Eldre søsken i barnehage

suprAnirac

Forumet er livet
Har du hør eller vet om det er fortrinns rett på barnehageplass, når du allerede har eldre søsken i den barnehagen?

[:@]Se innlegg nr.7. [:@]

ja har hørt at det er litt lettere å få plass hvis barnet har eldre søsken i barnehagen..
Jeg fikk plass til sønnen min fra april i fjor, da han var 11 mnd, dattera mi gikk da siste året i barnehagen.

ja vi har det

Ja det har jeg hørt og ja sånn er det - snakker av erfaring[;)][:D]  Var sånn med de to eldste og har fått beskjed om at minsten er innstilt på plass hvor storesøster går siden de er søsken[:)]

Søkt Amalie inn i privat barnehage, der hvor storesøster går. Trodde i utganspunktet at det ikke var noe problem, så frem til at det ikke kom inn mange søknader med særskilt grunnlag.
Ha! Fikk brev i posten i dag. AVSLAG! Av 156 søkere, så har 119 fått plass. Full barnehagedekning mæ i ræva!

Ringt bestyreren av barnehagen, og hun var så lei seg. Alle de som er født i 2006, og har eldre søsken i barnehagen, hadde hun ført opp på lista, slik at de fikk plass. (som hun vært år ellers har gjort) Men når hun leverte lista til komunen så var det en ny leder der, som tar seg av den barnehage biten.
Han hadde satt seg på bake bena og sagt at barnehagen hennes ikke hadde 12 småbarnsplasser, men 6! Dette for de små krever så mye at, de tar opp 2 plasser. Og påstod at hun hadde alt for mange barn hos seg, enn hva som var tillat. Men Hun har jo vedtak på 12 plasser, ikke 6. Men alikavel spilte ikke det noen rolle. Det kom folk til barnehagen hun driver, og fastslo at alt var etter kravene, med plass og personal. [:)]

Som alltid når det er opptak, så fører hun på de hun vil ha, og der stod barna som har eldre søsken i barnehagen. Inkludert min Amalie.
Men han derre soppen, hadde da pga av overnevnte, kastet den lista, og ført opp nye villkårlige navn der, søkere uten serskilt grunnlag, så INGEN av de som har eldre søsken fra før i barnehagen fikk plass.( det er 4 stk) [:@][:(][&o][:'(][:@] Er det mulig???

Dessuten så har den mamma'n til den ene eldre søskene som går det, søkt ungen fri 20% permisjon, så lenge hun har perm. for å ha ekstra tid med familien. Hun fikk nå vite at elste ungen hennes fikk ikke tilbake sin 100% plass, for det hadde han dotten i komunen,gjort om på, så noen andre fikk plass der. Det er  jo ikke lov engang!

Aner jeg en person som ikke har noe til overs for private barnehager? Ja visst, faen gjør jeg det!

Klikke bananas ja! Sambo og jeg har skrevet ett laaangt klage brev nå. Litt stolt av det, faktisk.
Vet bestyreren skal på møte der Torsdag. Blir det negativt utfall... så blir det kamp! Slik finner jeg meg ikke i, da barn med eldre søsken i den barnehagen har fortrinnsrett. Untatt de som søker med særskilt grunnlag da.

(ja jeg sitter inne med inside information, ang saken)

Beklager knotete skrevet, men jeg er så frustrert og forbanna!

Opptadert: Rådmannen stiller seg uforstående til han som har styrt med opptaket. Og bekreftet at Othilies barnehage er innenfor lovverket ang antall barn, km2 per.barn og personalet.

Han som styrte med opptaket, har valgt og ikke regne med en i personalet, fordi hun ikke er førskolelærer, men lærer! Det er jo direkte flisespikkeri. Det er jo hun som leder 6-års gruppa, som begynner på skolen til høsten.

Eivind fikk plass i barnehagen pga at Mathias alt gikk der.....

Få høre flere?

ønsker at flere skal stemme på poll'en min jeg da

Her har hvertfall søsken fortrinnsrett! Til og med søsken av barn som tidligere har gått i barnehagen har fortrinnsrett her.
Håper virkelig det ordner seg for dere. Høres jo helt villt ut det der... [&:]

er det mulig å være så forbanna GRØNNSKOLLING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![:@][:@][:'(][:@]

det er det hvertfall her, står i søkepapirene

Back
Topp