Elonva

Gledeståre

Gift med forumet
Snøfnuggene 2018
Jeg skal ha kort regime med Elonva for første gang og lurer på hvilken erfaringer damene som har brukt det har :happy:.

Hvor mange dager stimulerte dere i tillegg til Elonvaen og hvilken medisin og hvor mange enheter brukte dere da?

Hvor mange egg fikk dere ut?

Ble det god kvalitet på eggene?

Hvor mange " brukbare" egg ble det til innsett ?

Er så spent på det siden det er depotsprøyte og jeg ikke har prøvd det før.

Jeg hadde kort protokoll hvor jeg hadde elonva denne gang. Begynte på progynova først og gikk på denne i to uker fra syklusdag 20 i forrige syklus. Deretter satt jeg to elonva på stimuleringsdag 1 (dagen etter jeg var ferdig med progynova) Veldig greit å bruke elonva for den varer jo i en uke. Begynte med Cetrotide på dag 5. Startet på menopur 300 ie på stimuleringsdag 8. Tror ikke jeg fikk noen spesielle bivirkninger av elonva. De ser litt skumle ut og koster en del per sprøyte (ca6400kr)

For meg var dette en super stimuleringsplan. Har en AMH verdi på 1 og forrige stimulering ble det ikke nok follikler som ble modne, men denne gang fikk jeg hele 8 egg.

Jeg hadde kort protokoll hvor jeg hadde elonva denne gang. Begynte på progynova først og gikk på denne i to uker fra syklusdag 20 i forrige syklus. Deretter satt jeg to elonva på stimuleringsdag 1 (dagen etter jeg var ferdig med progynova) Veldig greit å bruke elonva for den varer jo i en uke. Begynte med Cetrotide på dag 5. Startet på menopur 300 ie på stimuleringsdag 8. Tror ikke jeg fikk noen spesielle bivirkninger av elonva. De ser litt skumle ut og koster en del per sprøyte (ca6400kr)

For meg var dette en super stimuleringsplan. Har en AMH verdi på 1 og forrige stimulering ble det ikke nok follikler som ble modne, men denne gang fikk jeg hele 8 egg.

Oi, så bra uttelling du fikk :happy:. Hvordan ligger du an i løpet nå?
Jeg har veldig bra amh for min alder, har 17 , så blir spennende å se hvor mange egg vi får. Jeg skal stå på 150 IE da. Jeg drømmer om 4 gode befruktede egg som kan gå til innsett, altså sikkert 6-10 egg ut, men uansett hvor mange/få det blir, så er jo det viktigste at det blir en liten :dummy1: eller :dummy: av det.

En venninne av meg med lav amh fikk kun to egg ut hver gang og hun fikk da begge inn. Fikk et barn på tredje forsøk og ett barn naturlig etter det ( de var sjokkerte og lykkelige etter maaange års prøving), så naturens veger er uransakelige.
Er sikkert nok FSH som er viktigst.

Jeg har jo veldig god både fsh og amh, likevel sliter vi jo , så sånn er nå den saken.

Det viktigste vi kan gjøre, er å tro, håpe og elske. Ikke minst leve i mellomtiden, mellom forsøkene. Glede oss hver gang vi er rugere og når vi er så utrolig heldige å bli gravide, endelig.

Det er det jeg tror på.

Blir enklere gå gjennom forsøk i denne tiden. Synd det er så lite forsøk på sommeren i så måte.

Av de 8 eggene ble 5 befruktet, så falt ett egg fra, 2 egg var kun 2-delt og 2 var 4-delt på dag 2. Er på rugedag 8 med de to 4-delte eggene[emoji4]

Av de 8 eggene ble 5 befruktet, så falt ett egg fra, 2 egg var kun 2-delt og 2 var 4-delt på dag 2. Er på rugedag 8 med de to 4-delte eggene[emoji4]
Oiiiiii, du er ruger nå!! :happy::happy::happy:.

Krysser fingrene for deg! To egg og to sjanser for graviditet, det er slett ikke verst!

Venter du til testedagen med å teste? Det kan godt hende du vil få positiv test allerede nå.

