Ella er ikke som andre jenter

unemoren

Forumet er livet
I dag var vi på butikken å skulle handle inn til barnebesøket som vi
skal ha i morgen.Da vi skulle kjøpe fat,kopper og servietter fikk Ella
velge mellom Prinsesser,Toy Story,ole brum og Lynet mc queen(var de de hadde på butikken)
Da svarte hun:eg vil ha racerbiler[8D][8D][8D],så da ble det lynet mc queen fat,kopper og sevietter.
Vi skulle kjøpe pynt til å ha på kaken å da stod valget mellom rosa strøssel og dinsoaurer og Ella
valgte dinsosaurene[:D][:D][:D]
Ikke mye jente jente hun nei[:D][:D]Ella er gutten vi ikke fikk[8D][8D][8D][8D][8D]

Så skjønn hun er[:)]
Morro med unger som vet hav de vil og tør å ta egne valg!

ORIGINAL: Bdancer

hmmm... jeg mener sånne ting er tillært jeg da. godt at hun kan være seg selv[:)] synes absolutt ikke hun kan kalles for gutt pga det[8|]

Kaller jo henne ikke for gutt av den grunn[;)]Synes bare det er vittig vi[:D][:D]

synes det er bra..
Esther liker alt. elsker tog og biler men også dukekr og slik
vi har ikke på virket hun har bare velget selv og sett å andre barn.

ORIGINAL: *snuppa

synes det er bra..
Esther liker alt. elsker tog og biler men også dukekr og slik
vi har ikke på virket hun har bare velget selv og sett å andre barn.

Ja synes også det er veldig bra.
Vi har heller aldri påvirket Ella til noenting.

ORIGINAL: mammaå lillegutt

Så skjønn hun er[:)]
Morro med unger som vet hav de vil og tør å ta egne valg!

Og foreldre som da lar de velge selv[:)]

hmmm... jeg mener sånne ting er tillært jeg da. godt at hun kan være seg selv[:)] synes absolutt ikke hun kan kalles for gutt pga det[8|]

Hehe, jeg ble dollet opp med kjoler og fikk dukker og typiske jenteting da jeg var liten. Jeg likte bedre typiske gutteleker og jeg har alltid "lekt" best med gutter. Er ikke noe tillært det. Det er forskjell på jenter og det trenger ikke være tillært. Så en BBC- dokumentar om dette emnet for et par år siden, hormonpåvirkninger under svangerskapet er med å "forme" hjernen og avgjøre hvilke "egenskaper" en får.

Gutter har jo f.eks. generelt bedre retningssans enn jenter (og er flinkere å lese kart) men jeg har glimrende retningssans, det har ikke min samboer. Han er faktisk helt blåst når det kommer til retningssans og kartlesing. Jeg "elsker" å kjøre bil og jeg har ikke noen problemer med å gjøre ting som å rygge og lukeparkere, dette er jo ting som jenter generelt er dårligere på enn gutter, men altså ikke alle.

Er ganske sikker på det bare var ment som tull det unemoren skrev om gutten de aldri fikk. Går fint an å være jente men ikke være helt rååååååsa. [8D]Er sikkert flere jenter som er tillært å være prinsesser enn det er jenter som er tillært å like "gutteting", nesten alt til småjenter er jo rosa. [8D] Og bare så det er sagt, jeg ble selv kledd i rosa da jeg var liten. [8D] Er i grunnen glad vi har fått to gutter for jeg hadde kanskje ikke klart å involvere meg like mye i interessene til en liten prinsesse (om hun hadde blitt slik) da slike ting er så fjernt fra mine interesser som det går an ...[X(]

ORIGINAL: giggsy

Hehe, jeg ble dollet opp med kjoler og fikk dukker og typiske jenteting da jeg var liten. Jeg likte bedre typiske gutteleker og jeg har alltid "lekt" best med gutter. Er ikke noe tillært det. Det er forskjell på jenter og det trenger ikke være tillært. Så en BBC- dokumentar om dette emnet for et par år siden, hormonpåvirkninger under svangerskapet er med å "forme" hjernen og avgjøre hvilke "egenskaper" en får.

Gutter har jo f.eks. generelt bedre retningssans enn jenter (og er flinkere å lese kart) men jeg har glimrende retningssans, det har ikke min samboer. Han er faktisk helt blåst når det kommer til retningssans og kartlesing. Jeg "elsker" å kjøre bil og jeg har ikke noen problemer med å gjøre ting som å rygge og lukeparkere, dette er jo ting som jenter generelt er dårligere på enn gutter, men altså ikke alle.

Er ganske sikker på det bare var ment som tull det unemoren skrev om gutten de aldri fikk. Går fint an å være jente men ikke være helt rååååååsa. [8D]Er sikkert flere jenter som er tillært å være prinsesser enn det er jenter som er tillært å like "gutteting", nesten alt til småjenter er jo rosa. [8D] Og bare så det er sagt, jeg ble selv kledd i rosa da jeg var liten. [8D] Er i grunnen glad vi har fått to gutter for jeg hadde kanskje ikke klart å involvere meg like mye i interessene til en liten prinsesse (om hun hadde blitt slik) da slike ting er så fjernt fra mine interesser som det går an ...[X(]
jeg vet det er biologiske forskjeller!! så det er nok begge deler. reagerte bare på at hun "ikke er som andre jenter"...som at dette er en definisjon på hva en jente er. Du er jo ikke noe mindre jente selv om du ikke har rosa interesser. Sikkert bare uheldig ordvalg...og at jeg er litt ekstra oppmerksom på slike ubevisste holdninger. Ella er Ella uansett kjønn og uansett hvilke farger og motiver hun liker.[:)] Og det kan godt komme fra at hun faktisk får velge selv og som jeg skrev at hun får være seg selv[:)] 

Ja kanskje ordvalget var dårlig men det var jo mange[:D][8D] bak alt jeg hadde skrevet også var ikke bokstavelig ment heller[;)][;)][;)]

Synes ikke det var uheldig ordvalg i det hele tatt! Hadde aldri tenkt på det slikt. Jeg kunne like godt skrevet "Lucas er ikke som andre gutter" fordi han liker å sover med Dora-dokka si....[:)]

Her valgte Thorbjørn Lynet fat og kopper, men sjokkrosa sugerør meg flitterdusker!;) -Og han ville ha rosa muffinser med hjertestrø... Helt fint, det!:)

ORIGINAL: lykkelita*

Her valgte Thorbjørn Lynet fat og kopper, men sjokkrosa sugerør meg flitterdusker!;) -Og han ville ha rosa muffinser med hjertestrø... Helt fint, det!:)

Så herlig[:D][:D][:D]

haha så godt å høre at du møter henne på hennes interesser[:D]

Bdancer: av og til trenger man ikke være så korrekt, vi kan heller se humor i tråden[;)]

Back
Topp