Elveblest

TheMa86

Andre møte med forumet
Hei! Er det noen her som har erfaring med elveblest under svangerskap? :anyone Fikk plutselig utslett på både armer, hals og lår her i ettermiddag :( Skal sjekke tryggmammamedisin.no om jeg kan ta allergimedisin for det… ellers blir å kun ty til aloevera gel:angelic:

Vet at zyrtec bør unngås av gravide, men kan hende du har en annen type som kan brukes ☺️

Hei! Er det noen her som har erfaring med elveblest under svangerskap? :anyone Fikk plutselig utslett på både armer, hals og lår her i ettermiddag :( Skal sjekke tryggmammamedisin.no om jeg kan ta allergimedisin for det… ellers blir å kun ty til aloevera gel:angelic:
Det finnes allergi medisin for det for gravide jeg har det til vanlig for har kulde og varme allergi med elveblest - den jeg har heter : Aerius så du kan spørre etter den:).

Det finnes allergi medisin for det for gravide jeg har det til vanlig for har kulde og varme allergi med elveblest - den jeg har heter : Aerius så du kan spørre etter den:).
Jeg har en pakke med Aerius liggende faktisk, 5mg . På tryggmammamedisin.no står den er trygg å bruke, men i pakningsvedlegget står det at gravide ikke skal bruke den :confused: Så da tør jeg ikke tror jeg… :nailbiting:

Jeg har en pakke med Aerius liggende faktisk, 5mg . På tryggmammamedisin.no står den er trygg å bruke, men i pakningsvedlegget står det at gravide ikke skal bruke den :confused: Så da tør jeg ikke tror jeg… :nailbiting:
Jeg gikk på cetrizin, men måtte bytte til den når jeg ble gravid fra fastlegen og når jeg var hos gyn forje uke og spurte da om jeg kunne bruke de siden fastlegen hadde sagt jeg ikke skulle bruke de med xovena kvalmestillende, men hvis jeg hadde behov så måtte jeg bare gjøre det, ingen problem:).

Jeg tar også zyrtec (cetirizin) jevnlig og har nevnt dette både til jordmor og IVF-leger og ikke fått noen beskjed om å slutte med det. Min lege sa at det er den allergimedisinen vi vet mest om. Men om du har fått nytt utslett er det uansett greit å snakke med lege, tenker jeg. Regner med du er vaksinert mot røde hunder? :)

Tusen takk til alle som har svart ;) Har tatt Aerius i natt 5mg, vablene var borte da jeg våknet, men dukket dessverre opp igjen:confused: Fortsatt hoven rundt øyne og i hendene, så blir nok en tur til legen om det ikke slipper taket snart:rolleyes:
Har lest en del på https://tryggmammamedisin.no/faq/gravid/pollenallergi-2/ det meste av allergi medisiner ser ut til å være greit. Nettsiden er jevnlig oppdatert av leger og farmasøyter, så bør være hold i det som står der :Heartpink

Jeg tar også zyrtec (cetirizin) jevnlig og har nevnt dette både til jordmor og IVF-leger og ikke fått noen beskjed om å slutte med det. Min lege sa at det er den allergimedisinen vi vet mest om. Men om du har fått nytt utslett er det uansett greit å snakke med lege, tenker jeg. Regner med du er vaksinert mot røde hunder? :)
Ja, jeg er vaksinert mot røde hunder ;) Ganske sikker på at dette er elveblest, hadde det en gang i høst også. Bare da ble det ikke så ille og gikk kjappere over…

Back
Topp