Emina sitt møte med"verden"...(11.01.06.)

Lucki83

Gammelt medlem
VIP
Litt sent ute med åssen det gikk til,men her er "vår" historie...[:)]
*Starta med noen små rier på kvelden, men trodde ikke det vare noe - og våkna noen ganger av det i løpet av natta før jeg skjønte hva det var. 
Og da når jeg tok tiden på de kom de brått med ca 10min mellomrom, så vi dro jo på sykehuset(var der ca kl 08)- og måtte ligge til slik ctg registrering. Den tok litt tid, så vi havna inn på fødestua først kl 09.30- jordmor sjekka åpning rett før det og da var det 4cm. Og derfra gikk det fort...
Inne på fødestua gikk jeg rundt og rundt i sirkler, og tygde noen isbiter innimellom - jo og var to ganger på do.
Så begynte det å presse på gitt, var vel da gått litt over en time- jordmor sjekka åpning igjen, var da blitt 8cm(veldig tøyelig). Og knappe 5min etterpå var det klart for å presse, hadde korte pressrier først og fikk liksom ikke pressa hodet ut ordentlig.
Men så kom det en skikkelig pressrie og hodet smatt ut, og pressa litt til- så kom hele jenta ut! Da var kl 11.01.*

Veldig enkel og grei fødsel- ikke noe problem å gjenta den...[;)]

Det der hørtes jo bare gøy ut.. Jeg har også hatt to veldig lette fødsler. En vanlig og en setefødsel. Når jeg tenker tilbake på dem er det faktisk bare med glede. Synes det var skikkelig kick. Faren med sånne lette fødsler er at det kanskje blir lett for å få mange barn og de skal jo følges opp også. Jeg tror og håper jeg holder meg til to!

Godt å høre at det kan gå SÅ "lett"[:D]

ORIGINAL: snart2

Det der hørtes jo bare gøy ut.. Jeg har også hatt to veldig lette fødsler. En vanlig og en setefødsel. Når jeg tenker tilbake på dem er det faktisk bare med glede. Synes det var skikkelig kick. Faren med sånne lette fødsler er at det kanskje blir lett for å få mange barn og de skal jo følges opp også. Jeg tror og håper jeg holder meg til to!

Sant så sant...Har jo nå da allerede 3 barn,og har sagt ifra til kællen at jeg ønsker en til![8|]
Men ikke like tett som dem første her,og satser på det blir siste gang...
Fødslene mine har blitt "lettere" for hver gang,mens svangerskapa har blitt tøffere for hver gang!
Så det er de 9mnd'ene i magen jeg gruer meg til igjen,isåfall...

Her gikk det fort i svinga [:D]
jeg har og lyst å føde en gang til, var kjempe stor opplevelse.

Flott at det gikk så fort og bra.
Hadde en flott fødsel selv og kunne gjerne gjordt det en gang til.

Back
Topp