Elsker orkideer!!

x1xBitzyh

Forumet er livet
Jeg elsker virkelig orkideer! Så vakre, så stilfulle, så enkle.. så avanserte!

Her er min gamle orkide og min nye[:D]

Hvordan ser deres ut?

Jeg orker ikke sette i gang å ta bilder av alle nå.. Men ja, jeg elsker også orkideer!
Har en som har stått i blomst i 2,5 år.. Den tok jeg med fra leiligheten til mamma da vi ryddet den etter at hun døde for 2,5 år siden...

De har vi også mange av[8D] Rett i underkant av 10 stk har vi vel...[&:]
Nydelige er de, og forholdsvis enkle å ha med å gjøre[:)]
Har noen som er flere år gamle nå, og de kommer igjen og igjen...[:)]

Tja, den ene er steindød og den andre ser foreløpig ganske lik den nederste din ut.. Men den dauer sikkert snart den og.. [&:]

ORIGINAL: Maelle

Tja, den ene er steindød og den andre ser foreløpig ganske lik den nederste din ut.. Men den dauer sikkert snart den og.. [&:]

De kommer jo opp igjen[;)]
Det er det som er så greit med de[:)]

neida.. bare ta en kaffekopp med vann på den, la det stå i 30 min (mener det var 30 min) og så tar du vekk all overflødig vann.

ORIGINAL: ~D@isigeD@ier~

De kommer jo opp igjen[;)]
Det er det som er så greit med de[:)]

Alt er brunt og støver.. Jeg tror det er på tide å gi slipp gitt... [:D]

ORIGINAL: Bitzyh

neida.. bare ta en kaffekopp med vann på den, la det stå i 30 min (mener det var 30 min) og så tar du vekk all overflødig vann.

Jeg har prøvd.. De liker meg ikke [X(]

ORIGINAL: Bitzyh

Jeg har prøvd.. De liker meg ikke [X(]

og ikke glemme at de ikke liker sterk sollys[&:]...

Orkideer er nydelige![:)] Jeg har alltid flere orkideer...de er vakre, lette å stelle syns jeg og varer lenge. Vanner de ca en gang i uka med omtrent ett eggeglass mengde vann..., litt oftere i stua da vi fyrer i peisen.

Back
Topp