Eldre søsken under fødsel

Snart3små

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Dere som har barn fra før hvor skal de være under fødsel?
Vi bor godt stykke unna familie og hadde rask fødsel sist. Og kun jeg som har serfikatet i huset.
Blir helt stresses av å tenke på det [emoji85] vært så mye letere om jeg viste dato han kom[emoji13]

Skal være hos besteforeldrene. De bor like ved oss heldigvis :-)

Jeg har bestandig ringt svigermor slik at hun har kommet å passet resten. Dette kan vi ikke gjøre denne gangen for hun har nettopp hatt hjerteinfarkt. Vi har spurt et vennepar om de kan komme hit å passe barna når fødsel starter. De bor fem minutter unna

Kjenner jeg og blir stressa av å tenke på det.. [emoji85] Foreldrene mine bor kun et par min unna og 2-åringen er veldig trygg på dem. Men de er på ferie fra 2 uker til 3 dager før termin! Det var bestilt før jeg ble gravid, så de får ikke endret det. Jeg og fødte raskt sist, så er spent på hvor mye tid vi har. Svigers bor på andre siden av landet men kommer en tur 1-2 uker før termin, men vet ærlig talt ikke hvor lenge jeg orker ha dem her så tett opptil termin. Huff [emoji85] håper jeg slipper føde før termin så foreldrene mine er hjemme igjen!

Bonusmateriale blir nok hos mor/besteforeldre :) alt i nærheten, så det ordner seg nok!

Vi har mye familie i nærheten, så vi får se hvem vi får tak i først :p
I verste fall så føder jeg alene - helst barnefar der altså, men ser ikke på det som krise om jeg må føde alene. Tviler på at det skjer da, vi har nesten all familie innen 2 mil fra vårt hus
Vi bor 10-15 min fra sykehuset når det ikke er rushtrafikk

Svigers bor bare 5 min unna, men de har valgt å reise på en 2 ukers ferie 3 dager før termin. Så frøkna på snart 5 år skal være hos mine foreldre der de har campingvogn, bare en halvtimes tid unna oss [emoji5]

Jeg aner ikke hvordan vi skal gjøre det. Bor 2,5 time unna sykehuset, mamma og søsknene mine bor like langt unna. Min far 10 min unna, men han jobber borte, så er ikke sikkert det passer. Også er det jo midt i ferietiden. Det ordner seg sikkert på et vis :) håper bare samboer er hjemme, så jeg slipper å kjøre til sykehuset selv. [emoji28]

Dere som har barn fra før hvor skal de være under fødsel?
Vi bor godt stykke unna familie og hadde rask fødsel sist. Og kun jeg som har serfikatet i huset.
Blir helt stresses av å tenke på det [emoji85] vært så mye letere om jeg viste dato han kom[emoji13]

Har du noen gode naboer som kan hjelpe til? Eller foreldrene til de eldre barna? Som kan passe på til noen andre i familien kommer?
Naboen våres kom å sporte, kjenner de nesten ikke (vi har nettopp flyttet hit) men barna kjenner hverandre godt. Om vi kan passe de til besteforeldrene kommer om de ikke får tid til å vente på de.

Svigers bor to hus bortforbi, svigerinna 3 hus bortforbi og tanten til samboeren 4 hus bortforbi.
Samt mora til bonusdattara mi bor 2 min unna og samme gjør besteforeldra hennes på mora si side også.
Så alle er klare til å hjelpe til når tiden er inne [emoji173]️[emoji173]️

Har du noen gode naboer som kan hjelpe til? Eller foreldrene til de eldre barna? Som kan passe på til noen andre i familien kommer?
Naboen våres kom å sporte, kjenner de nesten ikke (vi har nettopp flyttet hit) men barna kjenner hverandre godt. Om vi kan passe de til besteforeldrene kommer om de ikke får tid til å vente på de.

Kjenner ikke naboene. Er litt nesten på landet. Og lite stykke mellom husene. Er ingen her i nærheten som kan hjelpe til. Familien min bor litt rundt omkring, men for lagt unna om fødsel går like raskt som sist [emoji85]
Løser seg nok, men usikker på hvordan.

Er også usikker på hvordan vi skal løse dette, hadde håpet at storebror sov på eget rom nå - men på grunn av sykdom og tid med å fikse rommet så har han enda ikke flyttet ut av vår seng...

Familie bor en stund unna og han er ikke vant til å bli passet på kveld/natt.

Planlegger hjemmefødsel så vår datter på 2,5 vil nok være hjemme med oss under fødsel. Planen er at svigermor skal komme når fødselen er i gang og være “barnevakt” i tilfelle vi må dra til sykehuset. [emoji846]

Har du noen venner som bor i nærheten som du kan spørre om å være sjåfør/barnevakt?

Back
Topp