Elbil?

Ecinnaj

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Hvilken elbil har dere?
Er det verd det?
Hvor mye sparer du i mnd tror du?

Jeg har nå en vw passat og kjører ca 2.5 mil til jobb hver dag.
Jeg betaler ca 1500 kr i bom.
Jeg har 2 barn på 2 og 6 år så må være plass til bilstol men vi bruker ikke vogn mer.

Har sett litt på vw e-golf, noen som har erfaring med den?

Hvilken elbil har dere?
Er det verd det?
Hvor mye sparer du i mnd tror du?

Jeg har nå en vw passat og kjører ca 2.5 mil til jobb hver dag.
Jeg betaler ca 1500 kr i bom.
Jeg har 2 barn på 2 og 6 år så må være plass til bilstol men vi bruker ikke vogn mer.

Har sett litt på vw e-golf, noen som har erfaring med den?
Vil anbefale deg å ta en titt på den nye Opel som kommer som elbil. Den har fått mye skryt.

Har e-golf. Elsker bilen. Syns den er fantastisk og har overraskende god plass. Men vi er ikke særlig høye da :) Mannen sparte mye i mnd. Ferja og bompenger var jo gratis. Pluss null diesel. Ble en del i mnd det altså for oss :) Men usikker på hvor mye. Vil tippe rundt 5000 kr helst. Gjerne mer. Mtp ferja er dyr her :)

Har e-golf. Elsker bilen. Syns den er fantastisk og har overraskende god plass. Men vi er ikke særlig høye da :) Mannen sparte mye i mnd. Ferja og bompenger var jo gratis. Pluss null diesel. Ble en del i mnd det altså for oss :) Men usikker på hvor mye. Vil tippe rundt 5000 kr helst. Gjerne mer. Mtp ferja er dyr her :)
Så bra er bare 158 selv så det går nokk bra ;)

Vet du ca hvor mye hver lading koster?

Så bra er bare 158 selv så det går nokk bra ;)

Vet du ca hvor mye hver lading koster?
Nei. Dessverre. Men var ikke store forskjellen på strømregningene våre hvertfall. Tror faktisk ikke vi la merke til det en gang på regningene [emoji14]

Nei. Dessverre. Men var ikke store forskjellen på strømregningene våre hvertfall. Tror faktisk ikke vi la merke til det en gang på regningene [emoji14]
Ja skjønner det.

Ok men det er bra da :) [emoji2]

Jeg har en Nissan Leaf, men vurderer den nye opelen ampera pga rekkevidde:) Er veldig fornøyd med elbilen min. Lader bare hjemme og derfor sparer jeg ca 1700,- i drivstoff pr mnd på jobbpendlingen og så sparer jeg noen tusen i årsavgift;) Dette med billigere bompasseringer er muligens ikke en permanent løsning men enn så lenge sparer jeg opptil 1500 pr mnd på dette:)

Signerer. Har også denne :)

Vi har ikke, men har sett på den nye el-golfen, den har vel en rekkevidde på 300km. Samboeren min jobber i møller så han driver å regner på om vi i det heletatt sparer noe.
Om jeg har forstått det riktig så blir vel reglene forandret på elbil nå, altså ikke gratis bom, parkering, ikke lov å kjøre i buss/taxi felt. Men fortsatt billigere forsikring og årsavgift da.

Vi har ikke, men har sett på den nye el-golfen, den har vel en rekkevidde på 300km. Samboeren min jobber i møller så han driver å regner på om vi i det heletatt sparer noe.
Om jeg har forstått det riktig så blir vel reglene forandret på elbil nå, altså ikke gratis bom, parkering, ikke lov å kjøre i buss/taxi felt. Men fortsatt billigere forsikring og årsavgift da.
Vet du noe når det blir?

Vi har E-Up, med barnesete og en City Elite i baggasjerommet. Strmessig fungerer det helt fint, problemet er rekkevidden. Særlig i kulden. Hvis du har 2,5 mil til jobb og det samme fra jobb, skal handle og hente i bhg må du nok lade bilen hver dag, særlig når det er kaldt. Bilen skal ha 13 mils rekkevidde, det meste jeg har hatt er 11 mil på en varm sommerdag. Men nå skl det sies at jeg kjører over fjellet da, er vel litt bedre dersom det bare er flate veier.
Men vi sparer definitivt en del penger på drivstoff/bompenger hver mnd.

Vi har E-Up, med barnesete og en City Elite i baggasjerommet. Strmessig fungerer det helt fint, problemet er rekkevidden. Særlig i kulden. Hvis du har 2,5 mil til jobb og det samme fra jobb, skal handle og hente i bhg må du nok lade bilen hver dag, særlig når det er kaldt. Bilen skal ha 13 mils rekkevidde, det meste jeg har hatt er 11 mil på en varm sommerdag. Men nå skl det sies at jeg kjører over fjellet da, er vel litt bedre dersom det bare er flate veier.
Men vi sparer definitivt en del penger på drivstoff/bompenger hver mnd.
Kjører 2.5 min til og fra jobb :)

Ja tenker det må bli golfen pga rekkevidde :)

Bruker ca 100kr i mnd på strøm på elbilen og 2000kr i mnd diesel på volvoen. Det er mer utgifter til service på volvoen. Så ja sparer mye.

Har leaf. Golfen var bedre comfort og bedre å kjøre, men den er jo som en vanlig golf bare elektrisk og veier mye så fant ut at det var mer økonomisk med leaf

Bruker ca 100kr i mnd på strøm på elbilen og 2000kr i mnd diesel på volvoen. Det er mer utgifter til service på volvoen. Så ja sparer mye.

Har leaf. Golfen var bedre comfort og bedre å kjøre, men den er jo som en vanlig golf bare elektrisk og veier mye så fant ut at det var mer økonomisk med leaf
Er der billigere med service og bytte av deler enn på vanlig bil? :)

Hatt passat tidligere, og nå Tesla, og teslaen er virkelig en drøm å kjøre, og med mer enn nok plass til 2 voksne og 2 små.

Sparer på årsavgift (husker ikke hvor mye)
Sparer ca 1500 i bomavgift pr mnd. Merker lite på strømregninga, så vil tippe 1500-2000 spart i drivstoff. Tesla lader også gratis på teslas ladestasjoner, så langturene blir gratis.

Betaler i underkant av 900 mer i billån, og måtte ut med en god sum for å få på plass ladestasjon hjemme, men tenker at det igjen øker boligverdien .:)

Ser jo at den nye golfen blir 380 tusen ca og opelen starter på 300 tusen.

Men opelen kan kjøre 50 og golfen 30 om jeg forstår rett..
Men opelen er jo ikke like fin da men.

Vil det være mulig å kjøpe den gamle e-golfen og etterinstallere større batteripakke?

Vil det være mulig å kjøpe den gamle e-golfen og etterinstallere større batteripakke?
Det aner jeg ikke! Jeg lukker helt ærlig øra helt når det er snakk om bil, for vet jeg ikke har så mye å si, sånn egentlig :angel7

Back
Topp