Elonva - erfaringer ?

.Anonym.

Glad i forumet
lager heller ny tråd enn å spør i et annet innlegg. Noen som har gått på elonva?? Fikk du mye bivirkninger ? Hvordan er det om du har pcos?

Oh yes! Jeg digger Elonva! Eller det vil si at den har fungert veldig bra på meg, og det er en depotsprøyte som settes 1 dag - og så varer den i ca 6 dager. Så da slipper man å sette sprøyter hver dag! Etter de 6 dagene har jeg pleid å stimulere videre med Gonal-f. Den er grusomt dyr, koster rundt 6500 kroner - og jeg klarer ikke å sette den selv. Den er stor og klumpete, vanskelig å håndtere synes jeg (er ikke en sånn penn). Ved 2 forsøk har mannen satt den på meg, nå ved det siste forsøket dro jeg til fastlegen for hjelp:-) Jeg har kalt den for monstersprøyten, for den ser stor og skummel ut (selve nålen er liten altså!) Det har ikke vært vondt å sette den. Den har forresten en automatisk nål, som trekker seg inn av seg selv - man slipper dermed å trekke nålen ut av huden. Det hindrer at man skjærer seg:-)
Har ikke merket andre eller flere bivirkninger med denne enn med andre sprøyter. Ang. Pco så vet jeg ikke, jeg har endometriose.

Oh yes! Jeg digger Elonva! Eller det vil si at den har fungert veldig bra på meg, og det er en depotsprøyte som settes 1 dag - og så varer den i ca 6 dager. Så da slipper man å sette sprøyter hver dag! Etter de 6 dagene har jeg pleid å stimulere videre med Gonal-f. Den er grusomt dyr, koster rundt 6500 kroner - og jeg klarer ikke å sette den selv. Den er stor og klumpete, vanskelig å håndtere synes jeg (er ikke en sånn penn). Ved 2 forsøk har mannen satt den på meg, nå ved det siste forsøket dro jeg til fastlegen for hjelp:) Jeg har kalt den for monstersprøyten, for den ser stor og skummel ut (selve nålen er liten altså!) Det har ikke vært vondt å sette den. Den har forresten en automatisk nål, som trekker seg inn av seg selv - man slipper dermed å trekke nålen ut av huden. Det hindrer at man skjærer seg:)
Har ikke merket andre eller flere bivirkninger med denne enn med andre sprøyter. Ang. Pco så vet jeg ikke, jeg har endometriose.
Så bra:) jeg skal først begynne på elonval og så orgalutran. Noen som har gått på det ?

Har gått på orgalutran ihvertfall. Helt problemfritt:) Det er bare nok en sprøyte man må sette :) Alt for disse små miraklene vi håper på altså! Hehehe:)

Det står vanlige bivirkning ; kvalme eller noe. Men så står det også at hvis man får sykdomfølelse (kvalme) så bør man kontakte legen pga ohss?? Skjønner ikke helt det.

Tror nok det er helt vanlig. Ohss vil ikke oppstå før lenger ut i forløpet, helst etter Eggløsningssprøyten er satt eller etter innsett av egg. Og det er sjelden. Jeg har hatt mange bivirkninger, men ikke akkurat kvalme av sprøytene. Vi er alle veldig forskjellige, og reagerer ulikt. Men snakk med klinikken om du er engstelig.

Er det vanlig å kun gå på elonva og orgalutran? Jeg må inn til kontroll for å se om jeg trenger puregon også.. Er ikke elonva og puregon nesten det samme?

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp