Elektriker på byggeplass

IngridEB

Andre møte med forumet
Hei.

Første gang jeg er gravid, å jobber som elektriker.
Noen som vet om jeg kan jobbe noe i svangerskapet eller om jeg må søke om svangerskapspenger? Virket på legen som hun var usikker og ikke hadde vært borti det før. Føler ikke jeg kan spørre jobb da jeg ikke er så labgt på vei.

Hmm ja litt[emoji848] får bare vente litt å ta det opp på jobb, så satser vi på tilrettelegging[emoji4]

Hmm ja litt[emoji848] får bare vente litt å ta det opp på jobb, så satser vi på tilrettelegging[emoji4]
Kontakt evt. en fagforening om du er medlem der. Eller så har HR/personal taushetsplikt angående slike problemer og er vant til spørsmål av den typen.

De fleste elektrofirmaer er ikke store nok til å ha egne på hr/personal som ikke er nærmeste leder.. Kommer kanskje litt an på om du er mest på service eller prosjekt og evt hba slags prosjekt. Jeg tror det er mest tilrettelegging, personlig ville jeg ikke sendt deg på arbeid i høyden og kanskje ikke på større byggeprosjekter, men du kan jo ta kontakt med el- og it-forbundet og høre hva slags anbefalinger de har på generell basis?

Har to montør-kollega som har vore gravide (jobba i e-verk). Begge to jobba i tilnærma full stilling medan dei var gravide. Hugsar ikkje om dei fekk noko tilrettelegging, eller kva tid dei gjekk ut i eventuell sjukemelding. Ville vore obs på arbeid i høgd, og vore ekstra påpasseleg med personleg verneutstyr.

Back
Topp