Elveblest?

Frk.Keller

Glad i forumet
Noen her som har brukt å få elveblest litt sånn i tide og utide?

Hva gjør dere når dere får det? Nå har jeg utslett på magen og lårene, litt på armene og hendene er så stappa av det er vondt å bøye fingrene, og får ikke av ringene.. Tommelputene er skikkelig harde [>:] Aner ikke hva det kommer av!

Come on, dyttedytt [:D]

Vesla hadde det og fikk zyrtec av legen. Bra dagen etter..

Hva med å skrive ned hva du spiser for en periode og se om det er noe sammenheng for når utbrudd kommer og det du har spist?

Elveblest kommer jo av at du har fått en allergisk reaksjon på noe.

Min datter får det når hun spiser appelsin eller nøtter.
Smører henne godt med fuktighetskrem, og lar hun slappe av på et kjølig sted.

Men ville tatt en tur til legen for en sjekk hvis dette skjer ofte...

Får prøve å ta zyrtec, eller det allergimedisinen vi har i skapet.

Har ikke spist NOE det siste gødnet som jeg ikke har spist før.. Jeg hr hatt et elveblestutbrudd før, som varte i noen uker, og med at hendene er stappa mener jeg ikke av utslett men de er så hovne! Det er ikke vann.. Sist så hovnet jeg opp i føttene til det ugjenkjennelige, og leppene hovnet også opp, og jeg spiste ikke noe uvanlig. Tok blodprøver og alt som er, uten noe hell. [8D]

Det klør, men ikke sinnsykt [8D] Var verre første gangen, men jeg ser at utslettet er helt likt, og det klør jo LITT...

*Gomle antihistaminer!*

ORIGINAL: **vimsa**

ORIGINAL: Frk.Keller

Får prøve å ta zyrtec, eller det allergimedisinen vi har i skapet.

Har ikke spist NOE det siste gødnet som jeg ikke har spist før.. Jeg hr hatt et elveblestutbrudd før, som varte i noen uker, og med at hendene er stappa mener jeg ikke av utslett men de er så hovne! Det er ikke vann.. Sist så hovnet jeg opp i føttene til det ugjenkjennelige, og leppene hovnet også opp, og jeg spiste ikke noe uvanlig. Tok blodprøver og alt som er, uten noe hell. [8D]

Det klør, men ikke sinnsykt [8D] Var verre første gangen, men jeg ser at utslettet er helt likt, og det klør jo LITT...

*Gomle antihistaminer!*

Hovner opp i leppene jeg også,og noenganger i fingrene.. håper det gåt over snart da:) her hatt det til og fra i 3 uker  nå jeg...blir gal...[8D]

Litt sånn Pamela [:D] Skjønner det, er jo til å bli gaaal av!! Har du fått kortison-kur hos legen da? Jeg fikk det sist, og da hjakp det mot utbruddene (tok det ikke hevr dag, men ved hvert utbrudd), og det hjalp, men er jo veldig sterkt da..

Hva gjør dere når dere får det? Nå har jeg utslett på magen og lårene, litt på armene og hendene er så stappa av det er vondt å bøye fingrene, og får ikke av ringene.. Tommelputene er skikkelig harde [>:] Aner ikke hva det kommer av!
[/quo

Sånn har jeg det også..fikk det nå i år og allergilegen sa at dette var "kulde elveblest". Har aldri hatt dette før,men har atopisk eksem og mat allergi utenom da. Men fikk beskjed om at det et ingenting å gjøre med det..bare kle seg slik at man unngår å fryse. Siden det er så kalt ute,er det kanskje det du også har ?

ORIGINAL: Funcath

[/quo

Sånn har jeg det også..fikk det nå i år og allergilegen sa at dette var "kulde elveblest". Har aldri hatt dette før,men har atopisk eksem og mat allergi utenom da. Men fikk beskjed om at det et ingenting å gjøre med det..bare kle seg slik at man unngår å fryse. Siden det er så kalt ute,er det kanskje det du også har ?

Kanskje? Men jeg har ikke frøset noe ekstra i det siste, faktisk har jeg vært passelig varm fordi jeg endelig har lært å kle på meg [8D] Har frøset myye mer enn dette for å si det sånn [&:]

Storebror her i huset fikk det når vi hadde en glade sence and spray i huset..Så snart vi kuttet den ut så ga elveblest utbruddene seg... [:)] Altså...kan komme av andre ting enn mat også..

Back
Topp