Elektrisk tannbørste til den lille?

eplemos

Forumet er livet
Det var noen som skrev de brukte det tidligere, da gikk tannpussen lettere. Hvilken har dere?
Leita etter test, men fant ingen.

Vi har en som er rød med noe tegneseriefigurer på fra Elkjøp. Den spiller musikk etter så, så lang tid. Veldig populær hos Matias i alle fall. Daniel har bare to tenner, så han får enn så lenge klare seg med vanlig tannbørste. [:)]

ORIGINAL: Lilletrampepus

Jeg ville ikke turt å bruke på våre små, men kanskje når Sander blir 2-3 år.. Kan fort skade på tannkjøttet, eller gjøre vondt værre. 

Ok, det visste eg ikkje. Er bare så sinnsykt vanskelig den tannpussen.

Det skal ikke brukes før de er 3 år på grunn av skading av te små tennene. Hadde egentlig tenkt og kjøpe det jeg også, men når jeg fant ut det er det vel best og vente litt[:)]

Pusser av og til tennene til mini med elektrisk tannbørste når han slår seg helt vrang med tannpussen. Han nekter da å pusse med vanlig tannbørste men synes det er greit med den elektriske. Jeg bruker bare min egen (braun oral b et eller annet...) men har kjøpt et eget børstehode beregnet på barn som han bruker. Synes det er bedre å pusse litt med den elektriske enn at han skal gå med ubørstede tenner. Spesielt nå som han har munnen full.

Hvor har dere lest at det kan være skadelig? Børsten er jo like myk som baby-tannbørsten han har. Har også sett på nettsiden til Baun og der står det at den er like skånsom for tenner og tannkjøtt som en vanlig myk tannbørste.

Har vanskelig med å utføre tannpuss her også. Blir en skikkelig kamp. Men kommer nok ikke til å bruke elektrisk tannbørste før hun er 2-3 år[:)]

Så lenge Oliver får pusset tennene uten at det blir en kamp, så holder vi oss til manuell pussing [;)]. Gaper opp med en gang og gliser stort når han får pusse etterpå [:D]

ORIGINAL: Tine09

Pusser av og til tennene til mini med elektrisk tannbørste når han slår seg helt vrang med tannpussen. Han nekter da å pusse med vanlig tannbørste men synes det er greit med den elektriske. Jeg bruker bare min egen (braun oral b et eller annet...) men har kjøpt et eget børstehode beregnet på barn som han bruker. Synes det er bedre å pusse litt med den elektriske enn at han skal gå med ubørstede tenner. Spesielt nå som han har munnen full.

Hvor har dere lest at det kan være skadelig? Børsten er jo like myk som baby-tannbørsten han har. Har også sett på nettsiden til Baun og der står det at den er like skånsom for tenner og tannkjøtt som en vanlig myk tannbørste.

Det står blant annet på esken at det er fra 3 år. Selv om børstehodet er for barn, er det alikevel fra 3 år og oppover. Jeg jobber på Elkjøp og snakka med en kollega om det for en stund siden. Det kan rett og slett skade tennene på grunn av den vibrasjonen, så jeg ville ikke gjort det.

Jeg har heller ikke en unge det er lett og pusse tennene på[8D]

..

er en kamp her og, men ho må! å ser strevet har lønnt seg med eldstemann. han er kjempe flink. går alltid på badet for å¨pusse tennene før han legger se. ej pusser da seff. det er ikke annbefalt at små barn bruker elektrisk tannbørste, hvor grensen går vet ej ikke. å her må de gjøre som ej sir. ingen ting annet.

Back
Topp