Elsykkel - Er det verdt pengene?

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Er det noen her som har elsykkel og vil dele erfaring?

Hvor mye kostet den, og hvor langt kjører den før du må lade? Hvordan er den i forhold til vær og vind? Komfort?
Hva med vogn til barn? Hvor lenge kan man bruke vogn til barn (alder/vekt/høyde)?

Om jeg kjøper elsykkel så må den tåle en tur på 7km hver vei, der hjemveien er så godt som bare oppoverbakker (forholdsvis krappe bakker).
Jeg skal prøve å kjøre bil for å se om jeg tør å prøve meg på sertifikat. Men får jeg det så må vi ha en bil til, eventuelt en atv e.l. Det hadde vært mest praktisk, spesielt i tilfelle vi får flere barn, men jeg hater å kjøre bil. Man kan vel ikke ha spedbarn i sykkelvogn?

jeg er veldig fornøyd. Kjøpte er ombyggingsett til men "gamle" sykkel. Jeg blir fremdeles svett på vei til jobb, men ikke utslitt. Men sykler store deler av strekningen uten hjelp av motor (som kutter ved 25km/t). Har 15 km med ganske kupert terreng. I de verste oppoverbakkene går det ikke raskere enn 6-7km/t, men bakkene er så bratte at jeg har ikke sjanse uten. Vil tro at her vil du se STOR forskjellig om du legger i noen ekstra lapper.

jeg er veldig fornøyd. Kjøpte er ombyggingsett til men "gamle" sykkel. Jeg blir fremdeles svett på vei til jobb, men ikke utslitt. Men sykler store deler av strekningen uten hjelp av motor (som kutter ved 25km/t). Har 15 km med ganske kupert terreng. I de verste oppoverbakkene går det ikke raskere enn 6-7km/t, men bakkene er så bratte at jeg har ikke sjanse uten. Vil tro at her vil du se STOR forskjellig om du legger i noen ekstra lapper.

Hmm. Må ha masse drahjelp opp bakken, for foten min tåler ikke om belastningen blir for stor når jeg trår. Jeg aner ikke hvor mye jeg må ut med om jeg kjøper elsykkel, har sett priser fra 6000-30000. Regner med at de billigste ikke egner seg for meg, men 30000 er så mye igjen. Må sikkert ta opp lån :eek:

Jeg har veldig lyst på en El-sykkel :-D har ett stykke til jobb og det hadde vert morro å prøvd ;-)

Hadde jeg kunnet sykle til jobb og det var et lite stykke så hadde jeg garantert kjøpt meg elsykkel :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke selv men lånt bestefaren min sin et par ganger. Så husker ikke hvor mye han betalte eller spesifikke detaljer (men er nok en litt dyrere type, kjenner jeg han rett :-P)

Syns det hjalp på en god del, gjorde det mye lettere å sykle til jobb, ca 8 km hver vei. En blir varm men god hjelp og hadde jeg hatt råd kunne jeg faktisk tenkt meg en selv. Kunne sykle fram og tilbake noen ganger før det ble tomt. Ganske behagelig å bruke men ble fortsatt drittstøl i baken av sete hehe men jeg som vanligvis ikke liker å sykle så var det perfekt.

Ønsker meg veldig en elsykkel selv! Har bare prøvd dem på storbyferier.. sist var i lisboa, og alle som har vært der, vet at byen omtrent er bygger oppover et fjell. Funket kjempefint, du må trø, men når du sykler i bratt oppoverbakke, så er det like anstrengende som å sykle på en slette, hvis du skjønner?
Tv2 hjelper deg hadde en test av elsykler for en stund siden, mener resultatet var "du får det du betaler for". :)

Mannen har og den kostet rett over 20000.
Ca. 2 mil og da med full hjelp.

Vanlig vind er ingen problem, men storm vil man selvsagt merke det.

Det er viktig å kjøpe en med kraftig motor!!

Om man automatisk kan ha sykkelvogn på vet jeg ikke, men vi kan ha på den han har.
På hans er komfort fantastisk i følge han selv.

Back
Topp