Elimination Communication- Noen med erfaringer?

carinasverden

Forumet er livet
Jeg er ganske interessert i dette.
Det finnes jo forskjellige grader.
Tror nok ikke vi vil begynne ved to ukers alder, men kanskje etter noen måneder.
Er det noen her som har noen erfaringer?[:D]

Syntes det hørtes skikkelig slitsomt ut jeg..he he[:D]. Neida, tenker bare tilbake på nyfødt tiden med gutten min. Og det var jaggu meg nok annet jeg skulle sette meg inn i og lære meg å kjenne tegn på. Tror jeg hadde blitt stresset av å sette ungen på do hver tredje time om natten osv...Da våkner barnet i allefall... og søvn må jeg ha... Vi driver å prøver å fa 2 åringen intr i å slutte med bleie, men han er livredd doen. Så som du sier hadde det sikkert vært lurt med en grad av det[:D]

Personlig kommer jeg ikke til å prøve det. Jeg slet nok med å høre om ungen min gråt fordi han hadde vondt, var sulten, eller trengte kos. Så jeg kan aldri tro at jeg er obervant nok til å få med meg tern på at de må på do[:)]

Jeg har brukt det til en viss grad med Knøtta. Jeg visste ikke at det var det jeg drev med før jeg leste om EC senere. [8D] Ikke i forhold til dotrening, men i forhold til det meste annet. Så kommer det jo an på ungen. Noen unger er enklere å tolke enn andre. Knøtta gråt så og si aldri det første året, ettersom jeg stadig var i forkjøpet. Babyer gir jo mange instinktive tegn på sine behov før de begynner å skrike, som ofte er siste utvei. 

hehe, enig i det alle sier her egentlig. Men tror nok jeg har lyst til å begynne med potte etter noen mnd, mest for å venne barnet til å sitte på potte. Kommer uansett til å bruke bleier, men EC til en viss grad synes jeg høres veldig bra ut egentlig[:D] (I forhold til andre ting enn bare bleieavvenning også[8D])

Back
Topp