Embryoet og Meg..... og alle dere andre.

Dararamm

Glad i forumet
Så at du skrev i et innlegg her at en kunne bruke Postafen.
Syntes legene her i Norge var så jævle skeptiske til Postafen.... Har du blitt anbefalt det av lege?

Bodde i Sverige når jeg ble gravid av førstemann og der måtte jeg nesten kjempe mot det å få Postafen.... de snakket hele tiden om det. Det rare var at jeg egentlig var ikke så plaget av kvalme,.... bare nevnte sånt at jo jeg var litt kvalm.
Når jeg gikk gravid av nr 2 var jeg i 2 jobb og med en ett åring og da sleit jeg med kvalme, da sa legene (på Island denne gangen) at jo jeg kunne ta det men på eget ansvar. Jeg tok det i hverdagene men lot være i helgene og denne ungen kom jo helt bra ut av det. Han er den av mine barna som var størst født har ingen helseplager og er veldig klok (lærte seg sjøl å lese når han var 5år)

Blir veeeeldig fristet til å ta Postafen når du nevner det..... har det helt jævlig nå. Jeg funkerer ikke i hverdagen slik jeg er nå.
Jeg er alenemor med lite som intet nettverk her i Norge og sliter med helsa slik at jeg trenger alle krefter jeg har. Gruer meg fælt å bli så kvalm i 9-10 uker till.

Dararamm skrev:
Så at du skrev i et innlegg her at en kunne bruke Postafen.
Syntes legene her i Norge var så jævle skeptiske til Postafen.... Har du blitt anbefalt det av lege?

Bodde i Sverige når jeg ble gravid av førstemann og der måtte jeg nesten kjempe mot det å få Postafen.... de snakket hele tiden om det. Det rare var at jeg egentlig var ikke så plaget av kvalme,.... bare nevnte sånt at jo jeg var litt kvalm.
Når jeg gikk gravid av nr 2 var jeg i 2 jobb og med en ett åring og da sleit jeg med kvalme, da sa legene (på Island denne gangen) at jo jeg kunne ta det men på eget ansvar. Jeg tok det i hverdagene men lot være i helgene og denne ungen kom jo helt bra ut av det. Han er den av mine barna som var størst født har ingen helseplager og er veldig klok (lærte seg sjøl å lese når han var 5år)

Blir veeeeldig fristet til å ta Postafen når du nevner det..... har det helt jævlig nå. Jeg funkerer ikke i hverdagen slik jeg er nå.
Jeg er alenemor med lite som intet nettverk her i Norge og sliter med helsa slik at jeg trenger alle krefter jeg har. Gruer meg fælt å bli så kvalm i 9-10 uker till.

Vet ikke om jeg har noen erfaring med det....Men var innlagt 6-7 uker forrige svangerskap for ekstrem svangerskapskvalme.....har tatt ALT av kvalmestillende medikamenter for gravide her i norge.... noe virker en periode, så funker de ikke lenger og man må prøve noe annet.... Afipran er vel det eneste medikamentet jeg husker navnet på....og det kan du få utskrevet av lege ;)

jeg fikk afipran av legen og det fungerte dårlig på meg. kjøpte meg postafen i går (legen sa at jeg kunne prøve) fungerte bedre enn afipran på meg.

Forrige gang sa både lege og sykehus at jeg trygt kunne ta Postafen. Det begynner å bli noen år siden, da, så mulig det har kommet andre retningslinjer. Du kan jo ta en telefon til legevakten og høre? 

Legen anbefalte prostafan, men da jeg gikk på apoteket og leste i pakkeveiledningen, så ble jeg skeptisk. Det står jo at det ikke anbefales til gravide og de som jobbet på apoteket sa at de aldri ville ha tatt det under en graviditet.

Så det blir akupunktur på meg.

jeg fikk afipran sist, og det hjalp meg veldig!

Skal snakke med legen på mandag.....
Er mest bekymret fordi jeg tar et annet medisin fast.... tenker på kombinasjonen av disse to.
Prøvde å gå på legevakta i dag men det var ca 100 mennesker forran meg i kø og akkurat da jeg kom inn av dørra sa hun legevakta dama at det kom til å bli laaang ventetid.
Jeg bare gikk.... hadde jo to åringen med meg og han var ikke i humør for å sitte der. Gikk ut der fra med gråten i halsen :(
Nå er det blitt slikt at hvis jeg har 1-2 timer der jeg føler meg noenlunda kvalme fri.... har jeg angst over at kvalmen skal komme igjen.

Back
Topp