elveblest - eller barnesykdom?

Gravidmamma2014

Elsker forumet
Jentungen på 4 har fått utslett - som jeg er sikker på at elveblest... Men mamma hevder hardnakket at det må være barnesykdom...

Er noen av barnesykdommene utslett uten noen form for feber?
Jenta har ikke vært syk eller forkjølet på leenge - 2-3 mnd siden hun hadde noe snev av forkjølelse...så ser ikke for meg at det kan være barnesykdom - siden hun ikke har noen form for nedsatt form, samt at utslettet ser ut som allergisk reaksjon og ikke på noen annen form for utslett...

Vel, små barn kan for eksempel få vannkopper uten at allmenntilstanden er nedsatt på noen måte. Eldstegutten min var full i prikker, men hadde ikke feber og spant rundt som vanlig. Feber og dårlig form kan jo også komme etter hvert, ofte er utslettet det første som dukker opp.

Det kan jo godt hende hun har spist eller vært i kontakt med noe hun ikke tålte. Dersom du mistenker en allergisk reaksjon ville jeg oppsøkt legevakten for sikkerhets skyld for å få det bekreftet (og for å utelukke noe annet) :) Er hun veldig plaget da? Elveblest klør jo noe infernalsk,

Elveblest kommer veldig raskt, klør VELDIG, og hvis man tar en allergitablett går det raskt over igjen. Har nettopp hatt det selv, begynte å reagere på nøtter i høst.

Det kan jo være at feberen kommer senere?

Kan være 4. Eller 5. Barnesykdom. Kan starte med utslett før den gir feber,gjerne høy i noen dager før det går over igjen. Kom veldig brått på lillemann her i huset med utslett feber og oppkast. Feberen varte i noen dage og utslettet forsvant vel etter 5-7 dager. Det er også mange virusinfeksjoner hos barn som kan gi utslett fikk vi beskjed om når vi var hos legen med han pga forkjølelse med utslett.

Back
Topp