Jeg fikk positiv test på dag 13 etter uttak ( 13 dpo) første gang, så på dag 9 og sist på dag 10. Bare på morgenprøve og svakt positivt, men positiv ja.
( Ble ett barn av dem).

Jeg klarer aldri vente til testedagen, aaaalt for nysgjerrig :joyful:!

Måtte du få positiv test, det unner jeg deg virkelig!

Jeg fikk også bare to gode egg sist uttak, ett inn og ett på frys. Jammen ble det ikke en godgutt ut av det ;):joyful::dummy:!

Oiiiiii, du er ruger nå!! :happy::happy::happy:.

Krysser fingrene for deg! To egg og to sjanser for graviditet, det er slett ikke verst!

Venter du til testedagen med å teste? Det kan godt hende du vil få positiv test allerede nå.

Jeg fikk positiv test på dag 13 etter uttak ( 13 dpo) første gang, så på dag 9 og sist på dag 10. Bare på morgenprøve og svakt positivt, men positiv ja.
( Ble ett barn av dem).

Jeg klarer aldri vente til testedagen, aaaalt for nysgjerrig :joyful:!

Måtte du få positiv test, det unner jeg deg virkelig!

Jeg fikk også bare to gode egg sist uttak, ett inn og ett på frys. Jammen ble det ikke en godgutt ut av det ;):joyful::dummy:!

Tusen takk for det [emoji173] Ja, jeg holder meg til testdagen [emoji4] pleier alltid å teste før, men denne gangen skal jeg holde meg :)

Masse lykke til selv! Når starter du med sprøyter?

Tusen takk for det [emoji173] Ja, jeg holder meg til testdagen [emoji4] pleier alltid å teste før, men denne gangen skal jeg holde meg :)

Masse lykke til selv! Når starter du med sprøyter?

Jeg skal starte opp på neste mens om ca 2 ukers tid. Skal ringe inn mens å få nærmere plan. Herlighet jeg er så spent. Denne gangen gleder jeg meg. Jeg får ingen ekle bivirkninger av kort regime, tvert i mot blir jeg i godt humør. På frysemedisiner , progynova og cyclogest blir jeg derimot dårligere......
Jeg syns ferskforsøk er supert og frys er pyton, men så er jeg nok særlig farget av at jeg har mistet to gg ved fryseforsøk også. Så psyken spiller nok en stor rolle der.

Så flink du er som venter med å teste til testedagen :happy:. Har du hatt mange innsett?
Prøver dere på nr 1? Eller har dere fra før?

Jeg skal starte opp på neste mens om ca 2 ukers tid. Skal ringe inn mens å få nærmere plan. Herlighet jeg er så spent. Denne gangen gleder jeg meg. Jeg får ingen ekle bivirkninger av kort regime, tvert i mot blir jeg i godt humør. På frysemedisiner , progynova og cyclogest blir jeg derimot dårligere......
Jeg syns ferskforsøk er supert og frys er pyton, men så er jeg nok særlig farget av at jeg har mistet to gg ved fryseforsøk også. Så psyken spiller nok en stor rolle der.

Så flink du er som venter med å teste til testedagen :happy:. Har du hatt mange innsett?
Prøver dere på nr 1? Eller har dere fra før?

Spennende å ha kort protokoll igjen da :) godt du ikke får noen vonde bivirkninger av hormonbehandlingen ;)

Dette er første innsett (et prøverørforsøk ble jo avbrutt før uttak i januar grunnen for få modne egg). Vi prøver på nr 1.

Spennende å ha kort protokoll igjen da :) godt du ikke får noen vonde bivirkninger av hormonbehandlingen ;)

Dette er første innsett (et prøverørforsøk ble jo avbrutt før uttak i januar grunnen for få modne egg). Vi prøver på nr 1.

Ja, stemmer, du skrev det jo i første svar! ( må skylde på travle dager med en småttis på 1 år:happy: ).

Det er så utrolig at du gikk fra for få til hele 8 egg!!!!! Der ser man! Viktig å få riktig stimulering, noe som varier fra person til person.
Hvilke medisiner hadde du den første gangen da? Var det kort eller lang? Fikk du for liten medisindose?

Gikk på kort protokoll. Menopur 375ie fra dag 2 til 9, Cetrotide fra dag 7 til 9. Hadde ul på dag 10.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp