Eldre søsken

Aurelia Aurita

Andre møte med forumet
Noen med eldre søsken til babyene her? Vi sliter litt med at vår første på tre i det hele tatt bryr seg om babyen. Hun kunne ikke brydd seg mindre liksom. Og jeg merker at hun helst vil til pappa nå fordi mamma og babyen er "teit". Er det håp om å se litt søskenkjærlighet om ikke så lenge?

Tips mottas med takk! Syns det er litt trist å ikke strekke til, og kjedelig at storesøster ikke liker lillesøster..
 
Her går det heldigvis veldig bra.
Storesøster er veldig glad i lillebror. Men vi har vært veldig bevisste på henne da, vi har vært heldige med lillebror som sover mye og kan ligge aleine.. Men når han ikke gjør det så har jeg han i sjal mens jeg gjør ting med storesøster.. Har stort sett fokuset på hu og involverer hu i alt vi gjør med babyen.

Leker jeg med hu og babyen gråter så spør jeg alltid hu om jeg skal gå å plukke opp babyen, hu er med å skifter bleier osv osv
 
Her går det heldigvis veldig bra.
Storesøster er veldig glad i lillebror. Men vi har vært veldig bevisste på henne da, vi har vært heldige med lillebror som sover mye og kan ligge aleine.. Men når han ikke gjør det så har jeg han i sjal mens jeg gjør ting med storesøster.. Har stort sett fokuset på hu og involverer hu i alt vi gjør med babyen.

Leker jeg med hu og babyen gråter så spør jeg alltid hu om jeg skal gå å plukke opp babyen, hu er med å skifter bleier osv osv

Høres bra ut! Vi har prøvd å involvere henne så godt vi kan, men hun er liksom ikke interessert uansett. Vi har også heldigvis et rolig barn som sover mye. Håper at hun blir mer glad i henne etterhvert :)
 
Back
Topp