Elg og hjortekjøtt, oppskrifter?

• Trådstarter Trådstarter Jentemamma♡
  • Opprettet Opprettet
J

Jentemamma♡

Guest
Noen som har noen gode ideer å lage av elg og hjort? Har ikke gjort dette før så aner ikke hva man kan lage ut av det. ImageUploadedByBV Forum1380835378.979540.jpg

Helstek av både elg og hjort er jo kjempegodt! Evt dele opp til småsteik, steke det på panna også la det mørne i brumsaus som du serverer det med.

Kjempegodt i hjemmelagde viltgryter også, med matfløte og rømme, gulrot og sopp som "tilbehør" oppi gryta er jeg i himmelen hvertfall. :P Kan serveres med ris, poteter eller potetmos og brokkoli! Nam nam! Jeg hadde en kjempegod oppskrift på viltgryte, men jeg har mistet den :/ Du finner helt sikkert oppskrift hvis du googler :)

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app

Å herregud, heldigris! :p
Kan bruke det kjøttet på akkurat samme måte som oksekjøtt.

Jeg bruker det på akkurat samme måte som annet kjøtt. Men noe som er kjempe godt er å lage kjøttboller av elg, steke de men ikke helt ferdig og la de bli helt ferdige i en tomatsaus og ha til spaghetti. Dette var faktisk julemiddagen min i fjor hehe

Ellers så lager jeg mye elgkaker, lapskaus, gryter, supper og biff...

Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using BV Forum mobile app

ÅÅ no vart jeg missuneleg på deg:) Stek opp i biter, bland i viltrgryta fra Toro, hjemmelaget potetmos, nam sier bare jeg:)

Back
Topp