Elendig jordmortjeneste

mammy77

Andre møte med forumet
Skulle hatt time hos jordmor i dag.Fikk timen etter mye om og men pga stor pågang og sykdom hos begge jordmødrene(ikke særlig vennlig innstilt over telefon)Mannen min var med og hadde håpet at han fikke høre hjertelyden slik jeg hadde gjort hos legen.Han var med på ultralyden men det er jo litt spesielt å høre lyden av hjertet.
Satt oss ned på venterommet men syntes det var merkelig stille.Gikk til resepsjonen og fikk vite at jordmor var syk og at de ikke hadde fått tak i meg på telefon.Ok,sier jeg da er det beste jeg gir dere riktig nummer hvorpå hun sier nei det var ikke det men da jeg bestilte timen hadde navnet mitt falt ut så hun hadde bare skrevet ned at noen skulle komme til den timen men ingen navn.
Må si jeg ble ganske irritert og nå får jeg ikke første jordmortime før jeg er 26 uker på vei(fremdeles stor pågang).Det er ikke langt fra meg til jordmor men det er en stor bratt bakke som holdt på å ta livet av meg i dag(sluttet å røyke da jeg ble gravid men har dårligere kondis nå enn da),vurderer derfor sterk å ta buss/taxi det lille stykket neste gang.
Synes ærlig talt at i en stor kommune som jeg bor i at man bør kunne få inn vikarer når jordmødre blir syke,det skjer jo i andre yrker så hvorfor ikke her!!!!

å herregud, det var da ikke måte på[&:] har aldri opplevd eller hørt at noen ikke noterer navnet, de spør heller flere ganger[>:]
Er det ingen andre jordmødre i område som du kan gå til? Vist ikke så håper jeg at det går bedre neste gang[:)]

Dette var nok helt hårreisende!!! Jeg hadde blitt så sint! jeg skulle stikke innom jordmor og plukke opp info før timen engang. Skullle vente på henne nede ved inngangen siden hele bygget holdt på å stenge, men hun kom ikke!!! Jeg ble så forbanna!! Men må innrømme at timen med henne gikk veldig bra og hun ba om unnskyldning og alt...Men jeg kan godt forstå din frustrasjon ja!

Dårlige greier ja.. men jeg kan fortelle deg at her i kommunen har de ikke jordmor og har ikke hatt d på lenge.
Er så irritert og hadde jeg ikke vært sykmeldt så hadde jeg kjempe mot kommunen om dette.
Føler vi ikke får et tilbud vi har krav på og jeg må si at jeg føler meg langt fra oppfulgt skikkelig.. også spesielt med tanke på min dårlige erfaring på sluten sist + dårlige start denne gangen.........

Hvor kan man sende et klagebrev vedr dette?[>:]

Dette er det eneste jordmorkontoret i kommunen og begge jordmødrene er sykemeldt.
Kunne jo gått til privat i nabokommunene ,men det koster penger.

Synes bare det er dårlig oppfølgning av gravide når alt kollapser bare noen blir sykemeldt.Alle kan jo bli syk,og da bør man jo ha en backup plan med vikarer e.l

Har heldigvis en kjempegrei lege,som jeg ser en gang i mnd fordi jeg har høyt blodtrykk og diabetes i familien med tanke på sv.skapsdiabetes så jeg har fått høre hjertelyd hos ham og sjekket at alt var bra på ordinær ul.Men det er jo kjekt å få snakke med noen som faktisk har spesialisert seg i dette

Back
Topp