Elefantføtter og bare uke 21

Alaska

Forelsket i forumet
Skuddårsspirene 2024
Jeg måtte kjøpe støttestrømper i dag og har beina høyt. Får bare på meg sandaler! Noen som har opplevd å få vannannsamling så tidlig? Tar imot alle tips på hvordan jeg kan kvitte meg med kroppsvannet. Blæh

Det er fullt mulig å bli hoven allerede så tidlig som uke 21 i svangerskapet. :) Jeg fikk antydning til hovne armer og bein tidlig i svangerskapet sist, og har merket antydninger nå også. Er uke 25+0 nå og har både hovne hender og bein, men ikke like omfattende som forrige gang.

Husk at nå når sommervarmen har kommet, så vil det også påvirke væskebalansen i kroppen. Anbefaler deg å drikke masse vann, for det hjelper virkelig. Og legg beina høyt så ofte du kan. Unngå fett- og saltholdig mat, da det binder væske i kroppen. Og støttestrømper naturligvis, det hjelper blodgjennomstrømningen så man unngår å bli hoven i beina! :smug:

Ja. Takk for råd. Får vel innstille meg på sandaler fremover. Bra tips og ikke glemne saltholdig mat. Lurt å kutte ned på uansett så ikke chips mer nå!

Men var føttene dine hovne hele tiden eller hadde du bedre dager?

Jeg var alltid hoven hver kveld, spesielt hele sommeren pga varme. Likevel er det greit å være obs på at svært hovne føtter også kan være tegn på svangerskapsforgiftning, så ta kontakt med lege eller jordmor hvis du er bekymret

Fingrene mine ble også litt pølsete om sommeren. De er litt hovne nå, men ikke like mye som sist svangerskap

Last edited:
Jeg var alltid hoven hver kveld, spesielt hele sommeren pga varme. Likevel er det greit å være obs på at svært hovne føtter også kan være tegn på svangerskapsdiabetes, så ta kontakt med lege eller jordmor hvis du er bekymret

Fingrene mine ble også litt pølsete om sommeren. De er litt hovne nå, men ikke like mye som sist svangerskap

Du mener vell svangerskapsforgiftning?

Hovne bein indikerer ikke at man kan ha svangerskapsdiabetes. Det er det tester som gjør.

Men var føttene dine hovne hele tiden eller hadde du bedre dager?
Var det meg du mente denne til?

I så fall .. jeg hadde bedre dager, men på det viset at hevelsene ikke var så utartet. Noen ganger hadde jeg dype og tydelige merker etter sokkene/sandalene, og hendene føltes ¨stramme¨ og pløsige. Andre dager merket jeg mindre av det, men man kunne se antydning til hevelser.

Du mener vell svangerskapsforgiftning?

Hovne bein indikerer ikke at man kan ha svangerskapsdiabetes. Det er det tester som gjør.
Ja, mener svangerskapsforgiftning. Gikk litt fort i svingene :)

Liker du persille? Det er vanndrivende. Dryss litt over potetene f.eks.

Jeg plages med hovne føtter og fingre. Snakket med jordmor om dette i dag. Tipset hennes er å drikke MASSE reint vann. Jo varmere vær jo mer vann. :) Jeg drikker mye vann generelt men drikker gjerne enda mer om det hjelper så jeg får skoene på :wtf:

Jadda. 22+5 her og hoven i beina og armene/fingrene. Klarer ikke en dag på jobb eller ute på tur uten støttestrømpene. Og gifteringen har jeg ikke hatt på meg på to måneder.

Jeg må visst til legen fordi ene foten hovner mer opp og de må utrede for blodpropp. Men ja ønsker ingen andre elefantføtter men alikevel godt å ikke være helt alene. Har kjøpt støttestrømpet. Herregud så varmt. Og usexy

Var det meg du mente denne til?

I så fall .. jeg hadde bedre dager, men på det viset at hevelsene ikke var så utartet. Noen ganger hadde jeg dype og tydelige merker etter sokkene/sandalene, og hendene føltes ¨stramme¨ og pløsige. Andre dager merket jeg mindre av det, men man kunne se antydning til hevelser.

Ja det roet seg litt i går. Så tror det vil komme og gå. Var redd for at det skulle vedvare konstant :)

får litt elefantføtter innimellom selv, merker at det blir verre i varmen og når jeg har gått mye, men drikker mer vann og ligger med beina høyt på kvelden. Er ekstra forsiktig med salt og sukker nå, siden det binder vann.

Jeg må visst til legen fordi ene foten hovner mer opp og de må utrede for blodpropp. Men ja ønsker ingen andre elefantføtter men alikevel godt å ikke være helt alene. Har kjøpt støttestrømpet. Herregud så varmt. Og usexy
Hovnet mye opp i den ene foten? Sånn at man ser stor forskjell?

Hovnet mye opp i den ene foten? Sånn at man ser stor forskjell?
Ja. Man så forskjellig. Nå har den roet seg litt. Men må til legevakta om den blir verre. Så ja litt for dramatisk etter min snak. Men masse vann og ha beina høyt har faktisk hjulpet :)

Ja. Man så forskjellig. Nå har den roet seg litt. Men må til legevakta om den blir verre. Så ja litt for dramatisk etter min snak. Men masse vann og ha beina høyt har faktisk hjulpet :)
Oi ja da føles det litt dramatisk. Håper det går bra:)

Back
Topp