Elektrisk bil

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Har du/dere det og er fornøyd?

Hvem ville du valgt om du skulle anskaffet en etter hva du har hørt og lest?

Bor og jobber ikke sånn at jeg kan ha det. Men måtte jeg velge ville jeg valgt Nissan Leaf.

Kjører Nissan leaf på jobb og er superfornøyd! Kunne jeg tenkt meg å bytte ut Suzukien med denne :)

Vi har :-)
Har Miev, den første som kom i 2010/2011.

Hadde valgt Leaf hvis vi visste den kom :-)

Nissan leaf 2014, Tekna. Storfornøyd, men les godt om elbil før du kjøper. Rekkevidden er ikke det som oppgis, men for de fleste er rekkevidden på en elbil som leaf bra nok i 9 av 10 tilfeller. Vi har hatt leafen i et halvt år og det er her bil nummer 2, men det er likevel den vi bruker for det meste. Har kun hatt bruk for stasjonsvognen 2 ganger grunnet lang kjørevei. Vi bor på bygda så bompenger og kollektivfelt merker vi lite til, men sparer penger på lading vs. bensin.

Vi har i-up fra WV og er kjempefornøyde :) Miljøvennlig, billig og veldig god å kjøre. Den har også kommet godt ut i sikkerhetstester.

Dersom jeg hadde måttet ha en slik hadde jeg valgt prius 7 pga plass. Men tror det er hybrid. Vet ikke :P men titta på den da vi varig så på biler og den har god plass.

Jeg har veldig lyst på tesla, men den koster mer enn den smaker:)
Sånn bortsett fra den, så har jeg ikke så mye peiling på hvilke bilmerker som har kommet med elbiler. Har vurdert å kjøpe hybrid neste gang vi skal ha ny bil.

Vi har Nissan Leaf, har akkurat fått den i hus da, men er veldig fornøyd så langt. Kjenner flere som har den og som også er godt fornøyd med den. :-)

Vi har og er veldig fornøyd. Har en dieselbil også, vi syns en av hver er bra. Rekkevidden på elbilen varierer veldig etter om det er varmt eller kaldt, men stort sett kjører vi den lokalt og da er det aldri noe problem med rekkevidde :) Veldig billig å eie!

Jeg har peugot ion. Pendler til jobb hver dag, (7mil) og kommer meg fint frem og tilbake. Veldig positiv opplevelse, og kommer nok aldri til å kjøre noe annet enn elbil igjen. Om jeg kunne valgt ville oppgradert til noe som har lengre rekkevidder. Savner å kunne kjøre på langturer om sommeren. Men det er alt =)

Har Leaf som bil nr. 3 og er veldig fornøyd. Bruker den desidert mest av bilene våre, og nyter godene som følger med som gratis parkering og lading samt null bompenger. Veldig billig i drift og innkjøp ift. andre biler.

Back
Topp