Elveblest av fløte?

Ceccii86

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Vi holder gradvis på å innføre kumelk til lille på 15 mnd. Hun har fått melkeprodukter som yoghurt, ost og lignende siden hun var 10 mnd, og fått litt melk i kopp innimellom siden hun var 1 år.

Har laget en gryte med fløte i to ganger no, og begge gangene har resultert i elveblest på både rygg, mage og bein. Noen som har erfaring med at barnet tåler melk men ikke fløte?

Det har jeg ikke vært borti. Jeg vet at hvis det er laktose som er problemet kan noen tåle syrnede produkter bedre enn mer ubehandlet produkter (feks yoghurt bedre enn melk). Men jeg har ikke vært borti å tåle melk men ikke fløte. Kan det være noe annet i gryten hun ikke tåler? Kanskje noe i krydder evt?

Det har jeg ikke vært borti. Jeg vet at hvis det er laktose som er problemet kan noen tåle syrnede produkter bedre enn mer ubehandlet produkter (feks yoghurt bedre enn melk). Men jeg har ikke vært borti å tåle melk men ikke fløte. Kan det være noe annet i gryten hun ikke tåler? Kanskje noe i krydder evt?

Tenkte på om det kunne være noe annet jeg og, men alt det andre har hun fått både før og etter uten å reagere. Så stod bare igjen med fløten. Helsesøster hadde heller ikke hørt noe om det. Men kan jo være som du sier at kanskje laktose er problemet...

Tenkte på om det kunne være noe annet jeg og, men alt det andre har hun fått både før og etter uten å reagere. Så stod bare igjen med fløten. Helsesøster hadde heller ikke hørt noe om det. Men kan jo være som du sier at kanskje laktose er problemet...

En ting jeg også kom til å tenke på er at kanskje det kan være mengden av en spesiell ting? Jeg tror kanskje jeg ville valgt å skrive opp alt hun spiser, også kanskje du ser sammenheng i at det kan være flere matvarer med samme i? Så kanskje en viss mengde kan være avgjørende?

Jeg har vært gjennom matvare allergi utredning selv, og fikk beskjed om å gjøre nettopp dette. Hos meg endte vi med laktose, og det å kutte ned hjalp betraktelig. Lykke til!

Back
Topp