Emla krem.

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Imon skall min gutt på 16 mnd ta den 5 blodprøver på 2 månader :-( .

Stakkarn han førsår med en gang vad som ska skjer så fort vi bretter opp genser.
Imon tenkte eg smøra på emla krem.
Har tenkt å ta det på begge armar da eg ikkje vet vilken arm de kommer ta blodprøver på.
Men hur længe før og hur mye smører eg på??

IMG_1649.JPG
Detta køpte mannen på apotek. Men må man ha de plaster på? Eller håller det bra med krem. Evt så må eg ha 1plaster till eller finns det sterkare emla krem å kjøpe som kan brukas utan plaster?

Om det finnes noen sterkere krem det vet jeg ikke, men når eldste lå på sykehuset tok de emla krem på ca 1 time før de tok blodprøvene. De tok en god klatt på og hadde platerlappen på frem til rett føre stikket. Lykke til i morgen, vet det er tøft mens det står på [emoji173]

Den kremen funker kjempefint :)
Jeg har brukt den selv. Mistet plasten som skulle på, men da sa de at det var greit å bare ta på plastfolie. Står det at plasteret har en bedøvende funksjon, eller er det kun for å passe på at kremen ikke forsvinner?

Plasteret forhindrer bare at kremen smøres utover alt.
Det er kun kremen som bedøver. Taes på 1 time før stikk.
Mener på at det var 2 plaster i pakken? Hvis ikke kan du bruke plastfolie og bandasjetape.

Om det finnes noen sterkere krem det vet jeg ikke, men når eldste lå på sykehuset tok de emla krem på ca 1 time før de tok blodprøvene. De tok en god klatt på og hadde platerlappen på frem til rett føre stikket. Lykke til i morgen, vet det er tøft mens det står på [emoji173]
Helt grusomt Stakkarn er livredd.

Den kremen funker kjempefint :)
Jeg har brukt den selv. Mistet plasten som skulle på, men da sa de at det var greit å bare ta på plastfolie. Står det at plasteret har en bedøvende funksjon, eller er det kun for å passe på at kremen ikke forsvinner?
Eg får prøva ta på plastfolie med vanlig plater på den ena armen og emla plaster på den andra. Takk før tips

Det skal også finnes emla-plaster som er ferdig innsmurt med krem også, de er enklere å bruke.

Tas på ca 45 min-1time før.

Det du må huske på, er at emla gjør at blodårene trekker seg mer sammen, og det kan gjøre det vanskeligere å finne blodårene hvis de er litt vanskelige i utgangspunktet. Da må de stikke mer.
Så det er jo en ting å ta med i betraktning.

Ellers funker emla fint, det har jeg brukt til oppi voksen alder jeg [emoji13]

Settes på 1 til 5 timer før når barnet er over året. :) Jeg satser alltid på minst to timer når det er tid til det, men de minste spedbarna må ha kortere. Mer enn 5 timer gir dårligere effekt igjen.

Det skal også finnes emla-plaster som er ferdig innsmurt med krem også, de er enklere å bruke.

Tas på ca 45 min-1time før.

Det du må huske på, er at emla gjør at blodårene trekker seg mer sammen, og det kan gjøre det vanskeligere å finne blodårene hvis de er litt vanskelige i utgangspunktet. Da må de stikke mer.
Så det er jo en ting å ta med i betraktning.

Ellers funker emla fint, det har jeg brukt til oppi voksen alder jeg [emoji13]
Uff detta skulle eg ha vetat før att de trekker seg sammen.

Plasteret forhindrer bare at kremen smøres utover alt.
Det er kun kremen som bedøver. Taes på 1 time før stikk.
Mener på at det var 2 plaster i pakken? Hvis ikke kan du bruke plastfolie og bandasjetape.
Ja de var bara meg som såg feil. De var 3
St plaster i den esken og krem :-)

Settes på 1 til 5 timer før når barnet er over året. :) Jeg satser alltid på minst to timer når det er tid til det, men de minste spedbarna må ha kortere. Mer enn 5 timer gir dårligere effekt igjen.
45 mik til 1 t får vi alltid beskjed om fra sykehuset

Back
Topp