Emetofobi

Går helt fint. Fordi det må.
Heldigvis forstår mannen meg, så jeg slipper å håndtere det når han er hjemme. Er jeg alene hjemme blir det som det blir.

Går helt fint. Fordi det må.
Heldigvis forstår mannen meg, så jeg slipper å håndtere det når han er hjemme. Er jeg alene hjemme blir det som det blir.
Samme her....

Ble smittet av omgangssyken i dag. Heldigvis ikke spydd ... (ikke gjort det på 25 år) ..

Men det er veldig tøft når det står på.. Det må jeg virkelig innrømme... Men jeg har mest angst for å bli smittet selv :( Derfor jeg sliter sånn ...... Men jeg har ekstremt angst... hatt det siden jeg var 6 år gammel...

Samme her....

Ble smittet av omgangssyken i dag. Heldigvis ikke spydd ... (ikke gjort det på 25 år) ..

Men det er veldig tøft når det står på.. Det må jeg virkelig innrømme... Men jeg har mest angst for å bli smittet selv :( Derfor jeg sliter sånn ...... Men jeg har ekstremt angst... hatt det siden jeg var 6 år gammel...

Jeg sover ikke når det står på her. Ikke fordi ungen sover urolig (det gjør hun nemlig ikke), men fordi jeg kjenner så innmari etter selv på om jeg KAN være... har bare blitt syk en gang av de fem rundene vi har hatt siden barnehagestart, og det var i begynnelsen av svangerskapet nå. Det var ille! Helt jævlig faktisk, men det gikk jo over. Så sov jeg omtrent ikke på en uke etterpå i tilfelle det ikke hadde gått over.

Men har også hatt runder med omgangssyke hvor mini har havnet på sykehus på grunn av dehydrering. Da er spy det siste du tenker på, så på mystisk vis får du litt perspektiv der og da. Som du mister igjen rimelig kjapt [emoji849]

Nå er mine barn blitt såpass store at de ordner seg selv, om de skulle bli syke. Men det har tidligere vært helt jæ... i sykdomsrundene, særlig i perioden hvor jeg var alene med de.

Nå er jeg i gang med å prøve på ny spire, og det jeg gruer meg mest til er å bli lammet av kvalme i svangerskapet. :bag: Heldigvis har jeg en veldig omsorgsfull mann nå.. så om det skulle skje, så får jeg ligge helt stille i badekaret :depressed:

Neste barn skal i alle fall få rotavaksinen!

Klemmer til dere andre som sliter med det samme, skjønner dere så alt for godt.

Godt dere holder ut. Venter mitt første barn i april og kjenner dette er en av mine største bekymringer.
Men hvor ofte i løpet av en sesong med rotavirussmitte kan jeg forvente at frøkna er syk med omgangssyken når hun starter i barnehage? Alle barn er jo forskjellige og med forskjellig immunforsvar, men hvordan er det med deres barn? En gang per vinter? Eller snakker vi fem? Prøver å forberede meg litt psykisk så jeg ikke står der i fullt sjokk. [emoji30][emoji28]

Og forresten! Merker en tydelig forskjell på barn som har fått rotavirusvaksine og barn som ikke har fått den? Er de merkbart mindre syke?
Takk for svar, ler nesten litt nervøst av min egen redsel for det her [emoji23]

Godt dere holder ut. Venter mitt første barn i april og kjenner dette er en av mine største bekymringer.
Men hvor ofte i løpet av en sesong med rotavirussmitte kan jeg forvente at frøkna er syk med omgangssyken når hun starter i barnehage? Alle barn er jo forskjellige og med forskjellig immunforsvar, men hvordan er det med deres barn? En gang per vinter? Eller snakker vi fem? Prøver å forberede meg litt psykisk så jeg ikke står der i fullt sjokk. [emoji30][emoji28]

Og forresten! Merker en tydelig forskjell på barn som har fått rotavirusvaksine og barn som ikke har fått den? Er de merkbart mindre syke?
Takk for svar, ler nesten litt nervøst av min egen redsel for det her [emoji23]

Rotavaksinen tar rotaviruset, vanlig omgangssyke er ofte norovirus. Viktig vite at det er to forskjellige virus og at man kun vaksinerer mot den ene.

Rotaviruset er en type som kan vare en uke og litt til, og som ofte sender de minste på sykehus. Aner ikke hvordan det ville vært uten vaksinen, for vi klarte å få i barnet begge rundene med vaksine. Det er dråper, så noen barn spytter det ut igjen, og de gir ikke vaksinen igjen, siden de ikke har noen måte å vite nøyaktig HVOR mye barnet har fått i seg.

Her hadde mini omgangssyken to ganger første året i barnehagen. Denne sesongen har vi sluppet unna alle tre rundene de har varslet om, så det varierer nok veldig.

Back
Topp