Emilie har sluttet med bleie på dagen!

Lykkelig*mamma

Glad i forumet
Å det går så bra!!![:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]
Vi er bare så superstolte av henne.

Har forsøkt en stund til å få henne til å si fra når hun må tisse, uten så mye hell.
Å tisse på do har vært helt ok, men hun har ikke sagt fra.
Så vi har rost og rost når hun har tisset på do.
FOr halvannen uke siden, etter at hun hadde hvilt på dagen, sa hun at hun ville ha på truse.
Noe som var helt greit for meg.
Den dagen sa hun ikke fra så mye, jeg tok henne med på do jevnlig. Hadde et uhell.
Dagen etter i bhg hadde hun også bare et uhell.
Helgen gikk kjempebra og da begynte hun også å si fra når hun måtte på do[:)][:)]Å da var det gjort.
Nå sier hun fra hele tiden når hun må på do, samt at hun også fikser selv når vi er ute/inne. Klær av seg og går på do selv.
De siste 5 nettene har hun også vært tørr på natta, så i natt er første natt uten bleie.
Spennende å se hvordan det går[:)]

________

Natta gikk kjempebra den!
Trusa og senga var tørr! Å ei stolt jente som kunne konstantere at hun hadde truse på seg i natt[:)]
Så nå fortsetter vi med truse på natta også!
Store, lille jenta til mamma begynner å bli skikkelig stor ja.

Så moro! [:D] Det er veldig greit nå det går så smertefritt som det å slutte med bleie. Matilde sluttet også for 6-7 uker siden av egen fri vilje, og det har gått strålende! Har ikke hatt uhell på natta på godt over 3 uker nå, og på dagtid har hun kun hatt ett overhodet siden hun bestemte seg for å slutte. [:)]

Tror det er lurt at de på en måte har bestemt seg selv, mitt inntrykk er at det ofte går veldig bra da. Veldig glad for at det gikk sånn her, særlig med en liten en til som kommer i juli [;)]

Så utrolig gøy! [:)]
kjempeflink jente dere har da!!! [:)]

Her går det sakte, men begynt å merke det når hun tisser.
"Nå tisser jeg i bleia, mamma" sier hun.
Så det er jo framgang, og tegn på at det nærmer seg et skritt videre i kampen mot bleieslutt.

Gleder meg til vi oppnår samme resultat som dere! [:)]

Det går fortstatt veldig bra.
Om dagen sier hun i fra, eller går på do selv.
Nå har hun ligget tre netter uten bleie og det har også gått bra!

Tror nok at det er smart å vente til de selv er klare for det ja.
Vi forsøkte litt tidligere her i vår, virket som om hun var klar da, men var tydelig at det var hun ikke.

Så mamsemor, det er nok ikke lenge før det blir bleieslutt hos dere heller.

Å Nepomuk: Så herlig at hun har sluttet før det kommer ny baby i hus da. Godt å bare ha en bleieunge[:)]

ORIGINAL: Susseline2

Åååå, så flott!![:)][:)][:)][:)]

Misunner dere...mi vill ikke sitte på do eller noe hun....

Sikkert veldig deilig tenker jeg å slippe de bleiene[:D]

Det er veldig godt å slippe bleiene ja.
Emilie er forts veldig flink.
Ikke vært noen uhell på natta, hender det er noen småuhell på dagen, men det er også veldig få.
Stolt av frøkna ja!
Heldigvis har hun alltid synes det har vært ok å sitte på potte/do ,så der har vi sluppet noen kamp.
Begynte med pottetrening tidlig, fra ca 7mnd, bare for at hun skulle venne seg til å sitte der. Ikke noe press på at hun måtte gjøre noe.
Funket bra med henne så blir vel ikke lenge før potta blir funnet fram igjen til nr 2[:)]

Back
Topp