Elektrisk vugge/Mamaroo Sleep Bassinet

Myra90

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Marshmallows2021
Junibollene 2023
Hei! Noen som har erfaring med elektrisk vugge ala Mamaroo Sleep Bassinet? Den er ganske dyr, men kjenner jeg blir litt fristet. Er jo logisk at en nyfødt baby skal sove bedre i den siden den rører seg?:)
 
Hei! Noen som har erfaring med elektrisk vugge ala Mamaroo Sleep Bassinet? Den er ganske dyr, men kjenner jeg blir litt fristet. Er jo logisk at en nyfødt baby skal sove bedre i den siden den rører seg?:)

ingen erfaring med elektrisk vugge, men elektrisk vippestol og det var helt bortkastet her. Mine to første bare hylte i den, men en god gammeldags babybjørn vippestol derimot var de glad i. Solgte derfor den og bare brukte babybjørn når nr 3 kom.
 
Ingen erfaring med den, men har sett på den selv. Har veldig god erfaring med den elektriske vippestolen til Mamaroo. Vår førstefødte elsket den, men nå var ho nesten en kolikkbaby. Litt redd for at Mamaroo sleep vil få babyen til å være avhengig av at hen må være i bevegelse når hen sover, så derfor jeg nøler litt.
 
Last edited:
Jeg ville ha ventet og sett til etter fødselen om dere har behov for det, jeg :) Min baby kunne bare legges ned i lekegrind, også sov han videre - men det er så utrolig individuelt.
Du kan også sjekke ut slyngevugge, som kan henges i taket eller muligens også med stativ. Vet mange urolige babyer trives veldig godt i den, da kan du sitte ved siden av og gynge litt på den iblant. Bevegelsene skal minne mer om å ligge i magen. https://bereglede.no/produkt/slyngevuggen-original-natures-sway/

Babyene har ulike behov for støtte og hjelp til å sovne, men det er veldig varierende. De fleste trenger en del nærhet i starten, og noen klarer ikke sove om de ikke får ligge tett inntill eller bli vært/vugget i et bæresjal. Så jeg ville sett litt an, og egentlig som stoltmamma sier vurdert Babybjørn. Du kan vippe litt med foten og de fleste babyer lærer å sparke med beina for å vippe seg selv etterhvert :)
 
Jeg ville ha ventet og sett til etter fødselen om dere har behov for det, jeg :) Min baby kunne bare legges ned i lekegrind, også sov han videre - men det er så utrolig individuelt.
Du kan også sjekke ut slyngevugge, som kan henges i taket eller muligens også med stativ. Vet mange urolige babyer trives veldig godt i den, da kan du sitte ved siden av og gynge litt på den iblant. Bevegelsene skal minne mer om å ligge i magen. https://bereglede.no/produkt/slyngevuggen-original-natures-sway/

Babyene har ulike behov for støtte og hjelp til å sovne, men det er veldig varierende. De fleste trenger en del nærhet i starten, og noen klarer ikke sove om de ikke får ligge tett inntill eller bli vært/vugget i et bæresjal. Så jeg ville sett litt an, og egentlig som stoltmamma sier vurdert Babybjørn. Du kan vippe litt med foten og de fleste babyer lærer å sparke med beina for å vippe seg selv etterhvert :)

Har allerede arvet en vippestol, husker ikke om det er babybjørn, men sikkert ganske lik iallfall:) Venter nok med å kjøpe en evt. elektrisk vugge.
 
Har allerede arvet en vippestol, husker ikke om det er babybjørn, men sikkert ganske lik iallfall:) Venter nok med å kjøpe en evt. elektrisk vugge.

Vet det kan være fint med elektrisk om man får skikkelig urolig kolikkbaby for eksempel :) Men se det an til etter fødsel høres lurt ut!
 
Jeg ville heller prøvd å gå inn for å lære babyen å sovne uten å være avhengig av bevegelse.

Vi har en som hele tiden kun har villet sove på dagtid om han fikk ligge i vogn som ble trillet ute, og var i konstant bevegelse fremover. Og det blir man ufattelig låst av... Vi prøvde (veldig!) å venne ham til å sove uten å bli trillet, men måtte til slutt gi opp, for det var mer slit enn det var verdt.
 
Back
Topp