EL tester - bilde

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Fra øverst til nederst; fredag ettermiddag, lørdag morgen, lørdag ettermiddag, søndag morgen (søndag ettermiddag er ikke med men like svak som morgenen).
EL tester, altså. Jeg er FULLT klar over at de ikke er positive noen av dem, men ifg den typiske syklusen min skulle jeg ha EL på lørdag. Og jeg hadde massivt slim og EL smerter torsdag-fredag. Så.. Kan vel gå ut fra at LH toppen var lørdag, og EL da, ja?

Syklusen min er ganske stabil, men jeg tempet ikke denne syklusen. Spørsmålet var egentlig mest om jeg skulle satse på å ta progesteron-prøven min nå på fredag, eller om jeg heller burde avvente til neste syklus...
Testene var sterkere irl enn på bildet :)
P_20200823_104648.jpg

Hva om du legger testene ved siden av hverandre, og ta nytt bilde? :) Da blir det enklere å se

Hva om du legger testene ved siden av hverandre, og ta nytt bilde? :) Da blir det enklere å se

Jeg har kastet dem :p Var liksom ikke så aktuelt før jeg fikk rekvisisjon på progesteron-prøven. Men jeg kan klippe til; (samme rekkefølge som over)
P_20200823_104648_1.jpg
P_20200823_104648_2.jpg
P_20200823_104648_3.jpg
P_20200823_104648_4.jpg

De blir klarere om du klikker på dem (ble i alle fall det her)

Kan nevnes at dette er tester fra "Normal", så kan vel være de er svakere enn andre typer tester..? :P jeg hadde så lyst til å få tatt prøven :')

Normal sine tester er bare søppel :bag: ..det kan jo godt være du ville fått tydeligere streker med andre tester.
Kan du Ikke få tatt progesteronprøven på nytt da, om den viser at EL ikke har funnet sted denne PP?

Normal sine tester er bare søppel :bag: ..det kan jo godt være du ville fått tydeligere streker med andre tester.
Kan du Ikke få tatt progesteronprøven på nytt da, om den viser at EL ikke har funnet sted denne PP?

Jeg får bare prøve å få tatt den nå, også se hva de sier. Jeg er egentlig veldig sikker på at jeg har hatt EL, sammen med de andre symptomene, det er testene som gjorde meg usikker :')

Tror hvilke tester har veldig mye å si. Jeg synes MakeSure sine har vært sykt mye enklere å lese av enn RFSU sine. På MakeSure kunne jeg se tydelig økning i lenger tid før toppen, og da den var tydelig på toppen, syntes jeg RFSU sine samtidig var svake. Tror det var da jeg ble gravid sist, faktisk, så eggløsning skjedde jo.

Både RFSU og MakeSure skal være lik mtp sensitivitet men jeg opplever MakeSure som veldig mye enklere å tolke. Kanskje det gjelder det samme på Normal sine?

Tror hvilke tester har veldig mye å si. Jeg synes MakeSure sine har vært sykt mye enklere å lese av enn RFSU sine. På MakeSure kunne jeg se tydelig økning i lenger tid før toppen, og da den var tydelig på toppen, syntes jeg RFSU sine samtidig var svake. Tror det var da jeg ble gravid sist, faktisk, så eggløsning skjedde jo.

Både RFSU og MakeSure skal være lik mtp sensitivitet men jeg opplever MakeSure som veldig mye enklere å tolke. Kanskje det gjelder det samme på Normal sine?

Har aldri testet normal sine tester før, jeg bare kjøpte dem i forbifarten noen dager før EL >< Men, da jeg brukte Kinatester sist gang, var det sjeldent noe problem. Hadde klar Stigning dager før og testen ble svakere etter EL. Men da også hadde jeg en og annen syklus hvor testene aldri ble helt positive, men jeg hadde jo likevel EL, så.. Kan være en kombinasjon av at LH ikke er SÅ sabla høyt hos meg, og at jeg har en kortere LH topp innimellom..? Og evt dårligere tester..

Back
Topp