EL test, hjelp

olsen99

Glad i forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Hei fine damer! Jeg tok nylig en el test for å se, har ikke hatt mensen siden jeg sluttet på prevensjon for en måned siden. Har lest en plass her at EL test kan slå ut pågraviditet, men hvordan ser da testen ut? Legger ved bilde av EL testen etter 10min, jeg vet den ikke er positiv, men kan det være at jeg er gravid?:anyone
 

Vedlegg

  • 8DADDB46-6477-429D-9960-379259C7E995.jpeg
    8DADDB46-6477-429D-9960-379259C7E995.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 19
Nei, dessverre. El testen skal slå ut helt postitiv hvis den oppdager hcg. Altså at begge strekene skal være like sterke eller teststreken sterkere enn kontrollstreken.
 
Hei fine damer! Jeg tok nylig en el test for å se, har ikke hatt mensen siden jeg sluttet på prevensjon for en måned siden. Har lest en plass her at EL test kan slå ut pågraviditet, men hvordan ser da testen ut? Legger ved bilde av EL testen etter 10min, jeg vet den ikke er positiv, men kan det være at jeg er gravid?:anyone
En el-test slår vel ut senere enn en graviditetstest og da vil el-testen være mye sterkere enn det der tror jeg? Hvorfor ikke heller ta en graviditetstest for å sjekke?
 
Takk for svar har ikke test i hus nå, derfor har jeg ikke tatt graviditetstest. Men fikk EL test i posten i dag så måtte sjekke, men betyr det at EL kan være på vei?
 
Tok en el-test i går, bare for moro skyld. Da var jeg 5+0 og den så sånn ut som nederst.

Megapositiv med andre ord. Mer enn når jeg har eggløsning.
 

Vedlegg

  • IMG_20220106_183747.jpg
    IMG_20220106_183747.jpg
    1,5 MB · Visninger: 28
Takk for svar har ikke test i hus nå, derfor har jeg ikke tatt graviditetstest. Men fikk EL test i posten i dag så måtte sjekke, men betyr det at EL kan være på vei?
En el-test vil alltid få to streker. Den skal være like sterk eller sterkere for å være positiv. Men det visste du sikkert ;)
 
En el-test vil alltid få to streker. Den skal være like sterk eller sterkere for å være positiv. Men det visste du sikkert ;)

okei, visste ikke at den alltid har to streker, men fant en app jeg ser flere bruker hvor man kan legge inn testen, satser på at det kan være EL på vei:)
 
okei, visste ikke at den alltid har to streker, men fant en app jeg ser flere bruker hvor man kan legge inn testen, satser på at det kan være EL på vei:)
Du bør ta en til samme tid hver dag til den blir positiv, for å finne nøyaktig EL. Viser et eksempel av mine siste :)
 

Vedlegg

  • IMG_20211216_142907.jpg
    IMG_20211216_142907.jpg
    1,7 MB · Visninger: 10
Back
Topp