El test og erfaring med denne...

Vinter_Barn

Betatt av forumet
Hei hei!

Da er heldigvis IKM snart rundt hjørnet. Fikk positiv EL test 12.juli, så har ca IKM nå i midten av uken. Blir spennende! Har ingen magefølelse eller symtomer, så er veldig redd for negativ test. Har hatt litt ømme bryster den siste uken, men ikke de siste dagene.

Har dere noen erfaring med positiv EL test, sex rundt EL og negativ test? Det jeg egentig spør om er det mange som har fått positiv EL test, men negativ graviditetstest mange ganger? Dette er vår første gang hvor vi bruker EL test. Skulle tro at vi fikk det til å klaffe siden jeg fikk positiv test og hadde sex både dagen før EL og tre dager etter det. Men det skal jammen meg litt til for at spiren skal klare å klamre seg fast..

At cellene deler seg "riktig" og fester seg er litt av en prestasjon så det må (desverre) ikke gå bra selv om man har gjort alt riktig[&:] Men det er en god sjanse, masse lykke til[:)]

man har jo mer sjangs for å klaffe om man tester og får positiv el test og har sex rundt de dagene.
MEN, en el test forteller ikke at man har eggløsning.. den sier i fra på forhånd at nå har kroppen tenkt til å slippe et egg,  men kan ikke bekrefte at det har løsnet. Da må man følge basaltemperaturen eller ta blodprøver for å bekrefte det. Men de fleste har jo eggløsning.

Mener det er 25% sjangse pr eggløsning å bli gravid. Altså... selv om man har sex ved positiv eggløsningstest kan man holde på i mange måneder før det klaffer. Jeg klaffet på andre forsøk med eggløsningstester denne gangen og det er bare flaks[:)].

hJeg har brukt noen el tester.

Først så leste jeg ikke HELE pakningsvedlegget. En el test er positiv opptil 36 timer FØR el. Den forteller ikke nøyaktig når dagen er der. Men den blir negativ så fort el er over. Jeg merker el på vondt ved eggstokkene de første timene.
Om du har sex når testen er positiv og den blir det 36 timer før el så er det ikke så sannsynlig at det blir barn enn om du hadde visst når dagen var og hadde sex et par timer før el begynner. Sædcellene må ha mulighet til å nå egget før det dør. Egget dør etter 24 timer og sædcellene bruker 2 til 7 timer å rekke frem.Jeg tror de fleste kjennerr el om de vet symptomene og ca hvilke dager man skal være oppmerksom på dette.

Jeg tester positivt med EL test to dager før OG dagen før EL jeg da[:)]
Så her kan jeg faktisk ha sex når den er positivt for best resultat. MEn det er kjempeforskjell fra jente til jente.
MEn det jeg har lært i alle mine år som prøver... det er ikke alle som bare blir gravide så lett, også er det noen som blir gravide bare noen ser på dem.. nesten[:D]. Så bare å kjøre på og krysse fingra. Lykke til ihvertfall.

Krysser fingrene for deg! Du har i alle fall en rimelig god sjanse for at det skal klaffe denne runden, og jeg håper virkelig at spiren sitter[;)]

Selv har jeg opplevd to prøveperioder med positive EL-tester, og jeg har blitt gravid begge ganger.. Håper du blir med i denne statistikken! Masse lykke til!

Back
Topp