterhvert. Er selvfølgelig bare å gå innom butikken å få de til å stramme, men er lettere å ha understell med "vippe-" håndtak.

Jeg skal ikke ha årets :) Akkurat det spiller ingen rolle for meg, bare jeg har en skikkelig vogn som jeg synes er fin og som er stødig og god til lillepia kommer :)
Ble så jeg falte for Emmaljunga når jeg leste over flere sider på nettet at den var best i test, + at det er en vogn barnet kan ha fra fødsel og opp til 3+ :) åsså er de veldig fine ;)

lille marsvin skrev:
Angående det å kjøpe i Sverige:
Ser du var innom Barnas Hus i Trondheim, så kanskje du kan ha interesse av å høre om prisene i Østersund:)
Det er to butikker der som har Emmaljunga. Barnens Hus og Babyproffsen. Du må nok kontakte dem og bestille om du er interessert i å kjøpe der, men prisene jeg fikk oppgitt på mail var som følger:

Edge Duo Combi Black med Sport Cryptonite chassi koster 8500 sek.
Med Uniq chassi 9000 sek.

Altså omtrent samme priser som i Norge, blir vel strengt tatt bare kursforskjellen som skiller i prisen...

Sparer ca 1000 kroner på kursen. Det som forøvrig jeg har hørt rykter om er at i Norge må stelleveske, myggnett og regntrekk kjøpes ved siden av i tillegg...Da blir det fort dyrere! Men, dette er jeg ikke skråsikker på..Verdt å sjekke ut da..En tusenlapp her og en tusenlapp der blir jo fort penger..:)

Back
Topp